Gå til innhold

Ekstern HD - anbefaling!

qtip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avhengig av hvilket OS du kjører skal det nok gå fint. Om jeg skulle valgt mellom de 2 ville jeg valgt 200Gb disken. Men jeg ville heller gått for et eksternt kabinett og så puttet inn en disk selv. De fleste webshopper selger slike fra ca 300 kr og oppover.

Lenke til kommentar
Avhengig av hvilket OS du kjører skal det nok gå fint. Om jeg skulle valgt mellom de 2 ville jeg valgt 200Gb disken. Men jeg ville heller gått for et eksternt kabinett og så puttet inn en disk selv. De fleste webshopper selger slike fra ca 300 kr og oppover.

Jeg kjører winxp uten sp2.

Dersom jeg går for eksternt kabinett kan jeg da kjøre enten USB eller IDE-kontroller?

Dersom jeg får for en IDE kontroller (raskere overføring?), hvordan blir det da med kabel fra PCI-controller til disk? På PCI-kontroller IDE er det ikke tilkobling inne i maskinen?

Hvorfor bør jeg egentlig velge et eksternt kabinett og sette inn en IDE disk fremfor å bruke en vanlig ekstern HD?

Lenke til kommentar

Jeg kjører winxp uten sp2.

Dersom jeg går for eksternt kabinett kan jeg da kjøre enten USB eller IDE-kontroller?

Dersom jeg får for en IDE kontroller (raskere overføring?), hvordan blir det da med kabel fra PCI-controller til disk? På PCI-kontroller IDE er det ikke tilkobling inne i maskinen?

Hvorfor bør jeg egentlig velge et eksternt kabinett og sette inn en IDE disk fremfor å bruke en vanlig ekstern HD?

Om du skal ha disken ekstern vil jeg anbefale en usb eller firewirekontroller. Du kan selvsagt ha en s.ata eller ide kontroller i maskinen, men om du skal ha den eksternt blir det ganske tungvindt med hensyn til kabler.

Fordelen med et slikt kabinett er at du kan bytte ut disken der når som helst. Du kan sette inn disken til en kompis f.eks om du skal kopiere data. Du kan også sette inn f.eks en 300Gb disk om ønskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...