Gå til innhold

Hva begrenser kvaliteten på skjermkort med Tv ut ??

affas1

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ett skjermkort til en pc som skal stå tilkoblet i stua. Har prøvd dette før, men kvaliteten ble ikke så god. Hva skal jeg kjøpe for at jeg skal få så skarpt bilde som mulig ??

Hva er det som gjør at bildet på TV blir dårlig og kornete? Tv`n eller kortet ?

Noen gode råd ??

[ Denne Melding var redigert av: affas1 på 2002-08-06 17:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-06 10:40, affas1 skrev:

Skal kjøpe meg ett skjermkort til en pc som skal stå tilkoblet i stua. Har prøvd dette før, men kvaliteten ble ikke så god. Hva skal jeg kjøpe for at jeg skal få så skarpt bilde som mulig ??

Hva er det som gjør at bildet på TV blir dårlig og kornete? Tv`n eller kortet ?

Interlaced scan, lav oppløsning, store pixler, dårlig billedbehandligskretser, feilinnstilt tv, dårlig tv-ut chipset mm.

Kombinasjonen kort og tv gjør resultatet dårlig/bra. Har du et ræva tv, hjelper det lite med et perfekt kort og omvendt. Resultatet med mitt Gf3Ti200 og Sony KV32FX60 ble meget bra, IMO.

Lenke til kommentar

Philips sine toppmodeller har linjedobling (les: 9616, 9617 osv) som er MEGET hendig til DATA. 9617 har også pixel plus som gir enda høyere oppløsning.

Litt off topic men... :smile:

Har selv et Asus Geforce 2 GTS, og det er helt ræva på TV sammenlignet med ATI Radeon.

Lenke til kommentar

Quote:

-------------------------------------------------

Skaff deg et brukt Matrox G450 eller G550, og lag en HD15-Scart/RGB kabel...Knallbra bildekvalitet på tv`en..

Kanskje også Sigma`s X-card..

Kanskje noen som har erfaring med det, og kan anbefale det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...