Zeph Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) AOpen, Club3D, Gigabyte, POV eller XFX? Kjøpast frå Netshop. Har ikkje planar om å overklokke, men støynivået er viktig, er ute etter det som har minst støy. Så vidt eg har forsått er ytelsen stort sett den samme og at type kjølar er hovudforskjellen. Er klar over at det finnes ein del tråder om dette frå før av, men eg kan ikkje søke etter POV, og dei fleste omtaler Leadtek. Endret 12. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 støynivået er viktig, er ute etter det som har minst støy. Så vidt eg har forsått er ytelsen stort sett den samme og at type kjølar er hovudforskjellen. Kjenner bare til XFX sitt, og viften på det støyer mye. Aopen-kortet har jeg hørt det har vært en del problemer med, men har ingen egne erfaringer. Les anmeldelsene i prisguiden her på hardware.no - står sikkert litt om slikt der. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Jeg hadde leadtek sitt 6600gt før. Kan anbefalle det kortet. Det gir fra seg minst støy av alle 6600gt kortene som er på markedet. Hvis du bruker expert tool og regulerer viftehastigheten til 60% i 2D applikasjoner, så vil du nesten ikke høre vifta gå Edit: Leadtek kortet kan du få kjøpt hos Elkjøp og koster rundt 1495,- + frakt. Endret 12. august 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Bruker XFX sitt selv, og synes støyen er levelig. Hvis du først skal ha et 6600GT skal du sannsynligvis ha det for å spille, og da har du glatt noe annen lyd som overdøver viften på kortet Ellers er ytelsen og kvaliteten på XFX kortet bedre enn mange alternativer. Leste en lang artikkel om 6600GT-kort på Anandtech før jeg kjøpte mitt, og endel konkurrenter rett og slett falt fra hverandre. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Gainward sitt har litt støy, Leadtek har lite støy, men du hører det godt, XFX har også en del støy, men det som bråker minst av mine anbefalinger er Gigabyte,,, Ville gått for Gigabyte sin model Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Bruker XFX sitt selv, og synes støyen er levelig. Folk har forskjellig oppfatning av hva som er "mye" støy. De fleste mellomklasse- og high-end skjermkort støyer til en viss grad. Hvor plagsom støyen er, blir en subjektiv sak. Jeg syns ikke XFX-kortet støyer ekstremt mye, men en del mer enn jeg forventet i forhold til andre kort jeg kjenner til. Men kjøper man et kort og blir plaget av støyen etter en stund, fins det billige og bra kjøle/vifteløsninger å få kjøpt. Edit: Klart, man hører jo ikke støyen når man spiller. Problemet oppstår når man bruker maskinen til andre ting, viften høres hele tiden. Endret 12. august 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Akkurat, han som skal bruke maskina kjem ikkje til å spele mesteparten av tida, går mykje i surfing og MSN. Kor stor er forskjellen i ytelse på XFX kontra dei andre? Kortet skal stå i eit Arctic Cooling Silentium2 Miditower som visstnok skal dempe lyden bra, men utover det veit eg ikkje. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Da kan han sikkert gå for gigabyte 6600gt med passiv kjøling. Da er det helt stille Gigabyte 6600gt Edit: Finnes både i agp og pci-e versjon Endret 12. august 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Da kan han sikkert gå for gigabyte 6600gt med passiv kjøling. Da er det helt stille Ja det er jo et kult kort :-) Koster en del ekstra dóg (1795,-), og ikke Netshop. Men dette er vel det feteste vifteløse kortet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Netshop har det kortet til samme pris, 300 meir enn det andre 6600GT til GB. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6855 Endret 12. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 POV kortet er veldig godt, har 2stk av det yter bra nok til prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå