eUnaas Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har kjøpt 2 batteri til min nye bærbare pc, men hvordan bør jeg oppbevare det ene batteriet? Liker batterier å ligge kaldt? eller er det bare en "gammel" myte? Bør batteriet være 100% oppladet når det skal ligge en stund uten å bli brukt? Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvis batterier lagres for varmt, så kan de sprenge. Hvis batterier er i kulde mister de kapasitet, dvs at batteriet blir forterer oppbrukt i kulden. Med lagring er det vel bare å legge det en tørr og fin plass inne i et skap eller no. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Ifølge denne siden bør du i hvert fall passe på at batteriet ikke blir helt utladet. Antakelig lønner det seg å lade opp reservebatteriet med et par-tre måneders mellomrum om du ikke bruker det. http://www.greenbatteries.com/libafa.html#Storing Li-ion Endret 13. august 2005 av Mythos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå