Gå til innhold

problem med divx

Anbefalte innlegg

Jeg har The others på divx. (har også dvdfilem, så da er det ikke ulovlig:-)

Alle mine divx-filmer fungerer fint, men ikke The Others. Får beskjed om at formatet ikke støttes.

jeg har prøvd å kjøre denne flen i divfix, men får da beskjed om at det ikke er en avi-fil. det er jo helt vilt. For mange har denne filmen på divx, til at det er noe galt med filen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-06 13:06, lab161 skrev:

(har også dvdfilem, så da er det ikke ulovlig:-)

Ville det vært ulovlig hvis du ikke hadde hatt det? Og hvis det egentlig var ulovlig, hvorfor ville det vært lovlig fordi du hadde det?

Quote:

For mange har denne filmen på divx, til at det er noe galt med filen.

Det kan jo ha oppstått en feil under kopiering/overføring av filen. Hvis du har siste versjon av DivX-codecet, og har prøvd "fikseprogrammer", er kanskje den eneste løsningen å kopiere/overføre filmen på nytt. (Selvsagt fra en nær venn, jfr her.)

LeD

Lenke til kommentar

det er lov å ha backup av sine egne dvdfilmer. Eier du orginalen kan du også ha kopier...

Jeg har blitt fortalt, nå nettopp, at denne filmen "The Others" kun virker med Linux, noe går galt når windows brukes. har aldri hørt om dette problemet før...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 13:30, lab161 skrev:

det er lov å ha backup av sine egne dvdfilmer. Eier du orginalen kan du også ha kopier...

Jeg har blitt fortalt, nå nettopp, at denne filmen "The Others" kun virker med Linux, noe går galt når windows brukes. har aldri hørt om dette problemet før...

Hmm.. Har jeg aldri hørt om heller. Jeg hadde to versioner av The Others liggende. En singel DivX og en 2 delers SVCD version som var mpeg. Begge fungerte fint på Windows XP. Det er ikke SVCD versionen du har fått da, omdøpt til avi? Ett tips kan være å åpne filen i Ultraedit eller lignende. Se etter AVI og Div3 Div4 eller Div5 tidlig i fila. Det kan jo også være en hoax da. Prøv å døpe om fila til .iso, .bin .zip eller andre kjente formater og prøv å åpne. Ultraedit bør også gi en bra pekepinn på hva slags fil det er.

Pass på at du har det nyeste DivX codecet og det passende lyd codecet som er brukt. En del nyere filmer bruker ett AC3 Codec som Media player ikke kan laste ned fra MS sine sider. Det må skaffes på andre måter.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 13:30, lab161 skrev:

Anbefaler at du leser denne tråden, hvor jeg prøver å ta et oppgjør med denne typen uvitenhet/misforståelser.

Quote:

Tviler på at operativsystem har noe med dette å gjøre. Det er mange som lager DivX-filer av en DVD-film, så noen filer kan det selvsagt være noe galt med.

LeD

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-08-06 13:49 ]

Lenke til kommentar

Det kan godt være et codec problem.

Sjekk at du har.

ogg vorbis codecet

Xvid codecet

Ac3 codecet

Mange av de større leasing gruppene på nettet bruker disse.

Ps last ned Nimo codec pack..

denne har ALT!

du finner den fort i yahoo. Søk på:

"nimo codec pack"

eller

"Nimo50build7"

Finner du ikke filen kan jeg sende den til deg over

AIM.

SN=eatshorts2000

Lenke til kommentar

Quote:

lab161 skrev (2002-08-06 13:30):

Det er det dummeste jeg har hørt... bare funke med linux...HAHAHA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...