Gå til innhold

Tilbyr forsikring mot fartsbøter

Jon@s

Anbefalte innlegg

Et firma vil snart tilby nordmenn å forsikre seg mot fartsbøter. Systemet funker slik at man betaler inn et beløp årlig og dersom man blir bøtelagt er det bare å sende boten videre til dem og de vil betale den for deg. Firmaet ser store muligheter i det norske markedet grunnet det høye bøtenivået, og har allerede oppnådd suksess i Sverige. I praksis vil dette bety at man kan betale noen hundrelapper i året for å kunne kjøre en god del fortere uten å bekymre seg om høye bøter. Det eneste man må passe på er at ikke prikkene blir for mange.

Hva synes dere? Noen som tror de vil bli kunder hos Bisso i nærmeste fremtid?

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/08/12/439961.html

http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article435789.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, las tråden til Glenn no, interessant lesing. Men det å ha forsikring på bøter kunne vært fint, eg kjører stort sett på dei samme strekkene kvar dag 365 dager i året og kjenner til alle fotobokser, mens fartskontroller er eit større problem. Har ikkje blitt tatt enda, men ein dag kan det skje, og du skal ikkje mange km\t over grensa før tusenlappane byrjar å rulle.

Lenke til kommentar
Ok, las tråden til Glenn no, interessant lesing. Men det å ha forsikring på bøter kunne vært fint, eg kjører stort sett på dei samme strekkene kvar dag 365 dager i året og kjenner til alle fotobokser, mens fartskontroller er eit større problem. Har ikkje blitt tatt enda, men ein dag kan det skje, og du skal ikkje mange km\t over grensa før tusenlappane byrjar å rulle.

Ja, hvis det koster en tusenlapp å forsikre seg mot fartsbøter pr år, kan det fort vise seg å bli en lønnsom affære, spesielt hvis man kjører mye. Man skal ikke mer enn drøye 20 km/t over fartsgrensa før det er snakk om forelegg på rundt 5000 kroner, og det er fort gjort å få en fartsbot i løpet av fem år. Dessuten vil man med denne forsikringen trygt kunne legge seg godt over fartsgrensa uten å frykte for høye bøter og dermed spare tid og penger.

Syns det å forsikre seg ville være en fin protest mot det uansvarlige høye bøtenivået i Norge. Myndighetene kan ikke annet enn å forvente at slike løsninger dukker opp når bøtenivået er slik det er i dag.

Lenke til kommentar
Den billigste forsikringen er vel og kunne holde fartsgrensen tipper jeg..... :thumbup:

Paragrafrytter?

Problemet er vel at man straffes hard for små forseelser her i Norge, et par kilometer i timen over grensen (det er noe absolutt alle som har hatt lappen mer enn to uker er skyldig i) og lappene begynner å flakse.

Lenke til kommentar
Den billigste forsikringen er vel og kunne holde fartsgrensen tipper jeg..... :thumbup:

Paragrafrytter?

Problemet er vel at man straffes hard for små forseelser her i Norge, et par kilometer i timen over grensen (det er noe absolutt alle som har hatt lappen mer enn to uker er skyldig i) og lappene begynner å flakse.

Har du hørt om ironi sluffy..... :tease:

Sier ikke at jeg ikke kjører litt over...ville bare ha fram at det billigste er og følge fartsgrensene her i Norge...Bøtenivået har blitt så høyt i Norge at jeg skjønner godt de som tegner forsikring mot fartsbøter...Er faktisk lønnsomt også tror jeg...En fartsbot og forsikringen er tjent inn.... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...