martin_jansen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Mange ungdommer tør ikke si ifra når kompisen kjører tråkker gassen i bånn - av frykt for å bli oppfattet som femi og feig. Frykt for konflikt er også et viktig element, viser en fersk undersøkelse. Les mer Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 hømm , jeg sier ivertfall fra hvist jeg sitter på med en jeg ikke kjenner som sjåfør , men nå er det somregel jeg som kjører Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Arti at andre gasser på litt Endret 24. august 2005 av play`ern Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 det blir oppfattet som femi ja.. Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg bryr meg ikke om andre synes jeg er femi, hvis man sitter på med en nybegynner og vedkommende gasser på synes jeg heller at man er idiot hvis man ikke sier ifra! De fleste 18åringer kjører fort i tettsteder, eller drar den ut i 1. og 2. og tror de er tøffe, de er bare amatører! Hva proffer gjør på veien vil jeg ikke skrive her............ Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Mine kompiser sier fra om jeg er for hard på høyrefoten. Og det respekterer jeg. Er 30 år gammel og har kjørt bil i 12 år Og kjører noen av mine kompiser svin med meg ombord så sier jeg at jeg skal trampe på dem om de ikke roer seg ned. Så jeg synes ikke det er femi. Mange føler seg heller lite trygge om de ikke kjører selv. Det er et spørsmål om kontroll vil jeg tro. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Uvetig kjøring er til tider meir eit teikn på mangel av respekt for fart enn at du er tøff. Er jo ikkje tvil om at mange ikkje takler det når du ser på antal utforkjøringar av unge mennesker. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 det blir oppfattet som femi ja.. Da sier det uten tvil en god del om de som kjører, hvis de kjører såpass ofte/mye over fartsgrensene.. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 det blir oppfattet som femi ja.. Da sier det uten tvil en god del om de som kjører, hvis de kjører såpass ofte/mye over fartsgrensene.. Det burde vært skuddpremie på de som risikerer andres liv og helse. Trist med slike snevre "maskuline" normer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg