Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

d-link "detter" ut

Anbefalte innlegg

har hatt d-link'en en stund nå uten noen som helst slags problemer helt til nå for ca en uke siden. helt plutselig skrur den på en eller annen måte seg av, så jeg må dra ut og sette inn hovedstrømkontakten til routeren på nytt og vente 2-3minutt før jeg er på internett igjen!

noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse det?

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dlink har slitt med svake strømforsyninger til routerne sine.

Hør med DLINK om de kan sende en ny!  :thumbup:

forklarte meg litt dårlig her, så jeg tar det heller på nytt :p

routern er koblet til en slag telenor-boks som er koblet til nettet!

den har tre status-lamper; internett, strøm og router

det jeg mente var at routern mister ganske ofte kontakt med den telenor saken (router-lampa lyser ikke og internett funker ikke)

da slukkes også lampen "status" på routern, mens de andre lyser som de skal (tror jeg)

for å fikse dette har jeg bare dratt ut strømkontakta til routern og satt den inn igjen. da får routern umiddelbart kontakt med telenordingsen, også må jeg vente i 2-3minutt før det kommer til maskina mi og jeg kan gå på nettet!!

noen som vet hva jeg må gjøre for å få slutt på dette?

apropos, mens jeg skriver dette har den kutta ut igjen så nå må jeg kopiere dette til senere!!!! :mad::mad::mad:

edit: hvis det er nødvendig med bilde av router/telenorsaken så er det bare å spørre...

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar
Har du montert splitteren korrekt?

tjaa..... hakke peiling på de navna på ledningene, men alt skal være riktig tilkoblet, siden problemet har oppstått ganske nylig!

(har nå skippet routern og fått internett rett til maskina, men det er litt dumt iogmed at vi har to maskiner til som ikke får internett nå!)

edit:

kan forresten hende at jeg har gjort noe med innstillingene på routern (192.168.0.1).... kan dette være tilfelle?

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar
Dlink routere dør etter 1000 nat seksjoner... :o hehe... Firmware feil som muligens du kan ha på din router... Sjekk etter ny firmware på www.dlink.no

eh... har bare hatt den under et år ell no

edit:

dessuten ser det ut til å ikke være noe firmware der d-link

dobbeledit:

sto visst litt info der å:

info

prøver dette jeg.., hvis det ikke funker kommer jeg strax tilbake

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar
Dlink har slitt med svake strømforsyninger til routerne sine.

Hør med DLINK om de kan sende en ny!  :thumbup:

forklarte meg litt dårlig her, så jeg tar det heller på nytt :p

routern er koblet til en slag telenor-boks som er koblet til nettet!

den har tre status-lamper; internett, strøm og router

det jeg mente var at routern mister ganske ofte kontakt med den telenor saken (router-lampa lyser ikke og internett funker ikke)

da slukkes også lampen "status" på routern, mens de andre lyser som de skal (tror jeg)

for å fikse dette har jeg bare dratt ut strømkontakta til routern og satt den inn igjen. da får routern umiddelbart kontakt med telenordingsen, også må jeg vente i 2-3minutt før det kommer til maskina mi og jeg kan gå på nettet!!

Jeg har for tiden det NØYAKTIGE samme problemet, og jeg tror ikke det er ruter-relatert. Har nemlig prøvd med flere forskjellige rutere av ulike merker.

Har hele tiden trodd det er selve kabelmodemet som ikke er helt som det skal. Når jeg detter ut av internett, trekker jeg strømledningen til kabelmodemet ut og inn igjen, og vips er jeg på nettet. Litt plagsomt i lengden dette.

Har prøvd å høre med CanalDigital/Telenor om de driver med no "oppdateringer" på sitt nett, men uten noe konkret svar.

Litt merkelig at flere opplever problemer med disse kabelmodemene samtidig.. Tyder på at det er CanalDigital/Telenor som sender noen ugunstige signaler til det, som gjør at det stopper opp.

Lenke til kommentar

Og? ny firmware kommer jo stadig vekk...

Nat seksjons feilene ble rapportert i juni i fjor....

Version 3.41 Build 0006 Jun/4/2004

1.fix router crash issue after more than 1000 NAT entries.

2.Fix game "Counter-Strike" DMZ function.

3.Fix game "Asheron's Call II" reboot issue.

Lenke til kommentar

Hos meg er det definitivt ikke ruteren som er problemet, da jeg fint får kontakt med ruteren selv når internett slutter å virke. Har som nevnt tildligere også prøvd flere forskjellige rutere.

Jeg vil tippe trådstarter har nøyaktig det samme problemet som meg.. i så fall er det CanalDigital/Telenor som driver å kødder med noe. Vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Eh, nattingen er routingen ut mot nett... Når den klikker vil ikke dlinken route trafikken videre ut og derfor mister du kontakt med nettet... Det betyr nødvendigvis ikke at man må miste kontakt med routeren også....

Jeg ville prøvd og gå rett på linjen... Faller man fortsatt ut er det linje / modem feil... Faller man ikke ut er det bare et nytt bevis på at dlink ikke holder mål.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en liten test med å kople rett fra modem til maskin, og det holdt tilsynelatende. Problemet er at jeg detter ut temmelig uregelmessig, slik at det KAN ta dager før jeg detter ut. Det er derfor litt vanskelig å si om det er helt bra koplet rett til maskin i forhold til via ruter uten langvarig testing.

Nå har jeg vært på nett i flere timer uten problemer. Tidligere i dag datt jeg ut hvert tiende minutt. Tidligere i dag brukte jeg 3Com ruter, nå bruker jeg D-Link ruter.

Vi er ganske avhenging av å bruke ruter, og vi kan ikke drive å kjøpe masse forskjellige rutere for å finne en som "fungerer".

Jeg holder nok fortsatt en knapp på at det er kabelmodemet eller linja det er noe i veien med.

Lenke til kommentar

Ting virker tilsynelatende helt bra når det kun er én som bruker internettet om gangen. Jeg satt tidligere i flere timer på nett, men datt ut ca 10 min etter en annen på lokalnettet begynte å surfe.

Kan CanalDigital/Telenor ha nylig gjort noe med sitt system, som gjør at kun én kan bruke internett om gangen?

Begynner å bli litt frustrert nå.. :mad:

- Koplingen mellom kabelmodem og router faller bort når flere brukere aksesserer internett samtidig.

- Fungerer tilsynelatene helt fint om man kopler rett fra kabelmodem til maskin, samt når kun én maskin er koplet til routeren.

- Har fungert i flere år uten problemer med flere maskiner koplet til.

- Har ikke annen konfigurasjon på hverken router eller maskiner enn hva som er standard.

- Har prøvd med både 3Com og D-link router.

- Har oppdatert firmware på router.

Det er ikke meningen å ta over tråden her, men jeg tror trådstarter og meg selv har samme problemet her.

Lenke til kommentar

tror det er en feil mellom router og telenor-saken jeg har!!!

ingen som vet om innstillinger som kan fikse dette?

det må ha vært en innstilling som har gjort alt dette siden internett har fungert ganske så lenge helt til nå!!

forresten det jeg prøvde som sto på den linken jeg skrev sist, gjorde alt bare verre!!!! MYE verre!!!!

1 og halv time med tukling gjør meg bare mer frustrert!!! :cry::cry:

Lenke til kommentar
tror det er en feil mellom router og telenor-saken jeg har!!!

ingen som vet om innstillinger som kan fikse dette?

det må ha vært en innstilling som har gjort alt dette siden internett har fungert ganske så lenge helt til nå!!

forresten det jeg prøvde som sto på den linken jeg skrev sist, gjorde alt bare verre!!!! MYE verre!!!!

1 og halv time med tukling gjør meg bare mer frustrert!!!  :cry:  :cry:

Telenor Dingsen = thomson speedtouch modem??

Når du snakker om routerlampa, mener du da den lampa som har et tegn som ser ut som en gaffel på seg?

Hvis den lampa slukker, misster du den fysiske kontakten mellom modemet ditt og routeren. Du sier også at du kun må restarte routeren for å få liv i den igjen. Da ville jeg konkludert med at nettverksinterfacet i routeren din av en eller annen grunn slår seg av.

Kan være en HW-feil her. Ville tatt kontakt med dlink, eller der du kjøpte routeren, og hørt om de hadde mulighet til å bytter den på garanti! :thumbup:

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
Telenor Dingsen = thomson speedtouch modem??

Når du snakker om routerlampa, mener du da den lampa som har et tegn som ser ut som en gaffel på seg?

ja riktig på begge!

men det virker litt usannsynlig med hardware feil syns jeg!

må være en innstilling som gjør det, for jeg mener å huske at jeg endre på etelleranna der før det starta å klikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...