Gå til innhold

Ulike spørsmål for Ubuntu


Anbefalte innlegg

#2 Er det noen som kan anbefale en Organizer som funker (med Gnome)? Er på en måte avhengig av dette.. Eneste jeg vet om er KDE Organizer, men jeg bruker Gnome.

 

Evolution (følger med) er et kombinert organizer-program og email-leser eller Sunbird (må installeres fra en .deb).

Jeg bruker hotmail, så jeg kan vel ikke bruke en annen e-postleser enn web eller Outlook.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
#7 Hvordan dele printeren på nettverket?

Det er en windows maskin som min far bruker, som er avhengig av å kunne bruker skriveren som er tilkoblet denne maskinen. Skriveren fungerer fint.

 

#8 Æøå i Open Office?

Alle æøå'er i dokumenter jeg har er blitt erstattet med en firkant når jeg åpner Open Office. Det kommer også når jeg prøver å skrive æ, ø eller å. Men æøå funker ellers.

 

Open Office versjon 1.1.3.

 

Etter litt ytterlig etterforskning er det ikke bare æøå som ikke funker, men også tegn som: - og ó. Ø finnes noen steder, men disse er spesielt brede.

7) Ubuntu-Wikien er ein fin ting.

 

https://wiki.ubuntu.com/FrequentlyAskedQuestions

 

Gå ned til "How can I share my printer on my LAN?"

 

8) Rart, må vere noko tegnsettproblem med dokumenta du opnar. Kva for program har du brukt til å lage dokumenta, og kva for OS?

 

PS: OpenOffice 2 er mykje betre, men den er beta (køyrer den sjølv), men du bør nok ikkje prøve deg på det med det første.

Lenke til kommentar

Nope. Det gikk ikke. Fant ikke lagre. Jeg kunne prøve å utføre

apt-get update

eller

--fix missing

.

Jeg skrev sistnevnte uten noe resultat så langt.

 

Den må jo ha funnet noe fordi den spurte om jeg var villig til å installere uautorisert programvare.

 

...sitter her og klør meg litt i tellerskrittet...

Lenke til kommentar
#7 Hvordan dele printeren på nettverket?

Det er en windows maskin som min far bruker, som er avhengig av å kunne bruker skriveren som er tilkoblet denne maskinen. Skriveren fungerer fint.

 

#8 Æøå i Open Office?

Alle æøå'er i dokumenter jeg har er blitt erstattet med en firkant når jeg åpner Open Office. Det kommer også når jeg prøver å skrive æ, ø eller å. Men æøå funker ellers.

 

Open Office versjon 1.1.3.

 

Etter litt ytterlig etterforskning er det ikke bare æøå som ikke funker, men også tegn som: - og ó. Ø finnes noen steder, men disse er spesielt brede.

7) Ubuntu-Wikien er ein fin ting.

 

https://wiki.ubuntu.com/FrequentlyAskedQuestions

 

Gå ned til "How can I share my printer on my LAN?"

 

8) Rart, må vere noko tegnsettproblem med dokumenta du opnar. Kva for program har du brukt til å lage dokumenta, og kva for OS?

 

PS: OpenOffice 2 er mykje betre, men den er beta (køyrer den sjølv), men du bør nok ikkje prøve deg på det med det første.

#7: Har gjort det som står der, men har ikke forstått hvordan jeg legger til printeren på maskinene (Windows) :dontgetit:

 

#8: Office XP i Windows XP.

Lenke til kommentar

Funket som bare det.

 

 

Nå er det scanneren. Har en Epson Stylus CX 5400 all-in-one. Xsan ligger inne, og jeg får scannet, men kvaliteten på scanningen er helt fy! Ikke så rart, ettersom det står unknown model. Har edita en fil ettersom jeg fant noe på en side. Skal se om jeg finner den igjen, og ser om jeg har gjort noe galt.

 

Update: Fant ut at det bare var noen enkle instillinger som måtte til. Nå tror jeg den er god som i Windows (selv om det fortsatt står unkown model).

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Joda, må ikke stole på slike ting. Trailere på apple sine sider "krever" jo quicktime, og slik er det med det meste.

http://www.google.no/search?q=evolution+ho...n-US:unofficial

Dersom jeg bruker Evolution istedet for en web browser som e-postleser, er det slik at jeg bør ha antivirus program inne da? Eller er det slik at virusene som kommer, ikke fungerer på linux, og derfor er ufarlige?

Lenke til kommentar
#8 Æøå i Open Office?

Alle æøå'er i dokumenter jeg har er blitt erstattet med en firkant når jeg åpner Open Office. Det kommer også når jeg prøver å skrive æ, ø eller å. Men æøå funker ellers.

 

Open Office versjon 1.1.3.

 

Etter litt ytterlig etterforskning er det ikke bare æøå som ikke funker, men også tegn som: - og ó. Ø finnes noen steder, men disse er spesielt brede.

 

8) Rart, må vere noko tegnsettproblem med dokumenta du opnar. Kva for program har du brukt til å lage dokumenta, og kva for OS?

 

PS: OpenOffice 2 er mykje betre, men den er beta (køyrer den sjølv), men du bør nok ikkje prøve deg på det med det første.

Får denne feilmeldingen i oppstarten. Kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Aug 13 12:01:20 localhost kernel: FAT: utf8 is not a recommended IO charset for FAT filesystems, filesystem will be case sensitive!

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål, hvordan får jeg laptop tastaturet mitt til å virke som det skal? Ingen lys fungerer på det, og WLAN av/på knappen fungerer ikke, "mute" knappen virker heller ikke, mer/mindre lyd knappene er også ute av funksjon... Finnes det noen ubuntu-kompatible drivere som funker med laptop tastaturet mitt?

 

Sorry hvis jeg hijacker tråden.... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...