chokke Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Ja, var på krepsing forrige søndag med en venn og familien min. Og fra 21.30 til 01.00 hadde vi 300 (!) kreps . Vi krepser like ved steinsfjorden, en gudsforlatt foss borti der. Så har dere krepsa i år, og hva ble fangsten? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har aldri krepset. Kreps smaker nesten ingenting. Men skal snart rake krabbe. Krabbe er godt Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 kreps > krabbe . Kunne solgt krepsen for 3-400 kr kiloen, bare plukka ut noen . Var 15 KG husker jeg rett Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Vi krepser like ved steinsfjorden, en gudsforlatt foss borti der.Så har dere krepsa i år, og hva ble fangsten? Jeg bor like ved Steinsfjorden, så ikke vær frekk Men har ikke krepsa da Har aldri krepset. Kreps smaker nesten ingenting. Det er vaffal BS!!!! Kreps som er lagd på riktig måte er himmelsk.... Snakker da om ferskvannskrepsen... Sjøkreps har jeg så vidt smakt.. Ferskvannskrepsen er best Endret 12. august 2005 av azzman Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Vi krepser like ved steinsfjorden, en gudsforlatt foss borti der.Så har dere krepsa i år, og hva ble fangsten? Jeg bor like ved Steinsfjorden, så ikke vær frekk Men har ikke krepsa da Har aldri krepset. Kreps smaker nesten ingenting. Det er vaffal BS!!!! Kreps som er lagd på riktig måte er himmelsk.... Snakker da om ferskvannskrepsen... Sjøkreps har jeg så vidt smakt.. Ferskvannskrepsen er best liker ikke saltvannskreps. Uansett er steinsfjorden nydelig, men overbefolket, der vi krepser, et stykke unna steinsfjorden er en gudsforlatt foss, er bare en annen familie som vet om stedet, som bestefar viste dem Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hadde dere lisens/sertifikat elns? Husker vi gjorde det ulovlig i Steinsfjorden for en del år siden. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Hadde dere lisens/sertifikat elns? Husker vi gjorde det ulovlig i Steinsfjorden for en del år siden. trenger ikke, krepser på privat grunn . Men tror teignene (eller whatever) er registrert. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 3-400kr er vel litt mye? Det er vel iallefall ikke snakk om salg til andre enn forbrukere da? En grosist vil jo være et fordyrende mellomledd, og prisen vil jo da bli enda høyere? Har ikke krepset før, men lystring er artig Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 3-400kr er vel litt mye? Det er vel iallefall ikke snakk om salg til andre enn forbrukere da? En grosist vil jo være et fordyrende mellomledd, og prisen vil jo da bli enda høyere? Har ikke krepset før, men lystring er artig man selger jo direkte . står langs veien med nykokt kreps f eks. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hvor og hvordan fanger man egentlig kreps? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ikke krepset nei. Men husker ifjord vertfall, da fikk vi 4 store(!) hummer'e. Hummeren er egentlig fredet, og har ikke lov å ta de med. Var meg og noen kompiser, så vi dreit egentlig i det og tok de med oss. Hummeren er vertfall rimelig dyr enkelte steder. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) hvor er steinsfjorden? steinsfjorden ligger i Hole kommune, ca 45 kjøring fra oslo mot hønefoss.... Link Edit: Steinsfjorden er naboen til Tyrifjorden Endret 13. august 2005 av azzman Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Ikke krepset nei. Men husker ifjord vertfall, da fikk vi 4 store(!) hummer'e. Hummeren er egentlig fredet, og har ikke lov å ta de med. Var meg og noen kompiser, så vi dreit egentlig i det og tok de med oss. Hummeren er vertfall rimelig dyr enkelte steder. Og det er en grunn til at den er fredet. De fire hummerne har faktisk en del å si for den knøttlille bestanden vi har. Slipp hummer fri igjen, så kanskje det kan åpnes for skikkelig "fiske" om noen år. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hummeren er bare sesongfredet. BTW: Dette er resultatet av for mye krepsing: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1096270.ece Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hummeren er bare sesongfredet. For at bestanden skal kunne ha en mulighet til å overleve fra år til år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå