Gå til innhold

Husker dere Bugg?

HolgerL

Anbefalte innlegg

Wikipedia:

Bugg var en tyggegummi fra Freia som eksisterte på begynnelsen av 1980-tallet og frem til rett over århundreskiftet.

Da Bugg kom i butikkene kostet den 10 øre, men steg senere til 25 øre, 50 øre, 1,00 kr, 1,50 kr og 2 kr. Den kom i flere smaksvarianter: hvit, grønn (sitron), svart (lakris), svart m/ gul stripe (salt lakris), gul (banan), brun (cola) og rosa (jordbær). På starten av 90-tallet ble det også solgt en variant under navnet Maxi Bugg - som var en forpakning med større biter med pæresmak.

Sammen med andre sukkervareprodukter ble varemerket overført fra Freia til Malaco på midten av 90-tallet. Tyggegummien ble trukket tilbake tidlig på 2000-tallet. I 2008 kom den tilbake til markedet igjen.

Hm, noen som aner hvor man kan få kjøpt de da? ;O

BUGG<3333333

Endret av laffe
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Bugg har aldri kostet mindre enn 50 øre.

Ikke det nei?

Wikipedia:
Bugg var en tyggegummi fra Freia som eksisterte på begynnelsen av 1980-tallet og frem til rett over århundreskiftet.

Da Bugg kom i butikkene kostet den 10 øre, men steg senere til 25 øre, 50 øre, 1,00 kr, 1,50 kr og 2 kr. *snip*

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har saumfart alle dagligvarebutikk og kiosker i byen hvor jeg bor ( nesten )

Men finner ikke Bugg :( Ser det skrives at den er tilbake men

Ingen som husker kanonkulene da? runde svarte tyggegummikuler med krutt inni . de var like digg som Bugg. Eller VM 94 tyggisen der du kunne samle klistremerker fra hvert landslag . Eller Pelikan is? eller knekkis ?

Endret av Raude
Lenke til kommentar

Ikke det nei?

Wikipedia:

Da Bugg kom i butikkene kostet den 10 øre, men steg senere til 25 øre, 50 øre, 1,00 kr, 1,50 kr og 2 kr. *snip*

Ja jeg skjønner ikke hvor de har det fra...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aww.. Bugg ja, de var gode. Særlig de gule og røde - helt til jeg fikk fortalt at de røde buggene inneholder røde bladlus.. Og det trodde jeg jo selvsagt på! :whistle: Men tror det fortsatt er en eller annen kiosken som selger bugg ennå.. Husker de kostet 50 øre i min barndom ;)

Lenke til kommentar

Ikke det nei?

Wikipedia:

Jo det kan enkelt forklares med at kioskdrivere/ eiere selv satte pris på ting før i tiden. alt var ikke styrt av en stor stygg kapitalistisk kjede, og dermed var prisvariasjonen stor mange plasser :)

Lenke til kommentar

Ikke det nei?

Wikipedia:

Jo det kan enkelt forklares med at kioskdrivere/ eiere selv satte pris på ting før i tiden. alt var ikke styrt av en stor stygg kapitalistisk kjede, og dermed var prisvariasjonen stor mange plasser :)

Jeg husker Bugg kostet 25 øre da jeg var liten. Godt mulig den kostet enda mindre da jeg var enda mindre men det kan jeg ikke bekrefte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...