Inaktiv bruker 2 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har et 2x512mb kit fra TwinMOS: her Dette vises ikke som dual channel ram men kjøres på standard timings og speed. Skal dette egentlig stå som dual channel i EVEREST eller bare "PC3200 ram"? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 For å aktivere dual channel må brikkene stå enten i slot 1 og 2, eller 3 og 4. Hastigheten på brikkene kan godt bli oppgitt til PC3200, da denne ratingen indirekte gjenspeiler klokkefrekvensen uten tanke på buss-bredden. Dette står vel uansett like etter at du slår på maskinen? Hvis ikke kan du laste ned CPU-Z. Lenke til kommentar
thejokerno Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 For å aktivere dual channel må brikkene stå enten i slot 1 og 2, eller 3 og 4.Hastigheten på brikkene kan godt bli oppgitt til PC3200, da denne ratingen indirekte gjenspeiler klokkefrekvensen uten tanke på buss-bredden. Dette står vel uansett like etter at du slår på maskinen? Hvis ikke kan du laste ned CPU-Z. Hmm.. Jeg har da satt brikkene mine i slot 1 og 3, de står da som dual channel på maskina de! ? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hmm.. Jeg har da satt brikkene mine i slot 1 og 3, de står da som dual channel på maskina de! ? På noen hovedkort må det gjøres på den måten, men ikke trådstarters Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå