Gå til innhold

Newbie/overklokking/vannkjøling

Rikky

Anbefalte innlegg

Neida, jeg skal ikke ha vannkjøling, jeg bare lurte på 2 ting:

1. Jeg prøvde å klokke fsb'en min litt, bare 1 hakk faktisk, men systemet kræsjet etter kort tid. fikk 40 mhz ekstra på cpu, tempen var fin. Dette var mest bare for å prøve. Jeg lurer bare på: hvorfor klarer jeg ikke å kjøre på denne hastigheten?

2. Jeg har hørt at vannkjøling skal være så stille. Men man trenger jo vifter til å avkjøle radiatoren og en kompressor til å drive vannet, bråker ikke dette?

specs:

Abit kt7a

xp1600

512mb sdram

GF4 ti4200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-06 05:34, RikkyRally skrev:

1. Jeg prøvde å klokke fsb'en min litt, bare 1 hakk faktisk, men systemet kræsjet etter kort tid. fikk 40 mhz ekstra på cpu, tempen var fin. Dette var mest bare for å prøve. Jeg lurer bare på: hvorfor klarer jeg ikke å kjøre på denne hastigheten?

2. Jeg har hørt at vannkjøling skal være så stille. Men man trenger jo vifter til å avkjøle radiatoren og en kompressor til å drive vannet, bråker ikke dette?

1. Når du klokker fsb så klokker du hele systemet, dvs at det kan vere hvemsomhelt komponent som gjør at det fryser. Viktig å ha bare HQ-komponent er hvis du da ikke har et fancy hk hvor du kan "låse" diverse busser.

2. Vandligvis bruker du en 120mm vifte som kjører på lavt hastighet, det den bråker da adskillig mindre enn 2-3 60-80mm med 4-5000rpm. Med kompressor tror jeg du tenker på vannpumpa(bare vapochill bruker kompressor) og denne senker du ned i vannet så den får en form for lydisolering av vannet, i tilleg er de pompene du får med vandligvis stillegående fra før av.

for å summere det opp, ja det bråker ikke like mye(men det er ikke lydløst heller da)

Prøv FreeBSD :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-06 08:19 ]

Lenke til kommentar

joda, jeg er klar over at jeg klokker hele systemet med fsb. Men er det virkelig så lite som skal til før alt kræsjer? Jeg stilte den på 136/34, default er 133/33.

Jeg har også hørt at hvis man skal klokke fsb så må man endre noen AGP-innstillinger.. hva da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...