raakken Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hei Har prøvd å mounte harddisken min i en periode uten å greie det, aner ikke hvorfor, men idag skulle jeg gjøre det skikkelig og leste hvordan det skulle gjøres. Da jeg skulle montere den i /dev/home2 som jeg vil kalle den, nekter den, dette er det som kommer: mount: /dev/hdb already mounted or /media/home2 busy Hva kan jeg gjøre? er jeg bare helt grønn her? håper på svar takk Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Mounte den i /dev/home2? Ser ut som den allereie er mounta /media/home2, sjekk der. Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Du kan vel ikke mounte den i /dev, det må vel gjøres i /media...? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Den, er som nevnt, allerede mounta i /media/home2 Når det gjelder filsystemet til gnu/linux /dev enheter. Her er grensesnittet til all hw i maskina di. t.d. lydkort, skjermkort, harddisker, netverksokrt osv. osv. (ikkje rør viss du ikkje veit kva du driver på med) /mnt den tradisjonelle plassen å montere "allt" cdrom, floppy, cf kort, eksterne hd, partisjoner til andre os, loopback o.l. /media denner vert meir og meir brukt no. Da serleg sammen med hotplug/automound/udev. Mangen distroer kjemer med eit system for automatisk mounting av hw, og då er det ofte her dei havner. Plugg i eit cf kort, og vips, så dukker den opp i /media Det er sjølvsagt ingen ting i vegen for å montere noko manuelt under /media Endret 12. august 2005 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) http://www.tldp.org/LDP/Linux-Filesystem-H...html/media.html http://www.tldp.org/LDP/Linux-Filesystem-H...y/html/mnt.html Endret 12. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå