Shadow_iX Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Har ikke sett på forumet her eller "delen" i real life enda, men går det ann å fjerne boxed-kjølern på en P4 2.26 PC533 BOXED CPU ? Tenkte på å putte på en sånn råtøff "Skrue-ribbe" .. :wink: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Det er fullt mulig å fjerne den. Bare bruk litt makt! Du må jo ikke sette på den boxed vifta i uttgangspunktet... PS: Det er noe herk og få av med CPU og ribbe i god behold. Vinkelsliper? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Og så lurer jeg på en annen ting, hva er overkokkingsmulighetene? Mye går det trygt å ta ut av denne 2.26GHz'n ? Har noen oppskrift på dette? (anbefalt framgangsmåte) Grunnen til mitt mas er at jeg er egentlig en AMD-Mann .. men kom over ett rimelig pakketilbud med p4b533+lan+fw+usb2+++ & 2.26 cpu samt 1gb med pc333/266 XMS minne med heatsinks. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 11:06, Shadow_iX skrev:Og så lurer jeg på en annen ting, hva er overkokkingsmulighetene?Mye går det trygt å ta ut av denne 2.26GHz'n ?Har noen oppskrift på dette? (anbefalt framgangsmåte)Grunnen til mitt mas er at jeg er egentlig en AMD-Mann .. men kom over ett rimelig pakketilbud med p4b533+lan+fw+usb2+++ & 2.26 cpu samt 1gb med pc333/266 XMS minne med heatsinks. Se på sig til han over ditt svar? Så har du hvor mye han klarte Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 eh.. er det bare jeg som er rar og fikk min cpu med boxed kjøler i to biter? dvs. cpu og vifte hver for seg.. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Intel leverte nu ihvertfall 2-delt kjøler til P3....vil nu tru de gjør det fortsatt til P4 også....men nu er det nu childs-play å sette de ihop :wink: Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 18:23, psilocybe skrev:eh.. er det bare jeg som er rar og fikk min cpu med boxed kjøler i to biter? dvs. cpu og vifte hver for seg.. Neida, jeg fikk også min "i to biter". Imidlertid tok jeg meg en titt på hjemmesiden din, og ordet "rar" virket ikke lenger like fjernt... (Overhode ikke vondt ment :smile:. Delte du forresten virkelig tungen din i to?) Når det gjelder overklokking, har jeg ikke prøvd så mye ennå, men maskinen virket stabil på ca. 2,7 GHz (159 MHz FSB). Det som ser ut til å sette grensen for meg, er at PCI-hastigheten ikke kan låses, slik som på enkelte Abit-hovedkort (mitt er et Asus P4S533). Edit: Dette var forresten med "boxed"-vifta. [ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-06 21:15 ] Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Neida, jeg fikk også min "i to biter". Imidlertid tok jeg meg en titt på hjemmesiden din, og ordet "rar" virket ikke lenger like fjernt... (Overhode ikke vondt ment :smile:. Delte du forresten virkelig tungen din i to?) blod, skalpell, tunge i to biter.. ser mistenkelig sånn ut, ja. :razz: Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: blod, skalpell, tunge i to biter.. ser mistenkelig sånn ut, ja. :razz: Au! søskenbarnet har ganen delt i to han :razz: (jaja... off-topic ) Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 psilocybe: Hehe, det med tungen ser ekte nok ut ja. Det jeg mente var egentlig om bildet ble tatt i det du gjorde det, eller om tungen allerede var delt i to. Ville trodd det var enklere (les: mindre vondt) å la noen andre foreta inngrepet mens du var bedøvet. PS: Er det ikke vanskelig for deg å si f.eks. "Mitsubishi"? Beklager offtopic-snakket mitt. Skal stenge av nå. :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 mvel, det bildet der var fra kutt-session #3. fra før hadde jeg det kuttet ca. 3 cm inn, men det grodde litt tilbake. så da var det frem med skalpellen igjen.. særlig vondt var det ikke, og mitsubishi er ikke noe problem å si. :smile: Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Fikk CPU+MB i dag, får ram'en om noen dager.. Er det noen som har erfaringer med Lydkort/IEEE1394+LAN 'et på P4B533E/L/1394 ? Syns kortet og boxed kjøler'n viker solid til å begynne med, noen som veit om denne Skrue-kjøler'n passer på mitt kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå