simalarion Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Har satt sammen et nytt high end system i det siste, det ble en del fremm å tilbake, uten unntak tok det 3 dager fra sandefjord til pakken var på mitt lokale postkontor. Så bestilte jeg noe "billig" ram i går pga et lite overskudd i hw lommeboka og brukte hjem på døren tjenesten. Så sjekker jeg sporingen i dag før jeg skall på jobb så ser jeg at pakken var ankommet omlastningsterminalen 4.29 i natt hehe snakk om å være rask når du ikke trenger det. Om jeg haddet bestilt service pakke nå kunne jeg jo hentet pakken i lunsjen men nå må jeg vente til i kveld med å få den til døren. Seff ingen krise heller en slik "typisk det" sak edit: haddet dette feks skjedd med min 7800gtx - diamond bestilling haddet jeg sluppet å vente over helgen, noe som var ren tortur Endret 13. august 2005 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Å hva hjelper det når de ikke kommer på døren i kveld som de skulle. Uff meg og posten, vi er ikke venner Endret 12. august 2005 av simalarion Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kan også si at posten er veldig raske når jeg bestiller for andre, men med meg selv går det tregt. Har ofte fått pakker på 3dager som har vært til andre, men til meg selv går det normalt 4dager til 5. Og kan si dette har stort sett skjedd hver gang at pakkene til andre er ekstremt raske! Men posten kan være alt for raske, da med hentelapp og pakkespor. Har fått flere ganger hentelapp raskt, og når jeg ska hente så ligger pakken på forrige sentral eller er på vei fra sentralen. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Om jeg haddet bestilt service pakke haddet jeg sittet med pakke nå, av en eller annen merklig grunn havnet pakken på omlastnings kontoren kl 4 om natten. Forstår jeg saken riktig leveres det ikke på døren i morgen (ahhh den tjenesten iritere meg nå, ventet siden kl 19.00) så da må jeg vente til mandag. Posten har ikke gitt lyd fra seg i dag, ringte service 20.45 , de sa at pakken er ute å kommer kl 21.00, ringte igjen 22.30 denne gangen fikk jeg ikke svar. så ble det en klage post alikevell Edit: har heller ikke hørt noe fra postmannen som skall levere, de pleier å ringe på tlf når de skall levere pakken. Edit: haddet jeg bare tatt service pakke, nå må jeg sitte å vente på den bedritene pakken på man også + at jeg har betalt ekstra for tjenesten, ved service pakke haddet jeg hatt pakken ved lunsj tider i dag (himmel og store hav) Og ja hele sulamitten er betalt med visa Endret 12. august 2005 av simalarion Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvis de har brukt lengre leveringstid på Express enn det dem bruker på vanlig Oppkrav, så klag, si at du betaler for vanlig oppkrav siden dem ikke har holdt en avtale som du har betalt ekstra for, og da å få en pakke raksere enn ved oppkrav, ikke senere! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det du betaler ekstra for er vel muligheten til å få levert hjem på døren så fremt kunden er tilgjengelig. Er garantert et formuleringsproblem de kan vri seg unna på hvis man vil klage. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Posten har tidsgaranti på slike pakker. Dersom pakken ikke er levert den dagen den er lovt levert, betales portoen tilbake. Det er butikken, som er den som har betalt Posten, som får pengene. Du må klage til butikken. Forlang å få tilbake det du har betalt ekstra for raskere levering. Jeg vet at det ikke er godt nok, men det er det du får til. Du kan evt. bruke angrefristen, men da får du jo ikke varene. Dessuten må du ofte betale returportoen....(hvis butikken ikke spanderer den, men det er de ikke pliktige til ). Klag, selv om det bare er 30-40 kroner eller noe sånt du får igjen. Saksbehandlingen koster butikken mye mer enn det. Så får butikken klage til Posten. edit: skrivefeil Endret 13. august 2005 av perjohan Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Det er hos Netshop så regner med jeg får penger tilgode der. Har skrevet bådet mail til posten og netshop i dag. Jeg måtte hente pakke selv på mitt lokale postkontor i dag, postmannen haddet levert pakken tilbake på omlastnings kontoret uten å kontakte meg først kl 21.35. Da haddet jeg vært i kontakt med posten 20.45 der de postod at pakken komm i løpet av 10 min, men når jeg ringte tilbake etter 21.00 var dem ikke å få tak i lenger (bombe) Ikke mye penger det er snakk om dette (drøyt 200kr) men dette er prinsipp sak for meg så det ryker etter. Endret 13. august 2005 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) helt utrolig - men fikk svar fra Netshop i dag (posten ignorere meg seff). Ble nevnt at det bare dreier som om 50 kr, men jeg haddet selv krevet hele beløpet tilbake da de ikke har ytet tjenesten de skulle (ca 200kr?) Svaret var at posten haddet letet men ikke funnet meg, jeg bor i Trondheimsvn 43 som er direkte koblet til ring3 som er hovedveien ut av oslo videre til e18, navnet mitt + min samboer står ved siden av døren med BLOKKBOKSTAVER. Men pakken er prøvet levert så de ønkser ikke gi tilbake en kr. Som dere vet tidligere i posten brukte jeg fredagskvelden på å vente på dette + div tlfèr, kunden har alltid rett prinsippet er noe posten holder seg langt unna Endret 15. august 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Har opplevd det samme og de hevder at de har prøvd å ringe meg,imidlertid har de kun mitt mobilnr og der er ingen tapte eller ubesvarte oppringinger. Men greit for dem å påstå dette for da slipper de å refundere frakten . Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Man kan bli så eitrande sint noen ganger. Men hva nytter det. Klart det spiller vel ingen rolle hva det kostet. Men når postmannen så bevisst ikke prøver å levere så sitter man der med skjegget i postkassen. Fordi posten trenger bare si at det er forsøkt levert og trenger ikke bevise noe som helst. Nei, perjohan, dine venner på posten er ikke så mye verdt noen ganger, men heldigvis går det jo godt i de fleste tilfeller. Men det hadde vært gøy å få sett statistikk på hvor mange forsøk på levering på døren som faktisk blir levert og ikke bare forsøkt levert. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Man burde vel egentlig sende de et REKOMANDERT BREV slik at de ikke roter det vekk med et Økomomisk krav,både for tapt arbeidsfortjeneste,og Tjenesten man har betalt for og ikke fått. Går de ikke med på dette,skal jeg gjerne være med å spleise på en forliksklage,for de begynner å gå meg på nervene. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Som skrevet før skrev jeg et langt brev til posten om at Jeg\Netshop skulle ha pengene igjen for tjenesten som ikke var utført, Netshop fikk som skrevet blankt nei pga prøvet levert, og jeg for et vedlegg som ser ut til å være et standard brev de sender til alle Posten Våre prosedyrer er at På Døren-pakker skal kjøres ut til mottaker mandag-fredag i tidsrommet 17-21. Dersom det ikke oppnås kontakt på mottakeradresse skal hentemelding legges i postkassen og pakken leveres inn ved hentekontor. Vi har vært i kontakt med transporten i Oslo og informert om det inntrufne. Posten jobber kontinuerlig med å forbedre sine produkter og tjenester. Vi håper du vil se resultater av dette, slik at Posten i fremtiden kan levere tjenester du som kunde kan være fornøyd med. Dette er vell toppen av å være ignorant, for det første vet jeg hva tjenesten går ut på for det andre får jeg ikke svar på en av tingene leg spurte om der det viktiskte var å få pengene tilbake for tjenesten. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hva med å sende et svar til både Netshop og Posten hvor du kommenterer hvor underlig det er at postmannen visstnok skal ha forsøkt å ringe deg, da det ikke er noen tapte eller besvarte samtaler til din mobiltelefon i den tidsperioden det angivelig skjedde? Send gjerne med en cc til ditt mobilselskap som sikkert kan bekrefte at det ikke er noen som har forsøkt å ringe deg... (Og kommenter at du gjør dette) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Har skrevet en ny mail til posten der jeg ber om direkte svar på mine spørmål, jeg fikk jo ikke svar på noe i mailen fra dem. Netshop på den andre siden beklaget dette å ønsket å gi meg et bra tilbud neste gang jeg handlet hos dem, selv om de ikke skrev det ordrett virket det som om de var klar over mye problemer med postens på døren tjeneste og at det ikke er noe å få gjort med saken da posten går fremm som nevnt tidligere i denne posten. Akkurat nå har jeg ikke tid til å sitte lenger med dette (jobb) som er blitt nokk en prinsipp sak ++ etter de sender meg et standard brev som vedlegg sendte denne mail tilbake Jeg var ikke intresert i et standard brev som forklarer tjenesten dere ikke har gjennomført, jeg er fullstendig klar over tjenesten dere skulle har gjort!, det er hele poenget. Jeg ønsker at Jeg\Netshop skall få alle pengene tilbake for tjenesten (vær snill å svar på dette å ikke noe reklame tull om hvor mye posten strever etter å bli perfekt). Jeg brukte store deler av fredags kvelden på å vente på pakken inkl div tlf til postens tlf tjeneste der de postod pakken var på vei når jeg ringte igjen kl 21.30 var det ingen å treffe. Jeg bor i trondheims vn 43 som er direkte kobler til ring3 i oslo navnet mitt står med BLOKKBOKSTAVER på døren, ingen postmann har noen gang hatt problemer med å levere post til meg så dere har ikke noen unskyldning, postmannen har rett å slett ikke orket å levere pakken min. Endret 18. august 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg vil bare legge til at i slike situasjoner så er det lurt å ringe/sende epost til Forbrukerrådet. Ikke fordi de kan hjelpe så mye i den konkrete saken, men fordi de registrerer alle klager. Nok klager på posten kan bli en skikkelig sak etterhvert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå