Nitrius Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Skjenner at jeg er sugen på et RTS/Strategi spill nå, og vis jeg tenker meg om så er vel RTW den eneste startegi spillet jeg har hørt mye bra om som jeg enda ikke har skaffa meg. Så derfor lurer jeg på hva mener du er plus og minus med dette spillet? Er både singel player og multiplayer delen av RTW bra? Siste spillet jeg testa av startegi sjangeren som jeg virkelig syns var digg å spille online har faktisk bare vært Age Of Empire serien, vet ikke hvorfor, så kommer vel kansje wc3 på en sterk andre plass.. Så ja er spillet verdt å skaffes? Har også sett at en expansion pakke er på vei? er det gode eller dårlig nyheter for spillet? altså dere som har testa demoen/lest mye om expansion pakka hva mener/syns dere om den? Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg gidder ikke å skrive veldig langt nå, så jeg skal gjøre det kort : Det eneste dårlige med RTW er AIenen og urealistiske units. (IMO) Om du laster ned R:TR fra www.rometotalrealism.com så fjerner du sistnevnte ulempe. Dessverre er AIenen hardkoda, slik at modders ikke kan gjøre noe med det, men CA sier at de skal prøve å gjøre AIen bedre i expansionpakka. Det jeg ville gjort, hadde vært å vente til Barbarian Invasion er lansert, for så og se på reaksjonene til folk rundt omkring på diverse forum, og så kjøpt spillet+expansion om de var positive. Men, selv om AIen er dårlig, er RTW verdt pengene dine. Garantert. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 RTW er et av de beste spillene jeg har spilt. Punktum finale. Positive sider: - Veldig engasjerende å erobre hele verden samtidig som du må (til en viss grad) spille kortene riktig med senatet så du ikke får resten av Romerriket imot deg. - God spillbarhet og lett å komme inn i. - Til tider gøyale slag. - Du kan spille som ROMER! Negative sider: - EKSTREMT avhengighetsskapende. - Litt dårlig og repetiv AI i slag, som tidligere nevnt. Kjøp det. Kjøp det nå! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Rome er et kjempebra RTS. Om du liker WC3, kan du like Rome, men du kan også IKKE like det. Rome er veldig (egentlig helt) forskjellig fra WC3. I Rome styrer du karakterene i bataljoner, i motsetning til WC3 (grunnen er fordi det er så ufattelig mange flere soldater på slagmarken). Rome er ikke et sånn "micro-RTS" slik som WC3, med et litt CS-lignende "pro-1337-n00b"-aspekt (og community). Rome er forresten ikke BARE kriging i sanntid. kriging i sanntid er bare en del av Rome. Når du ikke kjemper i sanntid, styrer du hærer, bygger nye bygninger i fortene dine og alt sånn, i et stort verdenskart. Om du har prøvd The Battle For Middle-Earth, så vet du omtrent hvordan Rome er. Eneste forskjellen er at Rome er nesten helt non-scriptet, mens BFME er utrolig scriptet (av og til MÅ du angripe et visst sted i BFME, slik er det ikke i Rome). Så om du likte BFME, er sjansen veldig stor for at du vil like Rome (bedre). Du bør absolutt prøve demoen. Den burde hjelpe deg litt på vei. Dessuten bør du også lese omtalene på Gamespot.com, Gamespy.com og her på Gamer.no. Selv synes jeg dette spilelt er helt.... GENIALT! Som nevnt er AIen alt for statisk og forutsigbar (ikke noe som trekker ned når man sammenligner med andre RTS, men likevel). Ellers er alt i Rome bare fryd og gammen. Grafikken er strålende. Musikken er stemningsfull. Navn, kulisser, hærer, våpen, og alt annet er helt perfekt satt til den tiden (de få århundrene etter jesu inbildte fødsel). Dessuten er spilelt utrolig non-scriptet. Du kan bevege en av hærene dine HVOR du vil, NÅR du vil. På samme måte er det med allianser. Du kan gå til angrep på en venn når du vil, og du kan lage en ny allianse når du vil (så lenge motparten godtar alliansen). Absolutt verd å kjøpe. Men for å være 110% sikker, kan du laste ned demoen, som gir deg et innblikk i spillet. Det ER faktisk en grunn til at Rome har fått prisen "Best RTS Of The Year 2004" på hvert sted som har hatt en slik kåring. EDIT: Nok et av mine innlegg som etter planen skulle bli kjapt og kort skrevet... Endret 13. august 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Ikke skyt meg men prøvde en "fy fy" versjon av RTW og digget det da, og hadde tenkt å kjøpe meg det, men så vet jeg ikke, kansje det var WoW som kom og fjernet tanken. Men akkurat nå har jeg lyst på et startegi spill og av de spillene som finnes på markedet nå så er det vel bare RTW som skiller seg ut, eller som er det eneste strategi spillet jeg kunne tenkt å kjøpe meg nå. Så blir vel til at jeg stikker opp å kjøper det imorra(eller senere idag blir det vel) Men må også si at jeg gleder meg til AoE 3 men det kommer jo ikke enda Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Ikke skyt meg men prøvde en "fy fy" versjon av RTW og digget det da, og hadde tenkt å kjøpe meg det, men så vet jeg ikke, kansje det var WoW som kom og fjernet tanken.Men akkurat nå har jeg lyst på et startegi spill og av de spillene som finnes på markedet nå så er det vel bare RTW som skiller seg ut, eller som er det eneste strategi spillet jeg kunne tenkt å kjøpe meg nå. Så blir vel til at jeg stikker opp å kjøper det imorra(eller senere idag blir det vel) Men må også si at jeg gleder meg til AoE 3 men det kommer jo ikke enda *Pang* Fint at du kjøper Rome. Jeg selv har ikke det (har warez jeg også ), men så raskt gold-utgaven (som inneholder både Rome og utvidelsen) kommer i butikkhyllene, er det mitt. Endret 13. august 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Da er spillet kjøpt Gleder meg til å få teste det ut online faktisk å få se hvordan det er der, husker godt at single player delen var bra værtfall. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 ser at du har power cpu, noe som er veldig fint, spillet krever veldig mye cpu når man har store slag, vær eneste soldat har en biteliten ai hjerne, så når man har 10 000 av dem krever det litt av prossesoren, og samtidig ha man masse ting som må rendres så da er det om og gjøre å ha bra 3d kort, ram har jeg faktisk ikke merka så mye forskjell på. men det hjelper sikkert å ha nok av det også Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Har satt alt på full guffe jeg Og alt har gått smooth så langt, har testa litt online å(ble foresten eid ) og alt går så det suser, og det liker vi. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Da er spillet kjøpt Gleder meg til å få teste det ut online faktisk å få se hvordan det er der, husker godt at single player delen var bra værtfall. Gratulerer med et veldig godt kjøp. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 ser at du har power cpu, noe som er veldig fint, spillet krever veldig mye cpu når man har store slag, vær eneste soldat har en biteliten ai hjerne, så når man har 10 000 av dem krever det litt av prossesoren, og samtidig ha man masse ting som må rendres så da er det om og gjøre å ha bra 3d kort, ram har jeg faktisk ikke merka så mye forskjell på. men det hjelper sikkert å ha nok av det også Jasså. Hver har sin egen lille hjerne.... Wow! De kan ikke ha mye IQ, de folka! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 nei ca. like mye som en liten sperm Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kort og godt: Ja du skal skaffe deg RTW. Det er genialt! Spilte det i dag hos en i franskklassen min, jeg savner tiden da jeg virkelig spilte det mye! RTW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå