abene Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Apple får ikke iPod-patent Apple Computer søkte om patent på teknologien bak iPod men fikk avslag. Det amerikanske patentstyret mener Microsoft allerede har patent på denne teknologien! Les artikkelen her Lenke til kommentar
muffe Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Dette høres ut som en kommende rettssak... Gleder meg. Håper MS får en nesestyver. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Dette høres ut som en kommende rettssak... Gleder meg. Håper MS får en nesestyver. Microsoft har da ikkje gjort noko gale her. Det er jo patentfolka som sier at MS har patent på denne teknologien. Microsft har vel ikkje blanda seg inn i saken ein gong. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det er apples egen feil. Hadde de vært først ute kunne de ha fått patentet. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Microsoft forskeren John Platt Microsoft-forskeren. Endret 12. august 2005 av @kd Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Pøh. Ingen skulle ha tatt patent på noe såpass "selvfølgelig" uansett. Nei til patent på idéer! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 De prøvde å få patent på podcasting? altså det å legge ut "Radio"-programmer i MP3-format på nettet? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Patenter er et onde når det blir misbrukt. Dette ser vi dessverre altfor mye av. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Synes det er utrolig at Microsoft fikk skylda for dette og.... De har jo bare tatt patent på noe lenge før Apple gjorde det. Hvis de mente de hadde utviklet denne "teknologien" lenge før MS fikk patenten burde de ha vært tidligere ute med patentsøk. Håper ikke Apple vinner fram her, men at Apple og MS kan komme frem til en felles løsning. Endret 12. august 2005 av Frugy Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Argh! Enda et latterlig patent! Jeg ble lettet med det samme jeg leste at Apple ikke fikk ta patent på en slik ide. Men veldig veldig skuffet da jeg leste årsaken! Grunnen til avslaget er at Microsoft allerede har patent på teknologien, det vil si publisering av lydopptak via Internett. Patenter på software og ideer er og blir et verdensproblem. (I mine øyne på nivå med hungersnød, pandemier, krig og den slags.) Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Pøh. Ingen skulle ha tatt patent på noe såpass "selvfølgelig" uansett. Nei til patent på idéer! Tiltredes! Man bør kun få patent på oppfinnelser. Patent på idéer er absurd. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Man bør kunne ta patent på Windows' GUI, men ikke på GUI generelt. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Grunnen til avslaget er at Microsoft allerede har patent på teknologien, det vil si publisering av lydopptak via Internett. Huff, det burde ikkje gå an å ta patent på slike ting. Lenke til kommentar
G Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Pøh. Ingen skulle ha tatt patent på noe såpass "selvfølgelig" uansett. Nei til patent på idéer! Enig med deg. Noe Nagel og flere med ser ut til å være. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Pøh. Ingen skulle ha tatt patent på noe såpass "selvfølgelig" uansett. Nei til patent på idéer! Tiltredes! Man bør kun få patent på oppfinnelser. Patent på idéer er absurd. Jeg slenger meg med her. Makan til fjas skal man lete lenge etter. Pantent på publisering av lydopptak via internett a gitt. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Pøh. Ingen skulle ha tatt patent på noe såpass "selvfølgelig" uansett. Nei til patent på idéer! Tiltredes! Man bør kun få patent på oppfinnelser. Patent på idéer er absurd. Jeg slenger meg med her. Makan til fjas skal man lete lenge etter. Pantent på publisering av lydopptak via internett a gitt. Jeg er vel ikke helt enig, de fleste patenter er vel på en eller annen måte på ideer. De som har en konkrett utførelse av disse ideene som er noe fysisk er det ikke noe problem med. Et eksempel der er bilbelte som Volvo(Mulig det var Saab, men det var en av de to) tokk patent på og lot alle bruke gratis. Men når det ikke er noe mer konkrett enn en ganske generell beskrivelse så blir det vanskelig. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Men hvorfor ta patent på noe hvis man ikke vil tjene penger på det? Saken med bilbeltene høres bare latterlig ut. Kan det være at de ble dømt til å la andre kopiere oppfinnelsen gratis? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er jo mulig at de tok patent på det fordi de ikke ville at noen andre skulle gjøre det og ikke la Volvo bruke patentet. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg tror nok det heller var fordi de ville at ingen andre skulle ta patent og kreve lisenspenger fra alle som ville bruke det, inkludert dem. Jeg lurer på hvor utbredt bilbelter hadde vært om de hadde krevet penger for å bruke det når det nå er påbudt å bruke i mange land. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Så de som tok patent på bilbelter er på en måte "snille", da? Brukte egne penger på det og greier... men det hadde vel gått ut over dem om de ikke gjorde det. Det snille er at de lar andre kopiere oppfinnelsen gratis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå