Gå til innhold

Er det bare meg?


lax

Anbefalte innlegg

Kanskje det bare er meg som har det slik, men jeg føler datamaskinen bare brukes til spilling i dag, CS, CS og atter CS. *Sukk* En gang for lenge, lenge siden var PC-en et skjult univers, en helt uvirkelig oppfinnelse.. [Drømme] Bare det å komme sammen og videreutvikle ideer skapte samhold og engasjement.. Er det noen der ute i dag som bryr seg om noe annet enn spilling i det hele tatt?

 

 

Jeg er lei! =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn har jeg også tenkt det i det siste. Hva skal jeg egentlig med ny PC når det er mulig å spille CS og musikk på den jeg har nå (CS går så vidt, men det hakker).

 

Jeg overvant den tanken heldigvis og ny er på vei

 

Det føles allikevel litt bortkastet, men jeg finner nok nye ting jeg kan bruke den på. Nå kan jeg begynne å låne spill av kameratene mine som har hatt en litt over ålreit PC en god stund

Lenke til kommentar

Scenen er død og har vært det i flere år. Beviset er dataparty's(og da særlig TG). Nå er det spilling og hvor mange MBit linja er på som teller. Før var det og vinne mange compos og markedsføre gruppa. Hvor mange grupper med svære bannere ser du på datapartys nå for tida? De fleste vet ikke hva en tracker er for noe engang. Noen har kanskje hørt om Fasttracker og ImpulseTracker.

 

Nei, data nå for tida er nok spill ja og scenen vil nok aldri gjennoppstå

Lenke til kommentar

hm... Scenen har vell bare blitt mere en helt naturlig ting, og har beveget seg bort fra å være et "nerdefenomen" Jeg er selv musiker og merker at musikk software i større og større grad beveger seg fra "gutterommet" til musikk studioet og hjemmene til folk som kun er interesert i musikk, folk som ikke har noen tilknyttning eller kunskap når det gjelder ting som TG og sånnt.

 

Når det gjelder code scenen tror jeg en del av disse har beveget seg over på mod development og liknende, jeg trur faktisk mods er noe av det mest kreative og popplære for "kustnere" og andre kreative personer for tiden.

 

Dessuten er pc'en blitt mere en ting som alle har. Slik at man får en mye større mengde gamere/lamere og andre noobs (fjortiser og chatfreaks) som domminerer lan-parties. Det blir stadig lengre og lengre mellom folka med skillz.. (Dvs folk som faktisk har skilz utover CS)

 

Men gaming er kult da... skulle bare ønske det dreide seg om litt mere variasjon... Det er jo stort sett CS som spilles nå... Skulle ønske det var like stor oppsluttning om flere spill...

 

Jeg for min del bruker pc'en til:

 

Musikk (Buzztracker)

Webdesign

Graphics (photoshop)

Sørfing

IRC

Mp3's

TV (TV kort er skøy)

pr0n

DVD's

hm.. ja og Gaming (Må innrømme at jeg er ihuga gamer jeg oxo, selv om jeg er blitt drittlei CS. WOLF og Urban Terror, det er tingen, pluss at det finnes masse spennende single player titler, F.eks deusEX som etter min mening kan sammenliknes med en god bok/film, for ikke å snakke om Maxpayne (litt kort dog))

 

+Sikkert masse som jeg ikke kom på i farten.

 

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-11-27 14:34 ]

Lenke til kommentar

Spill, hva er det ? :smile:

 

Scene blir mindre og mindre utbredt ja, og synd er det:/ Dataparty's minner mer om IRC-party der man trader MP3 og spiller CS/Quake. TG for to år siden var skuffende!

 

FastTracker er forøvrig helt genialt !! :smile: Hadde mange timer både der og i BC for DOS (ASM).

 

Scene døde med "klikk og dra" prinsippet tror jeg. Jeg skal kanskje ikke skrive alt for høyt, fordi jeg koder i Delphi, men bruker i det minste emacs til PHP :smile:

 

(C/ASM var en lidenskap en gang i tiden)

 

mov ax,4c00h

int21h

 

mvh.

Jan Aril

Lenke til kommentar

Hei!

Er veldig trist av scenen er død ;(

Som sagt tidligare i tråden..Det er Tg(The Gatering) eit døme på..

Tg er ikkje det det ein gang var..No reiser folk på

så kalt "data parties" for å spille spill og bytte video-filer,musikk filer og gamez+++.

 

Eg spiller veldig sjelden spill.Liker å bruke pcén til videoredigering/programering og teste ut ulike prosjekt.Det kan være nettverksrelatert eller operativsystem relatert.

Lenke til kommentar

AH! Engasjement! :smile:

 

Hva om vi starta opp ei side, eller et LAN hvor det meste dreier seg om programmering ol.? i alle fall noe der spilling ikke er lov. Kanskje ikke vi blir mer enn tjah, 20-30 stk, men det er i alle fall mange nok til å sette igang et prosjekt :smile: Så kunne vi lære av hverandre..

 

For å si det sånn så er ikke mine spillopplevelser de største. Giana Sisters på Amiga 500 er definitivt det beste spillet jeg har spilt noen gang. Så det sier jo litt.. :smile:

Lenke til kommentar

nei faen, spilling har blitt kjett, eneste jeg bruker PC-en min til nå fortiden er:

warez

programmering: php

webdesign: photoshop/html

musikk...

 

osv osv osv.. spill er no dill.. bare shitt

 

Noen som har noen bra musikk progz eller ? som ikke heter cakewalk og/eller Fruitiloops å i hvertfall ikke EJAY ..KOm med anbefalinger, å hvor jeg får tak i dem...

 

MvH

 

Housey

Lenke til kommentar

Får nesten tårer i øynene av denne tråden, og utviklingen er ikke helt som forventet.. kanskje?

 

Kan ikke si at jeg er programmeringsfreak no. 1, men bare det å titte på alt det fantastiske som vises på prosjektøren.. i en enorm hall, full av entusiaster.. digg :smile:

 

Siden mine programmeringskunnskaper er relativt labre (tross 3-års it-student :razz:), har interessen for hardware blitt større og større. Den gangen jeg fikk 400MB's tapestreamer til jul, og måtte ringe naboen for å få han til å koble den på floppykontrolleren.. tider *tåre*

 

Nå som hardware-tweaking og casemodding er populært som aldri før, hva med å arrangere noe? Newsgroupene er jo full av spørsmål svar rundt temaet! Et installparty a là "linux-install-fest" med fokus på hardware kunne blitt en positiv overraskelse, mener jeg å påstå.

 

(Tror likevel det skal være godt gjort å spasere rundt et party med alternativt tema, uten å høre "Terrorists Win", eller noe i den dur.)

 

"Datagenren" har vel utviklet seg i (litt for?) mange retninger, og unger som spiller cs skremmer nok vekk de litt eldre (og mer seriøse, kanskje?).

 

Subjektivt nøkkelord: Aldersgrense.

Lenke til kommentar

Tror nok du er litt lei :smile:

men men det var litt mere uutforsket med data får ca 5-8 år siden ,og ting var mere på utforskingsplanet ...

 

Desuten blir man jo lei alt man holder på med når det blir rutine , uansett hvor moro det var før...

Jeg har det sånn av og til jeg å, får lyst til og kaste hele møkka ut gjenom vinuet (dette skjer spesielt vis jeg har problemer med Hardware/Software :sad:

 

Men men det kommer jo mere til maskinen som man kan drømme om :smile:

Ja nå kan vi(med ADSL) snart streame ned filmer(multimedia) i ok kvalitet i følge Telenor :smile:

 

Ellers så kan vi vel i en "fjern" fremtid koble oss så tett opp til nettet("cyberspace") att vi ikke er helt sikker på hvor vi er (her eller der) alla matrix :smile:

der alle våre drømmer blir oppfylt :smile:

Dette hørs kanskje litt vilt ut med er sikkert en realitet i fremtiden...

 

så dream on dream on .....

Lenke til kommentar

Har programmert siden eg var ca. 12 år (er no 17), og har brukt relativt lite tid på spill og andre unyttige ting. Driver som sagt en del med programmering, og pga. dette har eg og fått erfaring med HTML og web-programmering (PHP). Av dette har eg lært ein del design. I tillegg har eg jobba litt med grafikk, men dette blir relativt lite i forhold til det eg har jobba med programmering. Poenget mitt her er at det er svært mykje ein kan nytta PCar til, om ein berre har interessa. Ein treng ikkje vera innvolvert i scene-miljøet for å skriva kule, og populære, program. Sjølv om IT og tracking ellers e drittøft (men, eg vil berre ha sagt da: eg gjorde nåken forsøk på tracking ein gang, og da gjekk ikkje så veldig bra).

 

Quote:


On 2001-11-27 16:00, lax skrev:

AH! Engasjement! :smile:


Hva om vi starta opp ei side, eller et LAN hvor det meste dreier seg om programmering ol.? i alle fall noe der spilling ikke er lov. Kanskje ikke vi blir mer enn tjah, 20-30 stk, men det er i alle fall mange nok til å sette igang et prosjekt :smile: Så kunne vi lære av hverandre..


 

Vi holder på å starte opp sourcecode.no i samarbeid med hardware.no, og vi trenger dyktige folk i flere programmeringsspråk. Vi har for øyeblikket ansvarlige for følgende seksjoner: Delphi, C/C++, Perl, PHP og Visual Basic. Har tatt på meg ansvar for PHP, men om nokon har betre erfaring enn meg, vil eg gjerne høyre frå dei. :smile: (lærte meg tross alt PHP for å lage den sida, då...)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ble skikkelig nostalgisk da jeg leste denne posten. Tenker tilbake på de gode gamle tidene med DNH (Den Norske Hjemmedataklubben) og da det å få inn et spill innebar masse tweaking med autoexec.bat og config.sys - den evige kampen om å få tilgjengelig mest mulig konvensjonelt minne :smile: Det var tider det...

 

PS!

Vi trenger flere folk til å bidra på Sourcecode.no. Jeg har ansvaret for C/C++ delen og det hadde vært flott om flere kunne hjelpet til.

Lenke til kommentar

ble litt nostalgisk av meg jeg og...

begynte og huske tilbake i gamle dager for ca 10 år siden når jeg fikk min første data, en gammel Amstrad med svart hvit skjerm, og OSet var kun dos, ikke windows, så hvis jeg skulle spille, måtte jeg lære meg litt dos, ikke slik som i dag, hvor mange klikker rundt i en søppelhaug av bugs kalt windows, det blir altfor lett, og man ender opp med å spille spill, for det er den største utfordringen på PC-en. (TIL TIDER).....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...