Knut Marius Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg og noen kamerater sitter og funderer litt på å unne oss et aldri så lite avbrekk fra studiene nå i høst, og slenge oss på en liten ekspedisjon til mer eksotiske strøk. Jeg satt og diskuterte med en kar hvor dyrt det var å dra på byen i Oslo, og han sa da at man nesten kunne få noen dagers festing og ferie i f.eks Praha for samme prisen (dersom man fikk gunstige billetter fra f.eks Norwegian). Etter nærmere ettertanke høres dette ut som en realiserbar plan. Jeg har hørt at Praha skal være en fin by, og at å leve der er veldig billig. Jeg ser på Norwegian.no at man i September kan få flybilletter til rundt 400 kr, noe jeg syns er meget bra. Vi har også vurdert å prøve å få tak i en hoppe-på-tur til syden, men siden de fleste av oss har opplevd sydens strender en del ganger før, så tenkte vi at det kunne være spennende med noe litt annerledes. I tilllegg binder man seg da fort til å bli i en/to uker (Noe som fører til et vel langt avbrekk fra studiene). Så kommer mitt spørsmål: Er det noen her som har vært i Praha, og som kan dele sin erfaring med meg? Er det et gunstig reisemål for festglad ungdom på rundt 20? Eller er det eventuelt andre byer/reisemål som også burde vurderes? Takker for konstruktiv respons Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvis du er en festløve er kansje ikke praha det beste stedet å reise. Hvis du er ute etter å se litt historie og oppleve noe er praha perfekt. Hvis det er mest for festing og skjørtejeging vill jeg heller anbelfalt Agi Napa på kypros det er topp. Kom foresten hjem derfra akkurat Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Praha er verdt et besøk. Er det et sted på Kypros som heter Agi Napa eller mente du Aya Napa? Endret 12. august 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Evt Ayia Napa / Agia Napa Praha er en knall festby. Billig børst og billige damer ^^ Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Ah forskjellige navn på samme sted. Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvis du er kunn ute etter feste/damer så er det mange flere og bedre alternativer enn praha men hvis du vill oppleve litt historie og sånn så er praha topp Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Praha er veldig fint. Er ganske billig i forhold til Norge. Bare pass på om kvelden, det er visstnok da alle de "skumle" menneskene dukker opp. En kamerat av meg tok en tur rundt i byen da vi var der siden han ikke fikk sove og han fortalte at hele byen fløt over av horer og narkolangere. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Altså, vi drar vel ikke kun for å feste akkurat, men festing er forsåvidt et naturlig utfall av at 4 kamerater drar på ferie sammen. For mitt vedkommende så drar jeg også for å oppleve noe litt annet enn hva jeg har opplevd før. Samt at det ser ut til å passe lommeboka noe bedre enn en èn/to-ukers i syden Hva må man egentlig regne med å legge ut for et OK hotellrom? Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Praha er veldig fint. Er ganske billig i forhold til Norge. Bare pass på om kvelden, det er visstnok da alle de "skumle" menneskene dukker opp. En kamerat av meg tok en tur rundt i byen da vi var der siden han ikke fikk sove og han fortalte at hele byen fløt over av horer og narkolangere. Det stemmer ganske godt. Jeg var i Praha i vår på klassetur, og vi var i sentrum sånn ca kl 22.30. Det krydde av prostituerte, langere og tyver. På kvelden var det en skummel by, så hold _godt_(!) på lommeboken hvis du skal nedover. På dagen var det derimot en helt annen historie. En knall by, fin og underholdene, og det var utrolig billige(alt er relativt) og bra butikker der. Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Prøv Krakow i Polen. Norwegian har direktefly ditt. Kompakt sentrum m plenty uteliv og jenter, alt til superlave priser! Så kan du jo få med deg f.eks litt utenom-fest-ting som Auschwitch og Saltgruvene samt et fantastisk slott sør i byen. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Praha er en kul by Anbefaler tortur museet og strippe-barene Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Prøv Krakow i Polen. Norwegian har direktefly ditt. Kompakt sentrum m plenty uteliv og jenter, alt til superlave priser! Så kan du jo få med deg f.eks litt utenom-fest-ting som Auschwitch og Saltgruvene samt et fantastisk slott sør i byen. Konge by. Jeg annbefaler hotell Kontrast til alle som reiser til Polen. Beste hotell ever Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Rent økonomisk var Praha den dyreste byen jeg besøkte i Tsjekkia. De vet å feste i mindre byer og...bare mye mye mye billigere. Men for nordmenn er det billig i Praha også... Kjøp en reiseguide over Praha, så få dere tips om billige og dyre steder. AKIRA Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Et bra alternativ til Praha, er Bratislava i Slovakia....ikke så langt unna. Mye billigere for alt, enn i Praha. Ellers finnes det flere "perler" i de gamle østblokk-landene, Warszawa, Krakow, Tallinn, Riga, St. Petersburg for å nevne noen.... Så kommer mitt spørsmål: Er det noen her som har vært i Praha, og som kan dele sin erfaring med meg? Er det et gunstig reisemål for festglad ungdom på rundt 20? Eller er det eventuelt andre byer/reisemål som også burde vurderes? Har forøvrig vært i Praha et par ganger. 4 år siden sist nå, så det er vel på tide å ta seg en tur igjen snart. Spesielt nå som det er så billig å dra dit. Praha er ihvertfall en bra partyby. Massevis av nattklubber, puber og barer. Mye fint å se på også. Mange ålreite resturanter også. Bare unngå de med "lokal" mat....det er ikke mye spiselig. Og så har de verdens beste pils også da..... Prøv å unngå hotellene midt i byen. Får mye bedre hoteller i villastrøkene utenfor sentrum til samme prisen. Kurant å komme seg innover med t-bane. Selv om all skilting står på tsjekkisk, så er de enkle å forholde seg til. Skal du ha taxi, så for all del bestill fra resepsjonen på hotellet, ellers er du nesten garantert å bli loppa for hundrevis av kroner. mvh Pantera Endret 14. august 2005 av Pantera Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Takker for bra respons her! Føler det er veldig nyttig å få høre om folks erfaringer og synspunkter. Særlig når ingen av reisedeltakerene har noe erfaring med ferie i øst-Europa. Bare å komme med flere innspill! Alt blir mottatt med glede Lenke til kommentar
bjs Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 var der en langhelg i vår på tur med jobben. På nattestid kan byen virke som et stort horehus, går du i hovedgatene er du garantert flerfoldige besøk av folk med flygeblader fra div. steder. Men ikkje misforstå, fullt med "vanlige" utesteder der.. Og viss du er glad i sport så har de en ekstrem sportspub der På dagtid gikk tiden for det meste til soving, men vi var på guidet tur på det store slottet på fjellet (er ikkje god med navn) og derfra gikk vi ned til byen. Masse flotte bygninger, broer osv. Er og et stort marked og masse små butikker rundt om i sentrum der de selger alt mulig. Og eg syns ikkje det var nokke gale med maten der, ølet og prisen er i vertfall ingenting å klage på, billigste vi fant var ca 4 kr halvliteren. Så eg har ingenting å klage på fra den turen, bortsett fra at viss du planlegger å gå ut, bare ta med litt konanter, la visa, mobil, pass osv ligge igjen på hotellet for lommetyver er det nok av. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Praha er veldig fint. Er ganske billig i forhold til Norge. Bare pass på om kvelden, det er visstnok da alle de "skumle" menneskene dukker opp. En kamerat av meg tok en tur rundt i byen da vi var der siden han ikke fikk sove og han fortalte at hele byen fløt over av horer og narkolangere. Sant det der. På én kveld kom det ikke mindre enn to forskjellige tenåringer og mumlet "hasj... mariuhana..." sløvt oppi trynet på meg. Ellers er tsjekkia et relativt billig land hvis man går litt ut av Praha. En halv time utenfor Praha koster en halvliter øl på uterestaurant ca. 4-5 NOK. Endret 14. august 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Og så har de verdens beste pils også da..... Og billigste, er super billig med øl i Praha... Lenke til kommentar
chris Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Praha var bra det ja. Billig, men det er møkkete og masse søppel, og som blir sakt pass på når du går ute om kveldene. Skal du ta taxi pass på at du avtaler pris på forhånd. Endret 15. august 2005 av chris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå