Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 2001 Audi A4 130 Limo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den stylingen så pakkis ut, for store skjøter..

Mutter har forøvrig en a4 1.9 tdi, med org audi styling settet.

Legger ved bilde av en nesten lik bil som jeg fant på nettet(forskjellig farge mutter har sølvgrå)

 

syntes det ser mye bedre ut :thumbup:

Grunnen til at det ser litt rart ut i skjøtene er at vedkommende monterte hele kitet alene. Skjørtene blant annet er derfor ikke riktig montert. De gliper en del blant annet. Dessuten vises ikke skjøtene så godt med en annen farge på bilen. Sølv og hvit etc avslører veldig godt kanten mellom bil og fanger/skjørt.

 

Du kan også fjerne disse skjøtene helt, men da får du ikke fjernet fangeren om den skal bli ødelagt eller sånn.. Uten en masse jobbing.

 

Hver sin smak også selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Knall. Tenkte å melde meg inn også, men kjedelig at det koster 350,- selv om det er såpass sent i 2005.. Etter 1. november er det 350,- for 2005 og 2006, men det er jo en stund til..

Kontigenten for 2006 blir hevet til 400,- i året.. Det er fortsatt absolutt ingenting å lure på egentlig. Du får jo blant annet store rabatter på det meste av butikker som selger deler og tjenester til VAG biler.

 

Et eksempel er 25% avslag på eksosanlegg hos en leverandør (nevner ikke navn, sorry folkens).

 

350/400,- er uansett tjent inn på bare ett delekjøp.. Nesten uansett hva du kjøper.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt med Biltilsynet, Harald og Møller, min lokale VW/Audi forhandler, Toll og avgiftsdepartementet og et verksted i Molde...

 

Gutta i Molde har sagt seg villige til å utføre selve motorbytte på bilen. Biltilsynet har ingen spesielle innvendinger mot dette, sålenge jeg betaler avgift for endring av kjøretøyspesifikasjoner til Toll og Avgifts-karrain.. T&A på sin side vil ha sinnsyke 900,- NOK for å la meg bytte motoren min fra en 2.0 130 hk til en 1.8 turbo med 150 hk ;)

 

Så nå er jeg på leting etter en ny eller overhalt 1.8T motor til Audi A4 (2001-2005 modell). Tviler på at huggern har noe :p

 

 

I tillegg til at Møller må hoste opp tekniske spesifikasjoner på en 2001 Audi A4 1.8T, slik at jeg får bekreftet at bremser og andre tekniske duppeditter holder ved et slikt bytte. Dette var de lite sugne på ved første kontakt, men i følge Biltilsynet er dem lovpålagt å finne fram disse opplysningene her i Norge :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er arbeidet med støping av nytt bagasjerom begynt. Har ingen bilder enda dessverre, men det skal nok komme etterhvert.

 

Bagasjerommet ble ribbet for det meste, og brønnen for reservehjul (som ikke er i bruk på Audi A4 8E) ble fylt med byggeskum, selvfølgelig etter å ha teipet plastikk nedi hele brønnen. Vil jo ikke lage unødig griseri.

 

Så snart formen er ferdig og tilpasset 100% så blir det vel innkjøp av glassfiber og en del mer arbeid, før selve anlegget kan bygges.

 

 

Planen er å bygge inn en monoforsterker fra RF, sammen med en 15" Stage 2 Power-series woofer fra samme produsent. Tekniske data finnes på RF sine sider, men 1000 watt RMS og 2000 watt peak i 2 ohm kan jo nevnes.

 

Neste steg er å bygge inn 2 stk 10" Stage 2 Power-series woofere fra RF inn i sidene av bagasjerommet i tillegg, og drive disse fra en egen 2 kanalers forsterker av samme merke, men det ligger nok langt fram i tid enda.

Lenke til kommentar
den stylingen så pakkis ut, for store skjøter..

Mutter har forøvrig en a4 1.9 tdi, med org audi styling settet.

Legger ved bilde av en nesten lik bil som jeg fant på nettet(forskjellig farge mutter har sølvgrå)

 

syntes det ser mye bedre ut :thumbup:

ikke alle som kan ha like god smak vet du. :fun:

 

forresten så hvordan ser en pakistansk bil ut? ser for meg sånn gul taxi med mye glitter og stash i frontruta å sånn perletrekk på setene osv.

Lenke til kommentar
den stylingen så pakkis ut, for store skjøter..

Mutter har forøvrig en a4 1.9 tdi, med org audi styling settet.

Legger ved bilde av en nesten lik bil som jeg fant på nettet(forskjellig farge mutter har sølvgrå)

 

syntes det ser mye bedre ut :thumbup:

ikke alle som kan ha like god smak vet du. :fun:

 

forresten så hvordan ser en pakistansk bil ut? ser for meg sånn gul taxi med mye glitter og stash i frontruta å sånn perletrekk på setene osv.

skjønner hva du mener, syntes bilen var fin jeg.. mente bare at "JEG" syntes ikke at stylingsettet som det var linka til ikke var noe spes fint.

mulig jeg hadde syntes noe annet hvis han hadde sparkla samt litt større felger.

smaken er som baken

Lenke til kommentar

Da er arbeidet med bygging av anlegg baki bagasjerommet begynt for fullt, og valg av komponenter er kommet godt igang.

 

Bilder kommer når jeg er ferdig på jobb. Tok en masse bilder i går kveld mens vi holdt på (en kollega og meg selv).

 

Som en liten bonus monterte vi powerbox og justerte denne på en Skoda Octavia 1.9 TDi (00' modell) i tillegg.. 110 diesel hk -> 140 hk og 225 -> 285 nm (på papiret, bilen har ikke vært bremset enda).

 

0-100 ble ca. 9.7 sekunder (og da er _mye_ hjulspinn inkludert gjennom 1. og delvis 2. gir), og noe toppfart hadde vi ikke anledning til å måle på åpen vei, av selvforklarende grunner. 9.7 sek er jo ikke akkurat noe racerbil, men så er dette en stasjonsvogn også da, og med dieselmotor. Er relativt fornøyd med resultatet.

 

Videre på audioprosjektet.. Det ble tidlere begynt på en fugeform til å støpe glassfiber. Denne ble gjort mer eller mindre ferdig. Og bildene ligger på maskinen min hjemme. Disse skal jeg legge opp senere i dag.

 

Neste steg er å finpusse fugeformen og bruke denne til å støpe en glassfiber kasse, eller bunnen + vegger i en kasse. Så skal alt dempes mellom kassen og bilen, og igjen på innsiden av kassen. Over kassen skal det legges et tykt plexiglass som stives av på undersiden med treverk. Elementet måles opp og et hull kuttes ned i plexiglasset. Bassrefleks regnes ut og kuttes til i plexien, før alt sammen dekkes med filt (i samme farge som resten av bagasjerommet.

 

Komponentene som er bestemt så langt er en Rockford Fosgate Power-series T10001bd monoforsterker på 1000 watt @ 1 ohm RMS, og 1 stk 15" Rockford Fosgate Power Stage-2 woofer på 1000 watt RMS (2) 2 ohm og 2000 watt peak. (elementet har 2 stk voice voils som koples sammen for å senke motstanden fra 2 ohm til 1 ohm). Sensitivity i elementet er 87 dB.

 

 

Om jeg gjør glassfiber jobben selv, eller setter den bort til et lokalt firma er enda uklart. Venter på pris fra dem før jeg tar en avgjørelse.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Etter at tråden har ligget død en stund (i motsetning til meg selv, som har drevet med mye rart) har jeg bestemt meg for å oppdatere litt.

 

Rieger sin styling har blitt forkastet, og et annet kit kjøpt inn.

 

Den nye listen for bilen ser nå slik ut:

 

Originalt:

- Akkurat som i første post med unntak av VACN logo i siderutene bak, og i frontruten.

 

Deler som er kjøpt inn:

- Frontfanger fra Racedesign

- Bakfanger fra Racedesign

- Sideskjørt fra Racedesign

- Cat-killer (cup leppe) fra Racedesign

- Bakrute senker fra Racedesign

 

- Angel Eyes chrome frontlykter fra FK Automotive

- Øyelokk fra Mattig (montert på de gamle lyktene)

- Øyelokk fra Kamei (skal monteres på de nye lyktene)

 

Deler som skal kjøpes inn:

- Silverline X (justerbart senkesett) fra FK Automotive

- Custom eksos fra manifold og helt bak (lages av eksos shop i Kristiansund)

- Neon underbody kit i rødt (LED slynger) fra et Svensk firma

 

 

De øverste delene er allerede kjøpt, og på vei fra Tyskland. Resten skal kjøpes inn over nyttår. Økonomien som setter en stopper igjen, pluss at senkesett er ganske uvesentlig nå i vinter uansett.

 

I tillegg til å montere det som står over så skal hele bilen pusses ned, og lakkeres opp på nytt i ny farge. Fargen jeg har valgt er en dyp sort metallic lakk med lilla. Målet er en sort bil som skinner lilla i sollys. Dette kommer også over nyttår da jeg må få montert alle de andre delene før jeg lakkerer.

 

Delene er forventet inn til Norge før jul, og montering blir i januar.

Lenke til kommentar
Rått!

Har du VACN-streamer i frontruta..?

Har sett en i VACN som ha dette, men mulig det var din bil..?

5298191[/snapback]

 

Det er nok en del VACN-biler som har streamer i frontruten av den typen jeg har. Selges av Nord-Trøndelag lokallag.

 

Det ligger ingen bilder ute av min bil med streamer, så med mindre du har sett bilen "live" så er det nok ikke min.

Lenke til kommentar
Jeg regnet ikke med at han kom til å holde denne unna offentlige veier.. :p

5307151[/snapback]

Hehe, nei, men å ha det montert er lov. Men ikke å bruke det (snakker om offentlige veier enda).. :)

 

Var noen som brente seg på det på et biltreff jeg var innom. De satte det på når dem entra parkeringsplassen treffet var på, og der stod politiet ved inngangen og luka dem ut og gav dem bot.. :)

Lenke til kommentar
Så lenge bilen ikke er i bevegelse på offentlig vei/område, så er det lov.. :)

 

Kun til show-bruk, er det vel noe som heter..

5303071[/snapback]

 

Det er ikke lov å ha det montert på bilen heller. Da må det nok av i en eukontroll, og blir du stoppet i teknisk, så må du på biltilsynet for å vise bilen, og da burde du skru fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...