Gå til innhold

[LØST)flimmer på HDTV med DVI

nahojdat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krever TV'en HDCP stoette paa DVI'en kanskje?

HDCP: No More Piracy

With the advent of DVI, however, came HDCP (high definition content protection), a standard "key" encoded into the DVI signal to prevent video data from being pirated. HDCP was strongly endorsed by the entertainment industry. If a source device is HDCP coded and is connected to a HDTV display or projector via DVI without the proper

HDCP decoding mechanism, the picture is relegated to "snow" or in some cases, a very low (480P) resolution. In order to see HDTV with HDCP compliance, both the source and display devices must be equipped with DVI connections that can enable HDCP using "software key" decoding.

"

Definisjoner

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Er sannelig ikke mye aa finne om TVen paa nettet i leselig form. Bare fransk og tysk babbel :-) Uansett, innimellom babbelet er det tre ord som jeg tror er noekkelen her:

"3 péritels, entrées RVB, entrée PC et entrée numérique DVi compatible HDCP"

fra

TV specs

Dermed kan du glemme aa koble maskina opp mot den via DVI med mindre du finner et grafikk kort med HDCP paa DVI utgangen.

-

Per Christian

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
At inngangen er HDCP-kompatibel betyr ikke at den ha HDCP inn for å fungere.

Dette lurer jeg også litt på. Har kjøpt denne (http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6451), og har ikke fått testa mot en PC med DVI enda.. lurer uansett på om TVen krever HDCP i andre enden, eller om det er som du antyder, ikke sikkert.

Er ikke HDCP på så veldig mange LCD -og Plasma skjermer enda ser jeg - så det er kanskje ikke så mange som har noe spesielt til peiling på emnet enda heller, eller?

Svar blir mottatt med :thumbup: en tommel-opp :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...