norsemanGrey Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har akkurat bygd meg ny pc med en Plextor 716SA SATA brenner. Den fungerer helt fint til både å lese av CDer og DVDer, men når jeg skal brenne enten en CD eller DVD bare stopper den opp. Bruker en nyere versjon av Nero, og alt går helt fint til den skal begynne å brenne, da bare stopper den opp på 1% og står der uten å gå noe videre. Det kommer ikke noen feilmeldinger av noe slag. Det blir ikke brent noe på DVDen for jeg kan fortsatt bruke den til å brenne med på en annen pc etterpå. Er det noen som vet hva dette kan komme av? Det fulgte ikke med noen drivere til brenneren utenom et program som heter PlexTools og det har jeg innstallert, men det funket ikke no bedre da. Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Hva slags plater bruker du? Hvilket chipset på hovedkort, og hvilke SATA drivere har du installert? Hvilken firmware er det på brenneren? Dr. Endret 12. august 2005 av Drinken Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Bruker Verbatinm DVD+R, og litt forskjellige CD plater, men det har vel ikke no å si. Chipsettet er nForce4 SLI-DR , Noen SATA drivere har jeg ikke installert for det fulgte hverken noen med hovedkortet eller med Brenneren, og jeg har lastet ned siste firmwaren til spilleren. Jeg har 2 SATA harddisker også og de fungerer som de skal. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Ingen som kan hjelpe meg her? Er det noen spesielle SATA drivere jeg må installere? Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du må ha SATA driverene til SATA kontrolleren din. Regner med at de allerede er installert, siden du kan bruke brenneren som en leser. Har du forsøkt å oppgradere firmwaren til brenneren? Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Japp, firmwaren er oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå