Gå til innhold

Er det vanskelig å bytte kabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så lenge du ikke bytter hk er det 99% sikkert at du bare kan flytte over de gamle delene.

Jeg skal jo flytte HK også, men du mente kanskje om jeg skulle ha nytt HK?

Hva med de delene jeg satt opp, er disse bra tilhverandre?

Endret av Dj Charlie
Lenke til kommentar

En erfaring fra min siden: De bittesmå kontaktene nederst på hovedkortet, spesielt hvis det er mange av de kan de være vanskelige å finne ut hvor de skal stå hvis du ikke har noe erfaring med det. Så se GODT etter hvor de står og memorer eller skriv det ned, whatever. Bare pass på at du husker hvor de skal stå. Om du setter de feil er ikke det farlig, men litt kjipt. Mitt tips, ikke gå på tepper når du flytter de, og ta på deg noen "slippers'er" eller andre sko. Statisk elektrisitet er døden :roll:

Lenke til kommentar
En erfaring fra min siden: De bittesmå kontaktene nederst på hovedkortet, spesielt hvis det er mange av de kan de være vanskelige å finne ut hvor de skal stå hvis du ikke har noe erfaring med det. Så se GODT etter hvor de står og memorer eller skriv det ned, whatever. Bare pass på at du husker hvor de skal stå. Om du setter de feil er ikke det farlig, men litt kjipt. Mitt tips, ikke gå på tepper når du flytter de, og ta på deg noen "slippers'er" eller andre sko. Statisk elektrisitet er døden :roll:

det står jo i hovedkortboka hvor disse skal da..

Lenke til kommentar

ja men hvis man har kjøpt ferdig bygget er det ikke sikkert at det fulgte med manual, men man finner den på nettet da...

tilbake til selve flyttingen, det er ganske enkalt det er stort sett bare å se hvordan det er gjort i det gamle kabinettet. Hvis du er usikker på hvor div kabler skal kan du ta bildet av hvordan det er i det gamle kabinettet så har du en mal. men du må bare huske på en ting at det skal noe som jeg tror heter "spacers" mellom hk og kabinettet ellers så kan du kort slutte hele hk'et...

Lenke til kommentar
så lenge du ikke bytter hk er det 99% sikkert at du bare kan flytte over de gamle delene.

Hva tenker du på ? Det skal funke fint å flytte over alt, så lenge du ikke ødelegger noe.

tenkte på om han skulle bytte til et nytt hk.. å flytte over det andre funker jo fett....

Lenke til kommentar
Chieftec  :love:

Chieftec ROXX!!  :love:

har Chieftec Dragon Fulltower Svart selv, og er kjempefornøyd..

Har allerede et Chieftec Midi og er meget fornøyd med den, men ønsker bedre plass i kabinettet ettersom jeg på et sener tidspunkt skal montere vannkjøling.

Men lurer fremdeles på Strømforsyningen... Er kanskje ikke riktig å poste den her for svar?

Endret av Dj Charlie
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg byttet kabinett og mye mer i går..for første gang på min pc!

Gikk helt bra men det var et lite problem i morres...Pcen funket ikke(funket i går!)...Var nesten så jeg begynte å :cry: ( ;) )

Jeg tenkte å jeg som jobbet så hardt for å få dette til å funke...typisk min flaks

Etter en lang telefon samtale med en bekjent så fant vi ut at det var noe galt med power switchen i fronten...veit ikke helt hva det er enda..med foreløpig når jeg skal starte pcen så må jeg "jumpe" power switch pinnene med en binders...

Her en en blogg over det hele

Tips...ha alltid manualen til hk ved deg.. :p

Ellers så gikk det hele ganske bra så det skal ikke være noe problem å bytte kabinett

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...