Gå til innhold

PC Monitor + TV = Svart/hvitt? Hvorfor?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Har nettop koblet PC'en min til en 28" Panasonic TV. Fra før bruker jeg en Hyundai skjerm. Jeg koblet TV'en til via en gul video kabel kjøpt hos clas ohlson. Denne går inn i en scart kontakt bak Panasonicen.

 

Kjører PAL og "Clone" mode. Har tenkt å bruke TV'en når jeg skal se på film.

 

Det som nå er litt merkelig er at bildet på TV'en forblir svarthvitt når jeg bruker den sammens med PC'en. Jeg kan derimot se på f.eks dvd filmer i farger via dvd spilleren.

 

Under oppstarten av windows er det farger, men med en gang jeg kommer inn i windows XP blir alt helt svart/hvitt. Hva kan være årsaken til dette? Kan jo ikke være noe galt med kabelen, eller TV'n siden TV viser farger under oppstarten.

 

Har ett Gainward 6800LE skjermkort og bruker den offisielle 7.7.7.2 driveren fra Nvidia.

 

Hva kan være årsaken til problemet? Hvordan bør jeg løse det?

 

Takk

 

MVH qweac.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

bare trykke litt vilt på av knappen din det... :p er stemmer det med s-video greiene, men om tv'n må få beskjed om det ikke er s-video, det tror jeg du velger med å trykke på den av knakken en gang til, altså flere ganger på samme knappen da. jeg er dårlig til å forklare ass... tar på meg det i så fall!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Prøv en kanal opp eller ned på TV'en. hos meg er AV1 svart hvitt, mens AV2 er farger. Dette er en nyere Phillips TV.

 

Lykke til!

5571829[/snapback]

 

Grunnen til at AV1 hos deg er svart/hvitt, er fordi den er beregnet for S-Video signaler (lys og farger splittes). Når du kjører S-Video signaler inn, så vil du få et ganske klart bilde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...