Xantix Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har en pixma IP4000 fra før og er veldig fornøyd med denne. Nå har jeg muligheten til å kjøpe en ny skriver og tenkte å gå til innkjøp til min aller første multifunksjon skriver. Har ingen erfaring med denne type skrivere men de virker jo særdeles praktiske. Jeg har fått ca. 2 til 3000 kr å kjøpe en for og lurer på om Canon mp750 er blant de beste til ca 2 - 2500 kr? Noen som vet om den bruker samme patroner som IP4000? Hvordan den er i forhold til en ren skriver som ip4000? Eller om det rett og slett er en annen jeg helt klart bør vurdere. Setter stor pris på tips og erfaringer. X. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Jeg kommer til å kjøpe den i morgen mandag så fint om noen kan si noe om denne multiskriveren. X. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg blir etter egen erfaring og erfaringen til kompiser og bekjente ALDRI å kjøpe en Canon printer EVER again. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg blir etter egen erfaring og erfaringen til kompiser og bekjente ALDRI å kjøpe en Canon printer EVER again. Slike uttalelser er totalt verdiløse, med mindre du begrunner dem. Til Xantix: Canon mp750 bruker de samme blekkpatronene som IP4000. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Vel personlig har jeg vært godt fornøyd med mine canon skrivere og enn så lenge er jeg også godt fornøyd med min nye mp780. Det ble denne og ikke 750 av den enkle grunn at pga av kampanje på 780 så var denne bare 120 kr dyrere og da var det jo ikke så mye å tenke på X. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Gratulerer med ny skriver Xantix. Hvordan er kvaliteten på utskriftene, sammenlignet med IP4000? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 for min del så har jeg aldri lig HP noe serlig. det virket som de holt lengst mulig på flerfarge patroner ( maks 2 patroner i en farge printer) . de skulle ver så enkelt men ikke spesielt bilig . de fleste kjener sikker til at hp er dyre i drift - dyre patroner og sløsing med farge når en farge er tom. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Kan ikke si at kvaliteten er noe dårligere. Mp serien bygger jo visstnok på ip4000 teknologien så det er vel nærmest en ip4000 med multi funksjon. Min aller første multiskriver og så langt er jeg veldig godt fornøyd. Hadde masse patroner til min ip4000 som jeg heldigvis får brukt videre X. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det er bra Xantix, takk for svaret. Jeg har bare IP4000, men er også godt fornøyd. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg blir etter egen erfaring og erfaringen til kompiser og bekjente ALDRI å kjøpe en Canon printer EVER again. Slike uttalelser er totalt verdiløse, med mindre du begrunner dem. Til Xantix: Canon mp750 bruker de samme blekkpatronene som IP4000. Burde vel sagt mer enn som så ja. Beklager så meget. CAnonen jeg kjøpte (BJC6100) skrev pent ut... når den fungerte. Notoriske problemer med papirmating. Canon er kjent for dårlig papirmating... og etter hva jeg kan se på nye modeller er det samme opplegget som de alltid har hatt. Fargeskift... altså de forskjellige fargene kommer ikke rett over hverandre på papiret slik at bildet blir forskjøvet. Etter x antall skrivehode justeringer i driveren er problemet borte for noen dager for så å dukke opp igjen. Blekkforbruket går i taket! Dysene gikk tett i ett sett, selv om jeg bare hadde byttet blekkpatroner 1 gang. Blekkforbruket går igjen i taket. Canon support var ikke akkurat behjelpelig. Til slutt spytta maskina ut et tannhjul mens den skulle skrive ut et word dokument... og da gikk den på dynga. Kort sagt... veldig misfornøyd med hele opplevelsen. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Brukte du originale blekkpatroner Buzz76? Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Brukte du originale blekkpatroner Buzz76? Ja, alltid. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 jeg har hat en cannon skriver før den jeg har nå. og den ble revet i gulvet fra en komode. før den tid hvar det ikke noe problemer. menr att jeg forsate brukte skriveren en god stund etter dette til skriverhodeet sviktet . det var en bjc 600. en gan ble den gule farge grønn-aktig på bjc600-en uten at jeg merket så mye til det på fargutskritene. da kjøpte jeg den jeg har nå bjc 6200. det er i grunne ikke noen problemer. husk å llufte papiret før du leger det i skriveren ellers så drar den inn flere ark av gangen. jeg bruker alle slags typer papir . fotopapir, unversell printepapir o.sv. har tilpgmed forsøkt med avispapir. jeg bruker automatisk justering av skrivehodet. hvis du har vert uheldig og tat på skrivehode så kan det ha skedd noen- det advares mot å ta på skrive hodene i manualen. du skriver at du har bytte ptron en gang - da lurer jeg på om du bare bruker de fire standard fargene eller om du bytter til fotopatron av og til. slik at de andre patronene ikke blir opbevart 100% luttet og tørker. det var hvist her på harware.no at noen foreslo å bruke jif unversal til å rense dysene på skriven. hvis noen hvet hvor så forslår jeg at de legger linken inn i et svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå