theBoss2 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvordan kan jeg plassere div midt i, både horisontalt og vertikalt. Horisontalt vet jeg: "text-align: center;" men hvordan skal jeg få det til vertikalt? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 I orntlige browsere skal det vel gå med "margin: auto auto;"Men jeg er ikke helt sikker... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Tror ikke det funker å midstille verticalt gitt. Men text-align: center; er feil Man skal bruke margin: 0 auto; på block elementer. Hvorfor vil du ha den midstilt verticalt? Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Er ikke 100% sikkerpå at dette funker, men.. Du kan jo prøve denne koden: margin: auto; edit: aaaalt for treig Endret 12. august 2005 av galskapen Lenke til kommentar
theBoss2 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Prøvde alt mulig men får det ikke til! Sånn ser kodinga: *{ padding: 0; margin: 0; } html { border-style: none; text-align : center; } body { border-style: none; font-family : Verdana, Arial,Helvetica,sans-serif; font-size : 12px; background: #FFFFFF; margin : 0; font-weight: normal; color : #000000; } div#main_start { width : 707px; height : 100%; margin : auto auto; } Html: <div id="main_start">Det er bare en test!</div> Hus meg fungerer ikke det! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Ekstremt mye synsing ute og går her. Vet dere ikke ting med sikkerhet, kan dere egentlig drite i å si noe. Så over til topic: Har ikke annet å si enn søk! Dette har vært oppe utallige ganger før. Kan si så mye som at dette er vanskelig å få til å fungere i alle nettlesere, med mindre du skal vertikalt midtstille et element i et annet element med definert høyde - da kan man bare bruke margin+høyde+margin. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 http://dev.misinterpreted.org/etc/html/table-cell/ Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Den likte ikke IE så godt nei Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Den likte ikke IE så godt nei Who cares? Berre å bruke _display: block, så får IE nesten det samme som dei andre barna. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Mye av det som surrer i IE er vel alt det andre mojjoe du har testa ut i eksempelet Håper virkelig at IE7 får noe mer egenskaper snart altså. Spessielt selectorer, men det er en helt annen diskusjon Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 valign="center" Her snakker vi utdatert kode.. Men det er vel forsåvidt enste mulighet hvis du vil ha alle browserne med deg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå