Gå til innhold

spille som sniper


Anbefalte innlegg

må nesten nevne at jeg greide å knive 15 snipere som var i rankene Lance Corporal til Sargeant i dag, og ikke ble knivet en gang selv

Ja, for rank har jo alt å si, for hvis du dreper en av de med 50000 poeng istedet for en med 1000 er jo det mye bedre....

Ironi? Neeei, det har vi ik-kke sett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må nesten nevne at jeg greide å knive 15 snipere som var i rankene Lance Corporal til Sargeant i dag, og ikke ble knivet en gang selv

Ja, for rank har jo alt å si, for hvis du dreper en av de med 50000 poeng istedet for en med 1000 er jo det mye bedre....

Ironi? Neeei, det har vi ik-kke sett...

Var ikke det jeg mente, bare trodde at de skulle være smarte nok til å legge igjen Claymore bak seg når de er i den ranken

Lenke til kommentar
må nesten nevne at jeg greide å knive 15 snipere som var i rankene Lance Corporal til Sargeant i dag, og ikke ble knivet en gang selv

Ja, for rank har jo alt å si, for hvis du dreper en av de med 50000 poeng istedet for en med 1000 er jo det mye bedre....

Ironi? Neeei, det har vi ik-kke sett...

Var ikke det jeg mente, bare trodde at de skulle være smarte nok til å legge igjen Claymore bak seg når de er i den ranken

nå skal jo aldri en sniper holde seg på samme sted, og man har ikke uendelig claymores heller.... :roll:

Lenke til kommentar

er man skikkelig "leet" så har man en support kis som veit å holde hodet nede, ikke skyte uten at det er nødvendig, og ligger motsatt vei for sniperen slik at han kan ta folk som kommer bakfra :p

 

edit: er man "1337" så har man en medic med også...men i de fleste situasjoner blir det litt overkill å ha 2 stk support folk til sniper oppgaven :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
er man skikkelig "leet" så har man en support kis som veit å holde hodet nede, ikke skyte uten at det er nødvendig, og ligger motsatt vei for sniperen slik at han kan ta folk som kommer bakfra :p

 

edit: er man "1337" så har man en medic med også...men i de fleste situasjoner blir det litt overkill å ha 2 stk support folk til sniper oppgaven :p

også en special ops med c4, sånn just in case :evil:

Lenke til kommentar
er man skikkelig "leet" så har man en support kis som veit å holde hodet nede, ikke skyte uten at det er nødvendig, og ligger motsatt vei for sniperen slik at han kan ta folk som kommer bakfra :p

 

edit: er man "1337" så har man en medic med også...men i de fleste situasjoner blir det litt overkill å ha 2 stk support folk til sniper oppgaven :p

også en special ops med c4, sånn just in case :evil:

Du trenger en Engineer også, vet aldri når noe går i stykker eller trenger å minelegges.. :D Ta med commanderen også, for da kan han holde uav på dere og scanne.. Flott som spotter det.. ;)

Lenke til kommentar

Sniper funker like bra som speider er vel nesten sniper-mottoet mitt nå

 

Fløy litt rundt i F-35 på Dalian Plant i dag, baila ut da en stinger nesten tok meg, og endte opp i fjellene rundt Kinas main. Bare ble der, hver gang noe rørte seg ut av basen så rapporterte jeg det, hvis jeg fant en ensom fotsoldat som sto stille så snipa jeg han selvfølgelig :D

 

Etter runden så roste commander meg veldig mye

Lenke til kommentar
Sniper funker like bra som speider er vel nesten sniper-mottoet mitt nå

 

Fløy litt rundt i F-35 på Dalian Plant i dag, baila ut da en stinger nesten tok meg, og endte opp i fjellene rundt Kinas main. Bare ble der, hver gang noe rørte seg ut av basen så rapporterte jeg det, hvis jeg fant en ensom fotsoldat som sto stille så snipa jeg han selvfølgelig :D

 

Etter runden så roste commander meg veldig mye

Det her er faktisk et viktig poeng med sniperen. Han er perfekt til å spotte fienden. 90% av denne tråden går på hvordan man skal drepe flest mulig og få mest statspoeng. Tenk for pokker på laget, eller har dere glemt at dette er ett lagspill?! Hvis man spiller i en squad og det er en sniper som ligger og spotter alt som er av fiender og kanskje skyter ned en og annen som kommer seg unna er det gull verdt. Ikke rart commander digga deg. Det er nemlig sjelden man ser tendenser til reeltsamarbeid på publicservere.

Lenke til kommentar
Sniper funker like bra som speider er vel nesten sniper-mottoet mitt nå

 

Fløy litt rundt i F-35 på Dalian Plant i dag, baila ut da en stinger nesten tok meg, og endte opp i fjellene rundt Kinas main. Bare ble der, hver gang noe rørte seg ut av basen så rapporterte jeg det, hvis jeg fant en ensom fotsoldat som sto stille så snipa jeg han selvfølgelig :D

 

Etter runden så roste commander meg veldig mye

Det her er faktisk et viktig poeng med sniperen. Han er perfekt til å spotte fienden. 90% av denne tråden går på hvordan man skal drepe flest mulig og få mest statspoeng. Tenk for pokker på laget, eller har dere glemt at dette er ett lagspill?! Hvis man spiller i en squad og det er en sniper som ligger og spotter alt som er av fiender og kanskje skyter ned en og annen som kommer seg unna er det gull verdt. Ikke rart commander digga deg. Det er nemlig sjelden man ser tendenser til reeltsamarbeid på publicservere.

*føler seg stolt*

 

Folka som satt i Ground Defense visste når de skulle være forbredt, flyene våre visste når de kom i lufta, osv

 

Og det stedet jeg spotta fra var egentlig helt umulig å nå

 

Notat: Sniper i BF1942 het Scout

Lenke til kommentar

Klipte dette fra et annet forum. Beklager engelsken, men jeg orket ikke oversette.

 

I've been playing around with the 4 different sniper rifles in this game, and after quite extensive testing, this is my conclusion(And sorry for the crappy english, it's not my native/first language):

 

 

M24 (USCM): If you are going for one shot, one kills at long range this is by far the best rifle of the four available. It has the best accuracy of all the rifles and 1 headshot = 1 kill, and with the excellent accuracy it's realy easy to pull off. Draw back compared to the SVD is that it's bolt-action and if u miss/dont kill on the first shot, you've got a loooooooong(it feels like that anyway) 1-1.5second to way untill your next shot.

 

SVD (MEC): This is my current favourite rifle, mainly because it kills in one hit in the head, it's semi auto (so it doesn't gimp you in close/medium range, as the 2 bolt action ones does) and has decent accuracy. Only drawback is that it's very hard to do the ~250-300m headshot kills with this one compared to the M24. The fact that it has 10 rounds and is semi-auto enables you to pull of stunts as the one i did today(shot both gunners + 2 passengers in a hovering blackhawk, in about 4-5 seconds)

 

Type 88(PLA/China): This rifles mimics the SVD quite alot, but the accuracy seems way off compared to the SVD. I'm not sure if i like or dislike it yet, at first it seems like a copy of the SVD with a different model - but when you start using it you'll notice there's something different about it.

 

M95(Unlock): The kit unlock, which imho should be the "ultimate" sniper weapon - which it sadly isnt. For long range kills the M24 is better due to high accuracy, and for shot/medium the SVD/Type 88 are better due to semi auto. The only thing this rifles has over the three others is that it can shoot thru windows/windshield in choppers/vehicles(i think), but no matter how many times i've tried to shoot a hovering chopper pilot... it always misses. If you're playing MEC or PLA(China) this gun gives you an M24-like alternative to the M24, which is good. But as USCM I always go with the M24.

 

Conclussion: My current favourite is the SVD, it's got decent accuracy and after lots of testing it seems as if it kills in 1 hit in the head, it's semi auto so you're not totaly gimped in close/short-range battles. And it REALY shines on maps such as Karkand(GOD i hate this map) and Mashtuur.

 

So.. what do u guys think?

 

Litt mer seriøs våpendiskusjon og snipertaktikk finner du HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...