Plecto Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har planer om å kjøpe en ny maskin som jeg vil skal holde en stund og jobbe raskt. Jeg spiller lite spill og tenkte da på å heller legge pengene i cpu og ram. Jeg bruker pcen til en hel del bl. a. sånn halvproff videoredigering (tenkte på 2gb ddr2 pc5300). Jeg spiller til tider og har bl. a. bf2 som en gang i blant er oppe på skjermen. Hvor dyrt skjermkort bør jeg ha for at pcen skal klare de fleste spill sånn någenlunde lagg fritt? Vil X550 256mb pci-e klare bf2? Er dette i det hele tatt en fornuftig tankegang eller bør jeg har et brukanes kjermkort uansett om jeg spiller eller ikke? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har ikke så mye tid til å svare på resten av spørsmålet, men nei, du trenger absolutt ikke noe bra skjermkort dersom du ikke skal spille. Det eneste bruken utenom spill er de kortene som har ekstra innganger og utganger for å kunne ta opp fra forskjellige video-kilder osv. Ellers, så kan du like godt holde deg til en 200kr kort, eller et integrert ksjermkort for den sags skyld. Det drar dog ikke i gang BF2 spesielt bra =P -Stigma Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Flyttet fra "Annet om hardware" Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg tror definitivt GeForce 6600GT er tingen for deg. Doble DVI for dualscreen en gang i framtiden og god nok ytelse i spill. Hva er budsjettet? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 til videoredigering har vel skjermkort litt å si og eller? X600 X800 GeForce 6600GT masse å velge i... selv har jeg et GF 6800 le (softmodda og klokka) som yter meget bra... men ejeg har agp da... GL Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har ikke så mye tid til å svare på resten av spørsmålet, men nei, du trenger absolutt ikke noe bra skjermkort dersom du ikke skal spille. Det eneste bruken utenom spill er de kortene som har ekstra innganger og utganger for å kunne ta opp fra forskjellige video-kilder osv. Ellers, så kan du like godt holde deg til en 200kr kort, eller et integrert ksjermkort for den sags skyld. Det drar dog ikke i gang BF2 spesielt bra =P -Stigma Legg merke til videoredigering.. bør kanaje ha ett dugelig kort til det. Gå for 6600GT du Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Videoredigering i seg selv krever ikke noe massivt skjermkort. HL2 derimot gjør det. Det som er fordelen med 6600GT er de doble DVI kontaktene, og et generelt godt og klart bilde. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Grafikkort betyr vel ikke så mye for videoredigering, med mindre det har ekstra funksjonalitet som fx VIVO (video in video out)... X600Pro 265MB VIVO til 695 (demo) på komplett, klarer sikkert BF2 med lav/medium kvalitet. Skal du spille med høyere kvalitet må du nok ha minst 6600GT/X800GT til dobbelt så høy pris. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304145&cks=PRD Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Tusen takk alle sammen. Budsjettet mitt er på bonn, men jeg skal se hva jeg klarer å skrape sammen. Men hvorfor 6600gt? Har som regel hatt sapphire radeon før. Hva med x800xl klassen? Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Det nye Radeon X800GT til rundt 1300 kr er også et bra alternativ, skal visst være på linje med GeForce 6600GT i ytelse. Dette er vel minimum av hva du bør ha for å kjøre f.eks. BF2 smooth med OK detaljnivå. Edit: Jeg har X800XL (VIVO) selv, og syns det er et supert kort. Men det koster rundt 1000 kr mer enn X800GT. VIVO (Video In Video Out) er forresten fett i forhold til videoredigering. Mellom X600PRO og X800XL i pris får du et GeForce 6600GT VIVO til litt over 1600 kr. Endret 13. august 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå