.... Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) På bestillingssiden til NextGenTel kan jeg huke av for en trådløs ruter til den nette sum av 598 kr. Det kjedelige er at jeg ikke finner noen informasjon om hva slags ruter det dreier seg om, og jeg lurer derfor på om det er noen her som har noen erfaringer. Er jeg bedre tjent med å kjøpe trådløs ruter på egen hånd? Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
runel Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har ikke erfaring med NextGenTel sine routere selv, men på denne siden har bruker en Netopia Cayman 3357... Jeg ville nok kjøp en annen trådløs router selv Lenke til kommentar
Manders Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 På bestillingssiden til NextGenTel kan jeg huke av for en trådløs ruter til den nette sum av 598 kr. Det kjedelige er at jeg ikke finner noen informasjon om hva slags ruter det dreier seg om, og jeg lurer derfor på om det er noen her som har noen erfaringer. Er jeg bedre tjent med å kjøpe trådløs ruter på egen hånd? Du vil høyst sansynligvis få en Netopia trådløs roter med 801.11b (11Mbit) trådløs adapter. Men er det er en Netopia 3357. Du kan sikkert finne mer om denne her www.netopia.com Ellers ringte jeg inn når linja var bekreftet at jeg ville ha en Thomson ST580 Lenke til kommentar
.... Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Jeg ville nok kjøp en annen trådløs router selv Jeg er ganske fersk på dette, men hvis jeg får en vanlig ruter fra NextGenTel, er det vel tilstrekkelig å bare koble et trådløst aksesspunkt til denne? Én ruter skulle være nok. Jeg tror ikke den ruteren NextGenTel leverer oppfyller mine krav. 801.11g (54 Mb/s) er et must, og WPA-kryptering er vel også ønskelig; ifølge Dommedagbladet er det å bryte seg inn på WEP-beskyttede nettverk noe hvem som helst kan klare ... Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
runel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Jepp, du trenger egentlig kun ett aksesspunkt. Men i alle routere kan du skru av DHCP-serveren, slik at den fungerer som ett rent aksesspunkt. Det blir i mange tilfeller billigere å kjøpe en router en ett rent aksesspunkt, så det lønner seg ofte å velge en router Anbefaler denne routeren Endret 13. august 2005 av runel Lenke til kommentar
.... Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Mange takk for oppklaring og anbefaling! Jeg føler meg litt klokere nå. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Manders Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg tror ikke den ruteren NextGenTel leverer oppfyller mine krav. 801.11g (54 Mb/s) er et must, og WPA-kryptering er vel også ønskelig; ifølge Dommedagbladet er det å bryte seg inn på WEP-beskyttede nettverk noe hvem som helst kan klare ... Det kommer fler og fler komplette "routere" med modem på markedet. Linksys som ble nevnt tidligere i tråden er et produkt. 3Com, Dlink med fler er også tilgjenglige. Hvem som er best? Vet ikke! Jeg har ikke prøvd alle Men saken fra Thomson har de fleste sikkerhets funksjonene på plass: Security • Integrated Firewall • 802.1x/PSK WPA (WPA-PSK) • 64/128bit WEP encryption • Wireless client registration/access control (with physical push button) Klikk her for å lese spesifikasjonene til routeren. (PDF format). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå