nahojdat Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Får bare flimmer på HDTV når jeg kobler med DVI, med vga så funker det fint.. Noen ideer? Endret 17. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Thomson scenium 37PB220S4 37" HDTV, geforce 6600GT.. Koblet sammen med vga så funker det fint, med DVI så blir det bare flimmer... Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Krever TV'en HDCP stoette paa DVI'en kanskje? HDCP: No More Piracy With the advent of DVI, however, came HDCP (high definition content protection), a standard "key" encoded into the DVI signal to prevent video data from being pirated. HDCP was strongly endorsed by the entertainment industry. If a source device is HDCP coded and is connected to a HDTV display or projector via DVI without the proper HDCP decoding mechanism, the picture is relegated to "snow" or in some cases, a very low (480P) resolution. In order to see HDTV with HDCP compliance, both the source and display devices must be equipped with DVI connections that can enable HDCP using "software key" decoding. " Definisjoner - Per Christian Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Tror ikke det er prob, da skulle det gått på lav oppløsning, og det går heller ikke.. Og det der gjelder vel mest i filmer o.l ikke xp... Null ide jeg altså, kan seff være rett og slett dvi kabelen som er kjøpt er feilvare.. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Du kan ikke kjøre så veldig høy oppløsning. Begynn med det laveste og grav deg oppover Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Har t.o.m prøvd aller laveste, no go, off jeg gidder ikke, er ikke hos meg men en kamerat, han får klare seg med vga, så får jeg dvi kabelen Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Er sannelig ikke mye aa finne om TVen paa nettet i leselig form. Bare fransk og tysk babbel :-) Uansett, innimellom babbelet er det tre ord som jeg tror er noekkelen her: "3 péritels, entrées RVB, entrée PC et entrée numérique DVi compatible HDCP" fra TV specs Dermed kan du glemme aa koble maskina opp mot den via DVI med mindre du finner et grafikk kort med HDCP paa DVI utgangen. - Per Christian Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Jeg regner med det er en PC det er snakk om her, og det er jo tvilsomt at signalet fra PC-en er HDCP-kryptert. At inngangen er HDCP-kompatibel betyr ikke at den må ha HDCP inn for å fungere. Endret 14. august 2005 av Rikky Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Hz har jeg selvsagt skrudd ned, hjelper ikke det heller.. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hz har jeg selvsagt skrudd ned, hjelper ikke det heller.. Prøv å skru den opp Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Funker ikke det heller.. Nå tar jeg denne som løst og får kabelen av han :!: Regner med det er noe galt med dvi inngangen hans.. Lenke til kommentar
Ingolfzp Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 At inngangen er HDCP-kompatibel betyr ikke at den må ha HDCP inn for å fungere. Dette lurer jeg også litt på. Har kjøpt denne (http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6451), og har ikke fått testa mot en PC med DVI enda.. lurer uansett på om TVen krever HDCP i andre enden, eller om det er som du antyder, ikke sikkert. Er ikke HDCP på så veldig mange LCD -og Plasma skjermer enda ser jeg - så det er kanskje ikke så mange som har noe spesielt til peiling på emnet enda heller, eller? Svar blir mottatt med en tommel-opp :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå