Gå til innhold

LOTR med dårlig LYD


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-08-07 02:38, b-duvaland skrev:

Selvfølgelig tar Dinside feil. De er en gjeng molboer uten peiling på noen ting. Det gjelder absolutt alle avdelingene dems, og da spesielt data og motor skribentene.


 

Lol. Du har ikke mye til overs for DinSide, forstår jeg. Akkurat her skulle man tro at kisen med tre anlegg, hvorav det aktuelle i artikkelen kostet 500k, hadde peiling nok til å forstå hva han holdt på med, men tydeligvis ikke.

Jeg stoler mer på Espen Braathen, ja.

 

Edit: :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-08-07 02:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


Den 2002-08-06 13:22, Hidden skrev:

Sjekk artikkelen hos Dinside:

?


Bare tull, fyren vet ikke hva det dreier seg om.Det er ikke forskjell i det hele tatt mellom sone 1 og 2. Dett er testet av DVD foreningens skribent Espen Braathen.



Hadde liksom tenkt å kjøpe spesialboksen i November, men det blir dyrt å kjøpe fra utlandet.



Dyr fra utlandet? Du tuller.. Kan skaffes for 200 kroner, dog uten bokstøttene og National Graphics filmen.



Lenke til kommentar

Den 2002-08-07 04:26, Hidden skrev:

Quote:

Den 2002-08-07 03:09, bentyman skrev:

Quote:

Dyr fra utlandet? Du tuller.. Kan skaffes for 200 kroner, dog uten bokstøttene og National Graphics filmen.


 

Mm, mener du at man får spesialversjonen med 4 DVD´er for under nkr. 200? Har besilt LOTR R1 fra DVD soon i Canada, koster godt under nkr. 200,-. Det er en gave, men jeg vurderer å kjøpe den selv derfra. Men jeg kan ikke se hvordan spesialversjonen kommer på under nkr. 200,-. Såvidt jeg vet vil den koste rundt 600,- i Norge?

 

 

40.19 Canadian Dollar = 202.225 (NOK)

 

http://www.dvdsoon.com/showtitledetails.xml?uid=36075

Her ser du selv, men kursene varierer da... Men 202 kroner er ikke så ille da.. Hvis man får dvdsoon til å skrive slik at dollarkursen blir 199.90 :smile:

Lenke til kommentar

Den 2002-08-07 04:26, Hidden skrev:

Quote:

Den 2002-08-07 03:09, bentyman skrev:

Quote:

Dyr fra utlandet? Du tuller.. Kan skaffes for 200 kroner, dog uten bokstøttene og National Graphics filmen.


 

Mm, mener du at man får spesialversjonen med 4 DVD´er for under nkr. 200? Har besilt LOTR R1 fra DVD soon i Canada, koster godt under nkr. 200,-. Det er en gave, men jeg vurderer å kjøpe den selv derfra. Men jeg kan ikke se hvordan spesialversjonen kommer på under nkr. 200,-. Såvidt jeg vet vil den koste rundt 600,- i Norge?

 

Er helt blank ennå på hva som kommer ut av utgaver. Blir vel en del spinoff produkter og slikt. Kanskje jeg bare kjøper en vanlige utgave til meg selv og.

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-08-07 04:31 ]</font>

 

Tror dere misforstår hverandre litt. Spesialutgaven ligger på ca. 800 kr. Men den vanlige ligger på ca. 200-230 kr.

 

Kjøp fra http://www.dvdboxoffice.com. De sender filmene en og en og merker det som gave. Har aldri betalt toll på filmene jeg har bestillt derfra. (Summert så har jeg spart ca. 2500 i toll og X ganger 120 i fortollingsgebyr)

 

Men dette er nok siste gangen jeg poster link til denne siten. Vil ikke at den norske "tullen" skal få snusen i dette og begynne å straffe meg fordi jeg vil ha filmer i sone 1 (mer ekstra stæsh, bedre lyd og bilde, og INGEN dum "terningkast 6 i VG")

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 05:06, bentyman skrev:

40.19 Canadian Dollar = 202.225 (NOK)



Her ser du selv, men kursene varierer da... Men 202 kroner er ikke så ille da.. Hvis man får dvdsoon til å skrive slik at dollarkursen blir 199.90 :smile:


 

Det driter da Posten i. De bruker omregningskursene på http://www.toll.no, det er vha de man kan havne på feil side av grensen.

Lenke til kommentar

Den 2002-08-07 10:17, ShitHead_No skrev:

Quote:


Den 2002-08-07 04:26, Hidden skrev:

Quote:

Den 2002-08-07 03:09, bentyman skrev:

Quote:

Dyr fra utlandet? Du tuller.. Kan skaffes for 200 kroner, dog uten bokstøttene og National Graphics filmen.


 

Mm, mener du at man får spesialversjonen med 4 DVD´er for under nkr. 200? Har besilt LOTR R1 fra DVD soon i Canada, koster godt under nkr. 200,-. Det er en gave, men jeg vurderer å kjøpe den selv derfra. Men jeg kan ikke se hvordan spesialversjonen kommer på under nkr. 200,-. Såvidt jeg vet vil den koste rundt 600,- i Norge?

 

Er helt blank ennå på hva som kommer ut av utgaver. Blir vel en del spinoff produkter og slikt. Kanskje jeg bare kjøper en vanlige utgave til meg selv og.

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-08-07 04:31 ]</font>

 

Tror dere misforstår hverandre litt. Spesialutgaven ligger på ca. 800 kr. Men den vanlige ligger på ca. 200-230 kr.

 

Kjøp fra
. De sender filmene en og en og merker det som gave. Har aldri betalt toll på filmene jeg har bestillt derfra. (Summert så har jeg spart ca. 2500 i toll og X ganger 120 i fortollingsgebyr)

 

Men dette er nok siste gangen jeg poster link til denne siten. Vil ikke at den norske "tullen" skal få snusen i dette og begynne å straffe meg fordi jeg vil ha filmer i sone 1 (mer ekstra stæsh, bedre lyd og bilde, og INGEN dum "terningkast 6 i VG")

 

 

Missforstått.. Hva mener du med spesialversjonen da? Den linken jeg sendte hos dvdsoon er jo 4 disk utgaven, minus bokstøttene, og den utgaven uten støttene ligger på 200-202 kroner, så her er det du som har misforstått :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 04:17, Hidden skrev:

Takk til LarsC for god hjelp og links, jeg har fått så mye å lese på! :smile:


 

Heh, bare hyggelig. Bare ikke brekk hjernen :smile:

 

Quote:


Angående NTSC kvalitet: Jeg har Mission Impossible 2 i NTSC formatet. Ble straffet noe grusomt da jeg kjøpte den, tollen fisket tak i detn.. og jeg hadde jo allerede betalt den. Og når jeg så den på en kamerat´s DVD spiller til 8000,- så den ille ut, blafring over skjermen og ghosting hele tiden. Angret kjøpet noe gruelig.


 

Hmm, du skal ikke se vekk i fra at dere hadde glemt å skru av bildebehandlingen og skarphetskontrollen.

MI:2 har meget bra billedkvalitet både i R1 og R2.

 

Quote:


Men da jeg spilte jeg den på en Philips DVD 750 her hjemme, var bildet krystallklart og gnistrende bra med flotte farger og god kontrast. Trodde nesten ikke mine egne øyne. Nå kunne jeg konsentrere meg om andre ting, nemlig de utallige film tabbene i MI2
:grin:


 

Det er ofte tven som introduserer uønskede artifakter i bildet, sjelden spilleren.

 

Quote:


Tror det 8000 kroners spillern var en Metz, husker ikke sikkert. Den liker ihvertfall ikke R1 filmer på tross at typen som kjøpte den betalte 800,- for å åpne den (tro det eller ei).


 

Mulig det. Jeg kjenner ikke til Metz.

 

Quote:


Om NTSC er dårligere enn PAL kunne ihvertfall ikke jeg se det, ikke på en 32" TV skjerm av grei kvalitet.


Det er bare pokker så surt at den DVD spilleren ikke tar SVCD.. men det er en annen historie.


BTW: Jeg legger meg langflat for "avsløringen" av Dinside folka´s manglende kunnskap. Hylte høyt jeg og, var veldig skuffet ved tanken på flatere lydspor i sone 2 utgaven, men da kan jeg nok likevel glede meg til å kjøpe spesialboksen i November, som sone 2 utgivelse. Mye vil skje (og bli avslørt) innen den tid, men det virker som Dinside overdrev en god del uansett.


 

Hehe, håper bare noen har sendt dem en mail med link til Espen sin "avsløring". :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


For mange som har utført blindtester, har funnet at for dem er .mp3 transparent ved 160-192kbps. Og punk er overraskende nok en av de musikktypene som krever høye bitrater for å være transparent.


Rent psykoakustisk er det en annen sak :smile:


 

De fleste ordentlige gjennomførte blindtestene jeg har sett (forutsatt at de ikke juger på seg utføringen da). Har konkludert med at man må opp på 256kbps for å få cd-kvalitet hvis anlegget er bra, varierer såklart litt ettersom åssen musikktype det er, og har du vbr får du jo samme kvalitet på en gjennomsnittelig bitrate på mellom 160 og 192 en plass.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 19:53, ATWindsor skrev:

De fleste ordentlige gjennomførte blindtestene jeg har sett (forutsatt at de ikke juger på seg utføringen da). Har konkludert med at man må opp på 256kbps for å få cd-kvalitet hvis anlegget er bra, varierer såklart litt ettersom åssen musikktype det er, og har du vbr får du jo samme kvalitet på en gjennomsnittelig bitrate på mellom 160 og 192 en plass.


 

256kbps med en kompentent enkoder er den magiske grensen, ja, det er jeg enig i. De fleste med litt peil er enig i dette, så vidt jeg har observert.

 

Hvorvidt anlegget er bra eller ei, er ikke så viktig, IMO. Et par gode hørlurar er mer enn bra nok til å avsløre kompresjonsartifakter.

 

Disse menneskene jeg nevnte hadde brukt CBR. Transparensgrensen er forskjellig fra person til person, tydeligvis. Samt musikktype, som du nevner.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 19:53, ATWindsor skrev:

Quote:


For mange som har utført blindtester, har funnet at for dem er .mp3 transparent ved 160-192kbps. Og punk er overraskende nok en av de musikktypene som krever høye bitrater for å være transparent.


Rent psykoakustisk er det en annen sak :smile:


 

De fleste ordentlige gjennomførte blindtestene jeg har sett (forutsatt at de ikke juger på seg utføringen da). Har konkludert med at man må opp på 256kbps for å få cd-kvalitet hvis anlegget er bra, varierer såklart litt ettersom åssen musikktype det er, og har du vbr får du jo samme kvalitet på en gjennomsnittelig bitrate på mellom 160 og 192 en plass.

 

AtW

 

hva er vbr?

Lenke til kommentar

Quote:



Hvorvidt anlegget er bra eller ei, er ikke så viktig, IMO. Et par gode hørlurar er mer enn bra nok til å avsløre kompresjonsartifakter.



 

Så sant som det er sagt, ser du bor ifra bassen skal du ha satans gode høytalere for å toppe høretelefoner til et par tusen. Irritert over at sennheiserene mine er sprengt, bør kjøpe meg nye, men har ikke råd :sad:.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...