Kenny-boy Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 fins det en knapp eller no sånt som gjør at alle innstillinger blir som de var da jeg kjøpte routern? Lenke til kommentar
Ian Hunter Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det finnes en knapp på baksiden (ved siden av kontakt for strømkabel) som får tilbake fabrikkinnstillingen på routeren. Bruk en binders e.l. for å komme til den. Hold inne i 10 sekunder. Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Det finnes en knapp på baksiden (ved siden av kontakt for strømkabel) som får tilbake fabrikkinnstillingen på routeren. Bruk en binders e.l. for å komme til den. Hold inne i 10 sekunder. oki, takk skal prøve det! Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hei, håper at De finner ut av dette. For jeg har også fått samme problemstilling som Dem. Min ISP er Tele2, med Erricsson HM 210di som er "bridget" og etterpå har jeg en D-Link 604 router. Alt har fungert sånn noenlunde tilfredstillende, men i den siste tiden har jeg også måttet dra ut kontakten, og "nullstillt" dem. Har oppdatert siste Firmware som er versjon 3.10, 22 Mars 2005 Jeg har også vært inne å slettet alle loggene, samt sjekket at Leasingtime stod på en uke. Det etter et tips ifra en av brukerne på dette forum. Så nå venter jeg i spenning på Dere`s resultat. MvH W_B Lenke til kommentar
struct Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Vel, jeg har prøvd alt tenkelig uten videre resultat. Nå bytter familien på å bruke internett, og såfremt kun én maskin er koplet til routeren til en hver tid fungerer det bra. Jeg kan rett og slett ikke forstå hvorfor dette skjer nå. Det har fungert helt fint i flere år, plutselig vil det ikke mer. Forstår heller ikke hvorfor det samme skal skje med to vidt forskjellige routere på nøyaktig samme tid. Er et tegn på at det er noe annet enn routeren det er noe i veien med... Nettverkseksperter må gjerne komme med forslag til hva man kan prøve for å fikse dette.... Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Nå skjedde det igjen, men nå gikk jeg forb......et sakte igjennom alle innstillinger. Så står det noe om Remaning Lease Time (som klokkeslett) 05:00:00 Brukte DHCP Renew (inne på routeren) og vips, der var den tilbake til 05:00:00. Vet ikke om det er andre som har denne innstlllingen til sine respektive routere, men for meg er det ett meget åpent spørsmål hvor D-Link`en min har "fått" beskjed om å "låse" seg etter 5 timers bruk Håper som at det finnes noen som kan avhjelpe den, da D-Link Norge på telefon support er lite å skryte av. MvH W_B Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Satt op en D-Link 514 trådløs router hos en kompis,han har telenor adsl,hadde samme problem,datt av nett hele tiden + dlinken hang seg hvis jeg prøvde å confe noe i den. Måtte ut med strøm pluggen hver gang for å få den til å virke igjen(slitsomt når pc & router er i forskjellige etager. Maila med d-link,og de mente at man måtte opgradere firmware da dette var et kjent problem,prøvde det,men funka ikke,den drev og opdaterte,men hver gang så hadde den orginal firmware. Endte til slutte med at han fikk en ny boks av Dlink. Og problemet var der fortsatt,til slutt snakka han med telenor og fikk et ny adsl modem,og da løste problemene seg,så kan godt være det. Tror han hadde topcom til å begynne med,etter han fikk en Thomson sak,så ble alt flott og fint. Du får ha lykke til Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 etter at jeg har restarta d-linken med fabrikkinnstillinger (har endret passord og sånn da såklart) så har ikke d-link mistet kontakt med speedtouchen!! internetten klikker fortsatt, men ikke så ofte som sist gang, også kommer det tilbake av seg selv nå så jeg slipp å dra ut og sette inn kontakta på nytt! hadde tenkt til å oppgradere firmware fra d-linkenmen så sto det "This firmware is engineered for US products only. Using this firmware on a device outside of the United States will void your warranty and may render the device unusable. Please contact the D-Link office in your region for firmware updates that are compatible with your D-Link product. International Offices" hvis jeg klikker videre der så vises ikke det norske flagget!!! nærmeste er det svenske! er det trygt å laste ned firmwaren da? Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hei, Du kan laste ned nyeste firmware fra www.dlink.no istedet for .com - Sylvarius Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Tenkte det var på "tide" med en oppdatering, fra min side. Jeg ble noe "varm" av at dette hender meg og mange andre så jeg ringte til D-Link Norge. Supportsenter Tlf: 800 10 610 Åpningstider 08.00 – 20.00, tjenesten er gratis. http://www.dlink.no/?go=gNTyP9Cip9RLIC4ASt...LklNZsjMqBj6g== Og snakket med en meget hyggelig Herre der, jeg fortalte at dette var nettopp skjedd, og at Remaining Lease Time stod på 05:00:00. Han ga da beskjed om at jeg skulle ta en Hardware Reset, noe jeg har gjort før og har gjort igjen. Men han sa ifra om at jeg skulle ringe igjen før klokken 20 00, men at det ville bli skrevet en Garanti Rapport om dette. Og det var etter at jeg fortalte han om at det var flere som hadde problemer med D-Link 604 og andre Routere. Denne gangen ble jeg selv meget overasket over D-Link sin imøtekommende tone, noe som var tvert imot det jeg opplevde sist jeg hadde problemer. Så jeg vil gi Dere en "update" når som så skjer. Håper alle Dere med D-Link ringer og gir beskjed til rette avdeling og at Dere tar Dere tid til å oppdatere alle oss andre om fremgangen ?! Men det er meget besynderlig at det skjer nå i Juli og August måned 2005, sjekket rundt på andre forum og nett generelt og det "virket" som om det var / er noe som skjer ? MvH W_B Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) tror jeg også ringer nå ass!!!!! nå har jeg blitt nødt til å benytte den gamle metoden at med å ta ut og inn strømkontakta! Endret 16. august 2005 av Kenny-boy Lenke til kommentar
Ian Hunter Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Noe merkelig her da muligens. Jeg gikk til innkjøp av en d-link 624 for kun 2 uker siden. Dette for å koble den bærbare (som ble innkjøpt som erstatning for den stasjonære mens den var inne til reparasjon hos Mamoz) til internett etter at den stasjonære ble returnert. Har merket meg at det trådløse nettverket faller ut til stadighet (kanskje særlig den siste uken). Problemet blir "reparert" via Windows. Resetter routeren. Sier meg enig med dem som bestrider at feilen ligger i hardwaren her. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Vil bare nevne at mamge back-bone switsjer er akkurat d-link, så noe riktig må de jo gjøre... EDIT: Skrivefeil er naturlig.... Det er pokker meg seint... Endret 16. august 2005 av Moy Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Noe må de gjøre, (DLink) det er helt riktig. Min siste oppdatering så langt håper jeg. Mistet selvklart nettet idag igjen, og prøvde allt, satte HM210di i veggen, reset og alt det, fikk selvklart ikke det til med direkte kontakt med Tele2 da heller. Til slutt ble jeg så for.....et at jeg blåste allt rent med høytrykksluft, trykket og herjet overalt, prøvde meg frem med alle innstillinger det gikk ann å trykke på. Fikk opp 2-to lokale tilkoblinger, 1-en med 1.0kb hastighet og en med "normal" fart. Og da jeg forn`te gang releaset og renewet kom jeg på nett Gikk inn i D-link DI604 sitt oppsett og fant ut at nå står Remaining Lease Time på 719:40:07 Timer ?! Så hva som skjedde eller har skjedd, vet ikke jeg. Håper Dere andre også finner ut av dette, siden det tydeligvis er mange som sliter nå. Lykke til, og vennligst oppdater oss andre med hvordan det går. MvH W_B Lenke til kommentar
entonic Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) EDIT: feil tråd Endret 17. august 2005 av Entonic Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Gikk inn i D-link DI604 sitt oppsett og fant ut at nå står Remaining Lease Time på 719:40:07 Timer ?! Så hva som skjedde eller har skjedd, vet ikke jeg. hvor står remaining lease time? finner det ingen steder på menyen min! men detter du ikke lenger ut av internett nå som lease time har økt? og hva skjer når leas time kommer ned på 0 igjen? Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hei Kenny-boy og alle Dere andre. Selvfølgelig har jeg vært en god stund uten nett igjen, men idag ringte jeg Tele2, som er min ISP. Snakket med noen som virkelig gikk etter "boken", det var ikke mye å hente der, det eneste gode det kom ut på min første telefon der var at de skulle sende ett nytt modem. Ringte Tele2 etter en halv time da jeg etter å ha krysset og herjet igjen overalt kom meg ut på nett. Da fikk jeg beskjed om å gjøre slikt og slikt, ja sier jeg, du går etter "boken" Det var ikke helt den samme "fresen" i disse unge herrene, som det var med noen andre jeg har snakket med før. Men jeg forklarte at slikt hadde jeg gjort nå, og spurte om han kunne Pinge modemet mitt, etter at alt var fabrikkinnstillt. Han forsøkte på alle måter å få kontakt med modemet uten resultat. Så jeg skal ringe tidlig på Lørdag å få Sporingsnummeret til mitt nye modem. Men det forklarer ikke hvorfor Dlink`en har en Lease time ifra 720 timer til kun 5 timer, og heller ikke hvorfor den ikke får fatt i ny IP-Adresse av modemet. Men Kenny-boy, du finner Remaining Lease Time under Status på D-Link`en. Der står det også noe om DHCP renew og DHCP release. Håper at Dere andre får det til, og at det blir stabilt hos Dere også. MvH W_B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå