user156890 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hei folkens, har nettopp kjøpt meg ny pc og trenger hjelp til å sette den sammen for å gjøre den så bra som mulig. Kan relativt mye om pc men har i det siste dottet helt av lasset når det kommer til nye finnesser rundt RAM, PCIe osvosv Er vanligvis utrolig grundig når jeg kjøper noe nytt å så dyrt men denne gangen ble dessverre pcn et impulskjøp, hadde satt sammen en pc i notepad før sommern som jeg skulle kjøpe. Den hadde jeg gåd nøye igjennom og alle komponentene var topp os siden den lå å slang på desktoppen så brukte jeg bare den. Byttet bare ut gkortet. Spec: Lian Li Miditower, Aluminium, Sort DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Venice" MSI GeForce 7800GTX OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC-4000 512MB x 2 (2-2-2-8) 500Mhz Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort Thermaltake Vannkjøling BigWater Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM Logitech Z-5500 Høyttaler 5.1 THX Problemene: Ser nå mens jeg sitter og venter på pcn at BigWater vannkjølingen ikke passer til Socket 939 *FLAUSE* Hvis det er noen flere problemer dere ser med første øyekast så rop ut, som sagt var dette tilnærmet et impuls kjøp så der kan være flere feil f.eks at rammen ikke passer til HK??? Uansett den lille BigWater feilen skal jeg rette opp i, sender BW i retur og bestiller heller denne kjøleren fra Zalman Dette lurer jeg på: Stusser litt på det der med rammen, mener det skal være noe sånn funky synkroniserings greie for den rammen eller er jeg heeelt på villspor nå? Hvis noen skjønner hva jeg tenker på så rop ut har som sagt dotte helt av lasse Lurer også på det med RAID, hvor lurt er det egentlig å sette pcn i RAID? har det noe for seg, jeg blir til å ha følgende HD'er i pc "250+250+160+80raptor" Altså tilsammen 740gig for de som ikke giddet å ta det regnestykket Tenkte kanskje jeg skulle sette de 2 250 diskene opp i RAID, hva er fordelene/ulempene ved dette? Også CPU'en, hva vil det si at den er "BOXED"? De hadde ikke inne den i "ikke BOXED" så måtte kjøpe BOXED håper ikke det ble feil? Hvis dere har forslag på hva jeg kan gjøre med pcn får å optimalisere systemet så for all del skriv, alle svar/forslag blir mottat med den aller største takk Overklokking Som dere ser så er pcn satt sammen slik at det skal være gode muligheter for overklokking, har absolutt ingen peiling på overklokking så det skal bli spennende å se hva jeg får ut av den Men dette lager jeg en egen topic om i rett avdeling på forumet når jeg får satt pcn sammen... Men hvis dere har forslag til hvordan byggingen kan gjøres for å gjøre overklokkingen lettere så kom med forslag! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Ville tatt et 2GB kit i en så dyr pc. Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Ville tatt et 2GB kit i en så dyr pc. vet men har en gig fra før så det blir 2 gig men er det ikke noe sånn greier man kan gjøre for å få rammen til å... øhh ja et eller annet med rammen når man kjøper et kit? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hehe, du mener å kjøre rammen i DUAL CHANNEL ? Det kan man med 939, det kreves i utgangspunktet 2 like brikker. Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Akkurat ja Var nokk det jeg mente, setter pcn dem i dual channel automatisk eller kreves det litt kosing fra min side? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Boxed vil si at det er med prossesorkjøler som er greit å ha Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 ahh, okie tenkte meg det var det ja! Kjekt å ha siden jeg dreit på draget med vannkjøinga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå