Gå til innhold

Skal oppgradere min PC

Variabel

Anbefalte innlegg

Yo!

Har lenge vurdert å oppgradere min stasjonære til en bedre spill PC. Det skal være så rimelig som mulig, og jeg skal heller ikke ha noen super PC.

Tror kanskje jeg vil ha 1024 MB RAM, men det er ikke det viktigste. Har et GeForce 4 Ti 4200 kort inni den, og tviler på at det er det beste for tida. (Jeg har ikke mye peiling). Har også "et eller annet" ADM CPU (?) kort med 1.2 Ghz som også er litt for lavt for å kjøre spill sånn nogenlunde.

For all informasjonen fra DxDiag'en, Trykk her!

Hadde forresten vært supert om varene fantes på Komplett.no da jeg liker de meget godt. :)

Endret av Variabel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Har ikke hatt annet enn trøbbel med Komplett i det siste. Returer går tregt, og de setter seg på bakbena og er vanskelige med å gjøre. Netshop er guder på service, derimot, og er også billigere på en del ting.

Du skriver lite om hva budsjettet ditt er, men dersom det er i 5-10.000,- gruppen, vil jeg foreslå en AMD64 3700+, et DFI Lanparty s939 hovedkort, og ett av følgende grafikkort:

- nVidia GF6800LE - Billig og brukbart, men har potensiale til å bli enormt mye bedre hvis du har tenkt å overklokke og softmodde, og har flaksen med deg. det er enkelt og ufarlig, men kan ta litt tid. Dessuten kan kortet være vanskelig å finne nå for tiden. Netshop hadde tilbud på kort fra XFX for en liten stund siden.

- nVidia GF6600GT - Litt dyrere, men yter svært bra i forhold til prisen. Hvis du kjøper et hovedkort med SLI, kan du kjøpe ett kort til av denne typen ved en senere anledning, dersom du vil øke ytelsen ytterligere. Non-GT versjonen er ikke så bra, men billigere, og klokker enormt godt. jeg har klokket mitt kort fjellstabilt til 75% høyere enn normal hastighet.

- ATI X800GT - Det svakeste kortet i X800-serien, men yter best i sin prisklasse. Nettopp lansert, så det kan være vanskelig å finne.

- ATI X800XL - Mest bang for the bucks i X800-serien og er vel det beste kjøpet dersom du har ca 2400,- å blåse på grafikkort alene.

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvorfor du liker komplett, Netshop er mye bedre.

Jeg vil anbefale deg å gå for et AMD64 system hvis du skal spille. Hvor mye penger har du tenkt å legge i denne maskina og hva trenger du?

Komplett, leverer varene meget raskt, så jeg liker de meget godt ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å gå for et AMD64 system hvis du skal spille. Hvor mye penger har du tenkt å legge i denne maskina og hva trenger du?

Raskt? Jeg har 3-4 ganger bestilt noe hos komplett og det har gått dager uten at noe har skjedd med statusen (Ja, det var på lager), så tok jeg og bestilte samme saken hos Netshop og 2 timer senere var det sendt. Netshop har kongeservice, gode priser og tingene blir sendt kjapt.

Lenke til kommentar
Tja, er ikke helt sikker på hvor mye penger jeg skal legge i dette. Kanskje rundt 3k? Altså, meget lite.

PS: Er det slik at alle slags grafikkort/prosessorer passer til hovedkortet mitt? (Se DxDiag).

Nei, så langt som jeg kan se på denne Dxdiag saken din så har du nok et Socket A system, Thunderbird muligens. Du må nok ha nytt HK, RAM og skjermkort.

Hovedkort: DFI Lanparty NF4 - 1250 på Netshop

Skjermkort: Club3D GeForce 6600GT 128MB - 1395 på netshop

Ram: Ta noe billig Twinmos eller lignende, bare vit at det er stabilt med AMD64

Du vil nok lande opp på 4K. Vanskelig å komme under.

Lenke til kommentar

Raskt? Jeg har 3-4 ganger bestilt noe hos komplett og det har gått dager uten at noe har skjedd med statusen (Ja, det var på lager), så tok jeg og bestilte samme saken hos Netshop og 2 timer senere var det sendt. Netshop har kongeservice, gode priser og tingene blir sendt kjapt.

hmm...hvor bor du hen da? det spørs når på dagen du bestiller? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...