Gå til innhold

The Island: Klonefilm klonet?

Dorian Gray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og A Fistful of Dollars er en remake av Akira Kurosawas Yojimbo. Derfor saksøkte Kurosawa filmmakerne bak A Fistfull of Dollars. Høres det kjent ut?

Da kan du også ta deg en kikk på writing credits på Last Man Standing:

http://www.imdb.com/title/tt0116830/

Ser du noe kjent?

Yojimbo er forresten basert på en roman ved navn "Red Harvest" av Dashiell Hammett

Du styrker ikke argumentet ditt ved å ikke nevne noen fler eksempler

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Så du har aldri lastet ned en film fra nette? Og hva hvis du hadde vært saksøkt da, for nedlasting av ulovlig materialle. Hadde ikke du syntes at det hadde vært en bagatell at de hadde saksøkt deg, når du vet om ørten andre som driver med det samme. Synes hele saken ang det med at The Sland er plagiat er en ren bagatell. Kan forøvrig også nevne at National Treasure er en ren rip off av Da Vinci-koden boken. Som sagnt jeg har sett den gamle filmen og synes ikke at The ISland låner alt for mye fra The Clonus Horror som forøvrig er den dårligste filmen noen sinne etter Hercules In New York. End of story. :roll:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Så du har aldri lastet ned en film fra nette? Og hva hvis du hadde vært saksøkt da, for nedlasting av ulovlig materialle. Hadde ikke du syntes at det hadde vært en bagatell at de hadde saksøkt deg, når du vet om ørten andre som driver med det samme. Synes hele saken ang det med at The Sland er plagiat er en ren bagatell.

Så tyveri er altså en bagatell, bare fordi svært mange bedriver det? Skal eksempelvis butikktyveri ikke straffes, rent grunnet det faktum at slikt forekommer hele tiden?

For øvrig er det like ulovlig å plagiere en idé selv om denne ideen er dårlig.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Så du har aldri lastet ned en film fra nette? Og hva hvis du hadde vært saksøkt da, for nedlasting av ulovlig materialle. Hadde ikke du syntes at det hadde vært en bagatell at de hadde saksøkt deg, når du vet om ørten andre som driver med det samme.

Det er helt irrelevant om jeg laster ned eller ei. Hvis noen tar noe som er andre sitt og selger det som sitt eget er det helt uakseptabelt. Uten kopibeskyttende lover ville det vært kaos.

Og det er ingen bagatell for de som lagde The Clonus Horror. De liker ikke at andre tjener på deres verk.

Kan forøvrig også nevne at National Treasure er en ren rip off av Da Vinci-koden boken

Du tror virkelig man lager en film på et par uker?

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Så du har aldri lastet ned en film fra nette? Og hva hvis du hadde vært saksøkt da, for nedlasting av ulovlig materialle. Hadde ikke du syntes at det hadde vært en bagatell at de hadde saksøkt deg, når du vet om ørten andre som driver med det samme.

Det er helt irrelevant om jeg laster ned eller ei. Hvis noen tar noe som er andre sitt og selger det som sitt eget er det helt uakseptabelt. Uten kopibeskyttende lover ville det vært kaos.

Og det er ingen bagatell for de som lagde The Clonus Horror. De liker ikke at andre tjener på deres verk.

Kan forøvrig også nevne at National Treasure er en ren rip off av Da Vinci-koden boken

Du tror virkelig man lager en film på et par uker?

Har jeg sagt at en film blir laget på flere uker. Pluss det finnes en haug med filmer som har tatt et par uker å filme uansett, men at National Tresure har blitt det har jeg sagt det? :nei:

Jeg har aldri sagt meg enig i at det er lovlig i å kopiere andre sine ideer eller kildekoder. Men synes det blir bare latterlig å saksøke DreamWorks og WarnerBros bare fordi produsentene av den gamle dritt filmen synes de låner masse av scene i The Island. Hvis du ser nøye etter kan du se at de har kopiert et par scener men de er ikke rene blåkopier, men jeg ville si at den gamle filmen var en slags inspirasjon til enkelte av scenene, og det har man fader meg lov til å hente. Dette står det ikke noen steder at man ikke har lov til. Dette er bare en av mange saker som rett og slett bare blir borte vekk av seg selv. Bare vent og se du.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Har jeg sagt at en film blir laget på flere uker. Pluss det finnes en haug med filmer som har tatt et par uker å filme uansett, men at National Tresure har blitt det har jeg sagt det? :nei:

*Sigh*

Når kom National Treasure ut? Og når kom The Da Vinci Code ut?

Jeg har aldri sagt meg enig i at det er lovlig i å kopiere andre sine ideer eller kildekoder. Men synes det blir bare latterlig å saksøke DreamWorks og WarnerBros bare fordi produsentene av den gamle dritt filmen synes de låner masse av scene i The Island.

Det der kaller jeg å skyte seg selv i foten

Hvis du ser nøye etter kan du se at de har kopiert et par scener men de er ikke rene blåkopier, men jeg ville si at den gamle filmen var en slags inspirasjon til enkelte av scenene, og det har man fader meg lov til å hente. Dette står det ikke noen steder at man ikke har lov til. Dette er bare en av mange saker som rett og slett bare blir borte vekk av seg selv. Bare vent og se du.

Jeg driter langt i hva du mener. Det som betyr noe er hva de som laget The Clonus Horror og retten mener - De har nok litt mer peiling om hva som er lov eller ikke enn du.

Lenke til kommentar
Jeg driter langt i hva du mener. Det som betyr noe er hva de som laget The Clonus Horror og retten mener - De har nok litt mer peiling om hva som er lov eller ikke enn du.

Har jeg sagt det. Ser ut til at du begynner bli litt vel pissed off. :p :!: Er samme for meg om de blir dømt eller frikjent, men begynner å bli lei alle de "du kopierer min idee, nå saksøker jeg deg" sakene. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Har jeg sagt det. Ser ut til at du begynner bli litt vel pissed off. :p :!: Er samme for meg om de blir dømt eller frikjent, men begynner å bli lei alle de "du kopierer min idee, nå saksøker jeg deg" sakene. :!:

For å være ærlig så synes jeg det er positivt. Hvis folk ikke kan komme med litt nyskaping innen film eller har spurt om å lage en remake av en gammel film synes jeg ikke at de burde være i filmbransjen.

Lenke til kommentar
Har jeg sagt det. Ser ut til at du begynner bli litt vel pissed off. :p :!:  Er samme for meg om de blir dømt eller frikjent, men begynner å bli lei alle de "du kopierer min idee, nå saksøker jeg deg" sakene. :!:

For å være ærlig så synes jeg det er positivt. Hvis folk ikke kan komme med litt nyskaping innen film eller har spurt om å lage en remake av en gammel film synes jeg ikke at de burde være i filmbransjen.

Enig med deg der ja. :thumbup: Men av og til kan en Remake vare bedre enn orginalen. Synes at Fantastic Four er et veldig bra eksempel på dette samt den nye versjonen av Assault on Precinct 13. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Enig med deg der ja. :thumbup: Men av og til kan en Remake vare bedre enn orginalen. Synes at Fantastic Four er et veldig bra eksempel på dette samt den nye versjonen av Assault on Precinct 13. :)

vel.. Det kan godt hende at Fantastic four var bedre enn originalen, men god var den ikke ;) DoctorDoom (min favoritt av bad-guys) ble for ynkelig og filmen var for "rett fram".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...