JohanP Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det er nesten så jeg ikke tror det selv. Jeg har start.no som internett leverandør (ISP), 3 megabit linje og må logge meg på med PPPoE. Kameraten min har Telenor som ISP, 728 kbps og må også logge seg på med PPPoE. For morroskyld så prøvde kameraten min å koble seg på internett med mitt brukernavn og passord (hjemme hos seg selv, selvfølgelig). Han kom faktisk på nett. Fikk start IP adresse. Han tok en bredbåndtest på ITavisen, og nå har han samme hastinghet som meg (mye mer enn det han har til vanlig). Både han og jeg er nå logget på med samme bruker. Jeg trodde ikke på han med en gang han fortalte at han fikk IP. Hvordan i all verden er det mulig???? Trodde at brukernavnet mitt kun virket mot min egen linje (telefonnr.). Og i det miste kun mot start.no som ISP. Hvordan kom påloggingsinformasjonen frem til start.no?? Sprøtt. Hva skjer nå? Hvor lenge kan vi sørfe sånn før de merker det? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Start leverer så vidt jeg vet via Telenor sine linjer, så du skal vel ikke se helt bort i fra at de bruker telenor sine autentiseringsservere også, uten at jeg sitter med noe som helst faktisk informasjon som bekrefter dette..... Hørtes ut som en bug i systemet, utnytt det så lenge du kan! Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Sikkert en bug ja, men husk på at det er du som får smekk på fingene om det oppdages. hvis du er fornøyd med abonnemanget ditt og ønsker å beholde det så råder jeg deg til å ikke la kameraten din få tilgang lengere. Ta heller og send en mail til start.no du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå