trn100 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hei, Overskriften sier vel det meste! Har planer om å bestille brebånd fra Start til mine foreldre, men i steden for å leie modem/router fra Start ønsker jeg å kjøpe en egen. Denne må altså ha modemfunksjon, støtte PPPoE, 4 kabelporter + WLAN og printerserver... Er det noen med erfaring på området som kan komme med tips? Jeg har bladd igjennom på Komplett, men er veldig usikker på hvilken av de som har modem funksjon slik at jeg kan plugge den rett i veggen? Takker på forhånd! /Terje 1 Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Tror du må ha 2 bokser, ett modem og en router. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Hmmm.... Håpet liksom å slippe det.... Foreldrene er pensjonister og jeg hadde ambisjoner om å gjøre det så billig som mulig ;-) I den forbindelse, og gi meg gjerne en trøkk for det, jeg har nesten alltid vært negativ til Telenor, men har ringt 05000 3 ganger i kveld, og WOW :-) Ikke tok det lang tid, og god hjelp fikk jeg også :-) 1 Lenke til kommentar
Konge Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 1 boks løsning som fungere ekstremt godt med Telenor er en Draytek Vigor 2600Ge . Du finner en test hos http://www.dinside.no/php/art.php?id=212515 . Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Takker så mye for linken Konge! Skal sjekke den nærmere.... :-) 1 Lenke til kommentar
johmelhu Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei, Overskriften sier vel det meste! Har planer om å bestille brebånd fra Start til mine foreldre, men i steden for å leie modem/router fra Start ønsker jeg å kjøpe en egen. Denne må altså ha modemfunksjon, støtte PPPoE, 4 kabelporter + WLAN og printerserver... Er det noen med erfaring på området som kan komme med tips? Jeg har bladd igjennom på Komplett, men er veldig usikker på hvilken av de som har modem funksjon slik at jeg kan plugge den rett i veggen? Takker på forhånd! /Terje Har planer om samme tilkopling, men er usikker på hva som trengs til PC-en. Kan man plugge routeren fra Start rett inn på nettverkskortet (hovedkortet) eller? Jeg har tenkt å kople til 2 PCer og hva må jeg i så fall ha. Jeg er ikke helt inne i denne teknologien, men det er mulig det er det du også skal gjøre. Dette var ikke noe svar men et nytt spørsmål! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå