Elleen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Er Intel Celeron dårlig ? SKal kjøpe bærbar pc og er litt i tvil om jeg skal kjøpe intel celeron eller vanlig.. Har hørt at intel celeron er dårlig, stemmer det?? Celeron er jo litt billigere da, så jeg sparer jo ett par kroner.. Endret 12. august 2005 av Elleen Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Intel Celeron er ikke i utganspunktet dårlig men det er jo med pcer som med alt annet du får gjerne det du betaler for. Celeron er en treg budsjettprosessor men fungerer jo helt greit til Office pakke og internett. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Siden det siktes mot billig bærbar er vel ikke spilling og videoredigering hovedformålet. Til andre oppgaver er Celeron OK. tusener å spare på det ... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Celeron er en treg budsjettprosessor Dette stemmer ikke helt på bærbare. En Celeron-M har 95-98% av ytelsen til en tilsvarende klokket Pentium-M. Problemet til C-M er at den bruker en del mere strøm (støtter ikke SpeendStep), samt at Celeron-baserte bærbare ofte blir levert med svake batterier for å holde prisen nede. Derfor er batterilevetiden ofte svak, men det finnes også rimelige modeller med C-M som bør klare å holde koken i rundt tre timer. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Tror det er snakk om Celeron og ikke Celeron M i dette tilfellet. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Tror det er snakk om Celeron og ikke Celeron M i dette tilfellet. Neppe... Virker som om han har tenkt å kjøpe nytt, og da får man vel ikke tak i Celeron basert på northwood/prescott. Lenke til kommentar
mar Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Er jo snakk om bærbare. Så da er det vell kanskje snakk om Celeron M, dette kan jo trådstarter kanskje svare på. Er uansett litt lei alle de som hyler og skriker om at Celeron yter så utrolig dårlig, selv når det er snakk om Celeron M. Vet de egentlig hva de snakker om?? (men det var jo ikke det som var temaet her, bare noe som ofte dukker opp i diverse Celeron M tråder rundt om kring) Lenke til kommentar
acapulcopet Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Så dere mener jeg kan bruke denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309966&cks=PRL til "Daytrading + holde kontakt med fam hjemme pr. messenger? Acapulcopet Lenke til kommentar
mar Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Skal gå helt fint det. Du bør få med minst 512MB ram, koster ca 500 kroner for en 512 brikke på komplett. Har ikke drevet med "daytrading", men vill tro at det kanskje hadde vært greit med høyere oppløsning (men dette vet sikkert du mer om enn meg). Endret 12. august 2005 av mar Lenke til kommentar
acapulcopet Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Tror det går bra med den oppløsningen. Hadde også tenkt å kjøpe mer minne. takker så mye. acapulcopet Endret 12. august 2005 av acapulcopet Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Så dere mener jeg kan bruke denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309966&cks=PRL til "Daytrading + holde kontakt med fam hjemme pr. messenger? Acapulcopet Hadde heller tatt denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310940&cks=PRL 2 års garanti Litt kraftigere CPU Litt større skjerm Billigere Har jeg oversett noe, hva mener dere andre ? Og som sagt, gå for 256MB minne til.... Lenke til kommentar
acapulcopet Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har alderig brukt widescreen,no liker andre ikke. Så jeg er ikke sikker. kansje ta en titt nor jeg er i Norge neste uke. Jeg har litt problem med synet spiller det noen rolle? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har alderig brukt widescreen,no liker andre ikke. Så jeg er ikke sikker. kansje ta en titt nor jeg er i Norge neste uke. Jeg har litt problem med synet spiller det noen rolle? Vanesak, som med damer osv.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Elleen: Jeg antar det er Celeron M du prater om. Her er min mening om den: Yter middels greit Koster lite Dette betyr altså mye ytelse for pengene Bruker en god del mer strøm enn tilsvarende Pentium-M, slik at batteritiden senkes en god del Det høyere strømforbruket gir selvfølgelig mer varme og dermed mer støyende kjøling Alt i alt et greit kjøp Pengene du sparer kan du med fordel bruke på andre deler av PC'en, f.eks bedre oppløsning på skjermen, mer minne, mer harddisk, eller raskere harddisk. Endret 12. august 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har alderig brukt widescreen,no liker andre ikke. Så jeg er ikke sikker. kansje ta en titt nor jeg er i Norge neste uke. Jeg har litt problem med synet spiller det noen rolle? Jeg har kommet i en alder hvor synet ikke lenger er like godt, og foretrekker en skjerm med ikke altfor høy oppløsning. Jeg har en 15" med 1024x768, og ønsker ikke høyere oppløsning. Med høyere oppløsning blir skriften for liten synes jeg, men for 20 år siden ville jeg sikkert ha ønsket høyere oppløsning på skjermen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 .....Med høyere oppløsning blir skriften for liten synes jeg, men for 20 år siden ville jeg sikkert ha ønsket høyere oppløsning på skjermen. Man kan justere skriften/tegn større i Windows.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå