Vetlite Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hei Prøver å søke etter en tråd om virus/spyware. Det var en som lurte på hvilke programvare som forumbrukerene bruker. Det som skjer når jeg søker på ordene Feks.virus,spyware og prøvde med andre ord som skjermkort og lykort, er at jeg får det samme resultatet opp? Prøvde med ordet bil, fant ingenting på det? Har jo lyst til å starte en ny tråd siden jeg ikke greier å finne den. (Men da får jeg vel pepper om at det finnes en slik tråd). Håper det er noen som kan hjelpe meg her. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Finner du ikke det du søker på så er det bare og lage en ny tråd...Moderatorene kan ikke gi deg pepper for det og hvis de gjør det da burde de finne noe annet og gjøre.... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kan du gi direktelinker til de forskjellige sidene med søkeresultater? Ord på tre bokstaver eller mindre, slik som bil, blir av en eller annen grunn ignorert av søkemotoren. Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 QUOTE (@kd @ 12/08/2005 : 17:38)Ord på tre bokstaver eller mindre, slik som bil, blir av en eller annen grunn ignorert av søkemotoren. Akkurat det er ganske latterlig på et HW forum. Spesielt med tanke på alle forkortelser som er innen data. Men det må vel kanskje være sånn med tanke på hvor mange treff man ville få med et tre-ords-søk. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Takker for svar Var litt for kjapp ute med spørsmål, hadde ikke spesifisert søket skikkelig Det hjelper vist på. Siste ordet4 og Den frie kafeen er noe jeg hele tiden får opp som resultat når jeg søker, uten å spesifisere da. Men ser jo frustrasjonen hos mange som skal ha hjelp til noe og dermed starter en ny tråd. Bruker jo hele formiddag å lete etter noe man vet ligger der,men ikke husker exact tittelen på. Finner enda ikke tråden om "hvordan har du sikret deg mot virus/spyware"? Får se igjennom alle postene under windows/programvare/sikkerhet kategoriene. God helg Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 QUOTE (Vetlite @ 12/08/2005 : 19:28) Finner enda ikke tråden om "hvordan har du sikret deg mot virus/spyware"? Den her tenker du på? Ett lite søk så fant jeg den.. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Å tusen takk Bare å stenge denne tråden siden ting har løst seg. God helg Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvis du husker litt av emnetittelen og hvor tråden ligger, er du jo langt på vei.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Husk å velge "Søk inlegg fra...". Som standard står denne på "30 dager eller nyere". Dvs. at du ikke vil få fram inlegg som er mere enn 30 dager gamle. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Å ja Men det er det å huske vet du svar til erlendru Endret 12. august 2005 av Vetlite Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det er også smart å spesifisere hvilken forumkategori/underkategori du ønsker å søke i, som i dette tilfellet er Programvare/Sikkerhet. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 QUOTE (Vetlite @ 12/08/2005 : 20:04) Å jaMen det er det å huske vet du svar til erlendru Du huska jo sånn ca hva tråden het da.. Jeg søkte bare på "hvordan har du sikret deg" under sikkerhet, siste 30 dager og "bare søk i tittelen".. Hvis du ikke husker noe av emnetittelen, så husker du kanskje noe i et av selve innleggene, og da tar du på "søk i innlegg" eller hva det heter.. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Siden tråden tar for seg problemer med søkefunksjonen, lurer jeg på følgende: Jeg har vært noe frustrert over søkefunksjonen en god stund, men er i tvil om jeg bruker denne riktig. Her kommer 3 søk jeg testet med: +nextgentel +server nextgentel AND server nextgentel OR server Kan godt hende at jeg går glipp av noe her, men jeg fikk samme resultat med både AND og OR? Altså ved å bruke AND fikk jeg mange tråder med kun det ene søkeordet. Synes det virker noe rart. Burde ikke AND-operatoren også gi treff på tråder hvor begge ordene forekommer, men ikke nødvendigvis i samme innlegg? Med pluss-tegn fikk jeg innlegg som inneholdt begge ordene, men da kun hvis ordene forekom i samme innlegg. Endret 18. august 2005 av Zenit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg