Gå til innhold

Harddisk vil ikke formateres

trx

Anbefalte innlegg

Jeg har en harddisk jeg skulle ha formatert (som forøvrig er tom), men uansett om jeg prøver igjennom Windows eller Partitionmagic kommer det etter hvert opp en melding som sier at den ikke kan formateres.

Jeg har en mistanke om hva årsaken er. Ved en feil begynte jeg å installere Windows på denne harddisken, men avbrøyt det kjapt. Mulig at det er derfor jeg ikke får formatert den.

Uansett, noen som har noen tips, f.eks. andre måter jeg kan få formatert den på?

Jeg kommer heller ikke inn på Diskbehandling, når jeg prøver å gå inn kommer det opp en advarsel som sier "Tjenestedatabasen er låst", og trykker jeg "OK" står det bare "Kan ikke koble til tjenesten Logical Disk Manager". Kan det være sånn fordi jeg har Partitionmagic installert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gjør jeg det uten å samtidig må installere XP på harddisken (altså bare formatere)?

Det er forresten en Samsung-disk hvis det kan spille noen rolle.

Endret av trx
Lenke til kommentar

Fordi jeg trenger all plassen :p

Uansett, er det noen måte å formatere ved å sette inn XP-CDen uten å måtte installere XP? Og kan årsaken til at jeg ikke får formatert den være at jeg avbrøyt en XP-installasjon?

Lenke til kommentar
Fordi jeg trenger all plassen :p

Uansett, er det noen måte å formatere ved å sette inn XP-CDen uten å måtte installere XP? Og kan årsaken til at jeg ikke får formatert den være at jeg avbrøyt en XP-installasjon?

Hmm, er jaggu ikke helt sikker på om du får formatert uten å starte installasjonen, har egentlig ikke tenkt noe på det. Tror neppe å avbryte installasjonen har noe å si for om du får formatert disken.

Om det ikke går kan du jo prøve "ultimatebootCD" er vel endel tools på den.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...