jarlarve Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har en Renault Laguna (stv.) 1998 modell. De siste par månedene har det fremkommet en ulyd som er helt monoton og som høres ut som den kommer fra høyre fremhjul når jeg kjører. Den kommer spesielt frem når jeg har kjørt et par mil og bilen er blitt godt varm, og den kommer frem når jeg kjører rett frem og ved svak sving til høyre. Har vært på verksted og fått sjekket bremseklossene, men de var bare halvveis nedslitt. Har også fått skiftet hjullager fremme på venstre side for dette var gåent og verkstedet trodde dette var årsaken, men lyden er der fortsatt. Det nærmeste jeg kommer ved sammenligning av lyden er en tåkelur. (kanskje ikke så mange som har hørt den...!) Håper noen har vært borti problemet før meg og kan hjelpe. Vennlig hilsen jarl solheim Lenke til kommentar
Opus Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hei og velkommen til forumet. Har du fått sjekket hjullageret på venstresiden bak? Drivknuter? Lenke til kommentar
jarlarve Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Har ikke fått sjekket drivknuter, men verkstedet som skiftet hjullager fremme på venstre side, sa at hjullager bak på venstreside hadde litt slitasje og måtte skiftes på sikt. Tror du dette kan være årsaken til ulyden som høres ut som den kommer fra høyre framhjul? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det kan være lageret bak, man skal ikke stole blindt på hvor man tror lyden kommer fra... Ressonans kan spille deg et puss. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Siden ulyden kommer på på samme side som høyre forhjul kan det vel ikke skade å prøve å bytte lager der.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå