Gå til innhold

spille som sniper


Anbefalte innlegg

Har ikke spilt noen Battlefield-spill før, men tenkte jeg måtte prøve BF2.

Tenkte da jeg skulle endelig få gjenoppleve de gamle dager som sniper i DF2, der sniping krevde skills, med forbehold om kulebane, vindavdrift og avstand til målet. Ingenting var som å plukke noen på over 1km's avstand.

Så jeg starter som sniper med M24-rifla og finner meg en fin plass og skal skyte, men oppdager til min overraskelse at ikke har jeg zoom, ikke kan jeg justere siktet etter den avstanden jeg vil skyte på og visst fan fins det ikke engang en avstandsmåler...?

Hva i huleste, skal ikke dette liksom være iallefall bortimot dagens våpen som skal simuleres?

I det minste en avstandsmåler burde vært med, enten i kikkertsiktet eller i en kikkert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke spilt noen Battlefield-spill før, men tenkte jeg måtte prøve BF2.

Tenkte da jeg skulle endelig få gjenoppleve de gamle dager som sniper i DF2, der sniping krevde skills, med forbehold om kulebane, vindavdrift og avstand til målet. Ingenting var som å plukke noen på over 1km's avstand.

Så jeg starter som sniper med M24-rifla og finner meg en fin plass og skal skyte, men oppdager til min overraskelse at ikke har jeg zoom, ikke kan jeg justere siktet etter den avstanden jeg vil skyte på og visst fan fins det ikke engang en avstandsmåler...?

Hva i huleste, skal ikke dette liksom være iallefall bortimot dagens våpen som skal simuleres?

I det minste en avstandsmåler burde vært med, enten i kikkertsiktet eller i en kikkert..

Det er et litt mer lettlært, arkadelignende og brukervennelig spill er jeg redd....syns det er ganske greit uten zoom, jeg treffer uansett med den stillingen kikkertsiktet er i

Lenke til kommentar
Avstandsmåler er jo for å lettere vurdere hvor mye over du skal holde...

Hva betyr de merkene, forresten...altså de små under krysset? 200m-300m osv? Å få til 1-shot kill når du ikke vet avstanden er jo bare flaks...

I BF2 er det umulig å få til One-Shot-One-Kill med sniper med mindre fienden er skadet ifra før. Selv med Barret'n i unlocked mode og hodeskudd så skader man max 95hp.

 

Man beregner jo hvor mye man må sikte over etter hvor liten målet er i forhold til siktekornet - ergo man trenger ikke avstandsmåling.

Lenke til kommentar
Synes Sniper Klassen er den gøyeste av alle.

Vis man finner en godt plass med god utsikt, kan du bare ligge der å plukke de ned :thumbup:

....Og risikere å møte

 

A. En tank som vet hvor du er

B. En blackhawk med folk i minigun

C. En Anti-Tank som bruker rakettene sine som sniperkule

Da må man bare lære seg og gjemme seg bedre da vet du. Jeg har også spillt Sniper en del, og må si at det faktisk er en artig klasse hvis man vet hvordan man spiller den. Går mye på taktikk og klokskap når man spiller.

Lenke til kommentar
Da må man bare lære seg og gjemme seg bedre da vet du. Jeg har også spillt Sniper en del, og må si at det faktisk er en artig klasse hvis man vet hvordan man spiller den. Går mye på taktikk og klokskap når man spiller.

Ærlig talt, det går på ren flaks. Eneste grunnen til at du får ligge i fred er fordi folk ikke gidder å bry seg med en sniper som har gjemt seg bort i skogen. Tror du at Commander ikke ser deg? Så sant han ikke er helt nedsnødd så spotter han deg, og da kommer de og tar deg. Om de gidder.

Lenke til kommentar
Avstandsmåler er jo for å lettere vurdere hvor mye over du skal holde...

Hva betyr de merkene, forresten...altså de små under krysset? 200m-300m osv? Å få til 1-shot kill når du ikke vet avstanden er jo bare flaks...

I BF2 er det umulig å få til One-Shot-One-Kill med sniper med mindre fienden er skadet ifra før. Selv med Barret'n i unlocked mode og hodeskudd så skader man max 95hp.

 

Man beregner jo hvor mye man må sikte over etter hvor liten målet er i forhold til siktekornet - ergo man trenger ikke avstandsmåling.

Har du egentlig prøvd noen av sniperne?:!:

Med M24 klarer du lett og på one shot one kill uten at dem er skadet fra før.

Det skal bare litt trening til. Jeg selv har snipet i ca 10timer å klarer lett og plukke folk som springer. Så lenge man har fått snipinga inn i kroppen så går egentlig det som en drøm!

Lenke til kommentar

Det er jo ikke mulig å gjemme seg godt og lenge i BF2. Når man får skade ser man rettningen, og dauer man ser man våpenet. Da er det jo bare å komme seg høyt opp på et annet bygg og plaffe deg ned. Sitter du i en kran så tagger man deg så alle på karte ser sniper iconet.

 

Nei, jeg synes ikke Dice har gjort en god jobb med sniper klassen. Det bør være en vis aura av mystikk rundt disse. De burde kunne gi one shot kill (men det skal ikke være lett), og når man dauer av ett skudd skal man heller ikke kunne se hvor skuddet kom fra med sånn rød skade indikator. Det er dette som var styrken til snikskytere i konflikter. De slår til kjapt, dødelig og ingen kan være sikre på hvor de er.

 

Dog sniper jeg titt og ofte med medic unlock våpenet.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Synes Sniper Klassen er den gøyeste av alle.

Vis man finner en godt plass med god utsikt, kan du bare ligge der å plukke de ned :thumbup:

....Og risikere å møte

 

A. En tank som vet hvor du er

B. En blackhawk med folk i minigun

C. En Anti-Tank som bruker rakettene sine som sniperkule

Men hva gjør du da?

 

Jo du gjemmer deg inni en busk, eller legge deg en plass der en tanks ikke kommer til

Lenke til kommentar
Da må man bare lære seg og gjemme seg bedre da vet du. Jeg har også spillt Sniper en del, og må si at det faktisk er en artig klasse hvis man vet hvordan man spiller den. Går mye på taktikk og klokskap når man spiller.

Ærlig talt, det går på ren flaks. Eneste grunnen til at du får ligge i fred er fordi folk ikke gidder å bry seg med en sniper som har gjemt seg bort i skogen. Tror du at Commander ikke ser deg? Så sant han ikke er helt nedsnødd så spotter han deg, og da kommer de og tar deg. Om de gidder.

Selvfølgelig er det ikke bare ren flask, det er mange ting som spiller inn for at man skal få et godt skudd.. som avstand, hastigheten på spiller du skal skyte, hvor du sikter osv..

 

Det finnes gode snipere der ut så hvorfor iall verden skal gidder ikke Commanderen drepe han når han ligger oppå en fjell og dreper ekstremt mange??

Vis han alltid ser en sniper som du sier så er han rimilig utaktisk vis han ikke dreper han

Endret av Hawkn
Lenke til kommentar
Det finnes gode snipere der ut så hvorfor iall verden skal gidder ikke Commanderen drepe han når han ligger oppå en fjell og dreper ekstremt mange??

Vis han alltid ser en sniper som du sier så er han rimilig utaktisk vis han ikke dreper han

Fordi snipere dreper ikke ekstremt mange. De dreper ekstremt få. Sløsing med artillery å bruke dem på snipere. Selv om jeg putter det på snipere i ny og ne for å rydde litt :!:

Lenke til kommentar
Synes Sniper Klassen er den gøyeste av alle.

Vis man finner en godt plass med god utsikt, kan du bare ligge der å plukke de ned :thumbup:

....Og risikere å møte

 

A. En tank som vet hvor du er

B. En blackhawk med folk i minigun

C. En Anti-Tank som bruker rakettene sine som sniperkule

Men hva gjør du da?

 

Jo du gjemmer deg inni en busk, eller legge deg en plass der en tanks ikke kommer til

Et sted der en tank ikke kommer til? eh, hva med den tunge ammunisjonen på tanken. Sikt i noenlunde riktig retning, PANG

 

Og hva med Blackhawk, de kan man vel ikke gjøre noe særlig med

Lenke til kommentar
Da må man bare lære seg og gjemme seg bedre da vet du. Jeg har også spillt Sniper en del, og må si at det faktisk er en artig klasse hvis man vet hvordan man spiller den. Går mye på taktikk og klokskap når man spiller.

Ærlig talt, det går på ren flaks. Eneste grunnen til at du får ligge i fred er fordi folk ikke gidder å bry seg med en sniper som har gjemt seg bort i skogen. Tror du at Commander ikke ser deg? Så sant han ikke er helt nedsnødd så spotter han deg, og da kommer de og tar deg. Om de gidder.

Tydeligvis mange som ikke har så god greie på sniping her. Å være skarpskytter dreier seg om en ting. Gjemme deg godt, og det viktigste; når du har skutt 1 eller 2 skudd fra en sniper posisjon, så blir du ikke liggende der! Skarpskyting dreier seg om skyt, skift posisjon, skyt, skift posisjon, osv.

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes det er temmelig tåpelig når du ser en fyr som ligger i ro inne i en busk e.l og du ikke har noe avstandsmål, slik at du kan ta en vurdering for hvor mye du skal holde over, men må bare tippe 'tja, sånn kansje..'

Liker at det er vanskelig å få 1-shot-kills, men et stasjonært mål på 350m er ikke enkelt å treffe i hodet, når du ikke vet om han kansje er på 200m...derimot hvis du vet avstanden, så er det din erfaring og dyktighet til å ta en kjapp vurdering av hvor mye du skal holde over(ikke sikkert han ligger der så mye lenger) som er kriteriet for om du klarer et headshot på så lang avstand, nå er det jo bingo...

Lenke til kommentar
Skarpskyting dreier seg om skyt, skift posisjon, skyt, skift posisjon, osv.

Så du bruker mesteparten av tiden på å klatre i stiger ? :!:

:no:

 

Nei, du bør nok prøve deg litt mer som sniper før du uttaler deg. Må ikke ligge i høyden for å kunne skyte som sniper. Variasjon er nøkkelordet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...