Jone_ Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har muligens et problem. Jeg skal bytte min stasjonære maskin mot søstera mi sin bærbare for et år. For å få over all musikken osv. jeg onsker å ta vare på hadde jeg tenkt å brenne dette ut på DVD plater (ca 25 GB) siden jeg aldri vil ha begge maskinene tilgjengelig samtidig, nettverk da utelukket... Hennes maskin har en såkallet combo-drive eller noe sånnt. CD brenner og leser DVD... Jeg trodde da umiddelbart at denne maskinen var i stand til å lese dissse platene jeg skal brenne ut, men det er jeg ikke så sikker på lenger. Prøvde nemlig å lese DVD-R, DVD+RW og DVD+R DL plater uten hell på en annen maskin med "combo-drive". Denne combo-driven er riktig nok ca 5 år... Maskinen til søstera mi er ca 2 år. Vet dere om det er slik med alle slike "combo-drive" at de ikke kan lese brente DVD-plater? Er det mulig at min søsters maskin kanskje klarer å lese min backup? Takk for svar!!! Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 DVD+R DL kan nok bli problemer på de fleste, men ellers skal en kombo være omtrent like bra som en vanlig DVD-Rom. Noen eldre drives som bare leser DVD-R, variasjoner kan forekomme med forskjellige merker/typer plater også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå