Gå til innhold

Dritt lei at Norton rapper all systemkraft!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
NOD32 sammen med OutpostProFirewall prøvde jeg i Windows 2003 på min pc en gang, det funka fint det, Men jeg vil nok aldri installere det som hoved Antivirus.

Du kan konfiguere NOD32 til langt bedre beskyttelse enn hva som er default, og denne guiden får ikke NOD32 til å bruke mer ressusser enn normalt er, men den bruker betydelig lengre tid på scanner oppgaven..

PS: Dette virker kun på ver. 2.5 og oppover..

Link.

EDIT: leif

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Jeg vil nok aldri installere det som hoved Antivirus.

Jeg syns du blir snålere og snålere for hver post jeg leser av deg. :roll:

jeg synes også du blir rarere og rarere for hver post jeg leser som du har skrevet. Skjønner ikke at du gidder å komme med slike utalser selv om jeg ikke bruker samme antivirus som deg. Jeg synes Norton funker kurrant til sitt bruk. har aldri hatt virus enda, men skal ta en online skan allikevel snart.

Lenke til kommentar

NOD 32 er kjempebra antivirus. Kjapt og lar ingen filer lastes ned på pcen hvis det er virus på de.Rask til å scanne pcen.

Og bruker lite ram ca 10-15mb ram bruker den.

Og slipper å restarte maskinen bare for en ny antivirusupdate.

PS: Skal aldri mer bruke norton.

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar

Bruker Avast selv..

Vil ikke anbefale norton til noen, fikk det med HK på cden og der blir det..

Fjernet norton fra en kamerat sin maskin for to dager siden og la inn avast istedet pga maskinen var TOTALT sirup, avast fant 17!!! virus med en gang som norton hadde oversett :!: (ikke spør meg hva han har gjort for å få så mange virus)..

Lenke til kommentar

Jeg skal forklare hvorfor jeg ikke vil bruke NOD32 med det første.

Som sagt har brukt NOD32 for ja, det begynner å bli en stund siden, og det funka i og for seg greit, MEN, jeg synes den skanna maskina mi så fort liksom. over 500.000 filer på litt under et kvarter liksom. Litt mistenkelig spør du meg. Så for meg ut som den slurva litt med skanninga, dessutten klarte den ikke å skanne pagefile.sys. I ettertid har jeg hørt av noen som bruker NOD32 selv at man kan gjøre om på dette. Hvis jeg går over til NOD32 og OutpostProFirewall må jeg være 100% sikker på at den skanner alle mine filer.

Lenke til kommentar
jeg selv bruker norton personal firewall og avg antivirus. syns den er ganske bra, bruker lite resurser hos meg iallefall. antar at norton internet security er en blanding av brannmur og antivirus?

Jepp. Norton Internet Security er både Antivirus også Brannmur i ett.

Synes ærlig talt ikke maskina mi er så treig jeg når NIS ligger inne og kjører. Seff, man merker jo at den er der under oppstart, men man kan jo finne på noe annet mens man venter også da :)

Ja, ok. Neste gang jeg tar en sikkelig rund formatering så KAN det hende jeg bytter til Noe annet. Får se. Hadde Panda Internet Security 2005 inne for ikke lenge siden, dette var jo veldig bra det, Men den slo av noen funksjoner hos meg etter en tid.

Men det jeg er mest lei av når det gjelder NIS 2005 er at jeg får beskjed om at jeg må reaktivere den. Å dette skjer alltid når jeg er borte fra maskina og når jeg er på nett.

Lenke til kommentar
Jeg skal forklare hvorfor jeg ikke vil bruke NOD32 med det første.

...dessutten klarte den ikke å skanne pagefile.sys.

NOD32 forteller deg i alle fall at pagefile.sys ikke ble scannet. Her er et interessant sitat fra kunnskapsdatabasen til Symantec (/Norton), datert 06/24/2005:

Does Norton or Symantec AntiVirus Corporate Edition scan the Windows pagefile?

Situation:

You need to know whether Symantec AntiVirus Corporate Edition or Norton AntiVirus Corporate Edition 7.x scans the Windows pagefile.

Solution:

Symantec AntiVirus Corporate Edition and Norton AntiVirus Corporate Edition 7.x do not scan the Windows pagefile for viruses.

Note that File System Realtime Protection or Auto-Protect does monitor disk activity to the pagefile, so you may see Pagefile.sys listed in File System Realtime Scan Statistics or File System Auto-Protect statistics.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/ent-s...rc=eu_sg&csm=no

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

Ok, men nå kjører ikke jeg Corporate versjonen jeg da. Nei får vel bytte Sikkerhetspakke snart jeg da. Har både NOD32, Panda Internet Security 2005, PC-Cillin Internet Security 2005 liggende så jeg har da litt å velge mellom :)

Lenke til kommentar
MEN, jeg synes den skanna maskina mi så fort liksom. over 500.000 filer på litt under et kvarter liksom. Litt mistenkelig spør du meg. Så for meg ut som den slurva litt med skanninga, dessutten klarte den ikke å skanne pagefile.sys. I ettertid har jeg hørt av noen som bruker NOD32 selv at man kan gjøre om på dette.

Jeg tviler sterkt på at NOD32 slurver med skanningen. De hadde neppe hatt flest 100% Awards hos Virus Bulletin i så fall. Hele greia er programmert meget effektivt i Assembler, som er hakket etter ren maskinkode.

Her er forresten en ny test av NOD32, med hastighetssammenlikning mot bl.a.Norton 2005:

http://www.pro-networks.org/forum/viewtopic.php?t=61383

Jeg har enda ikke sett noen AV-programmer som skanner pagefila eller andre Windows-systemfiler som alltid er åpne.

Hvordan har du forresten tenkt å sjekke om AV-programmet faktisk scanner filene dine?

Lenke til kommentar

så bra ut det der ja :) Får se hva jeg finner på. Jeg tror ikke jeg vil plage meg selv til å fjerne Norton så da kan jeg like godt ta å gjenopprette en av Imagene mine. Takk for linken forresten.

Siden at jeg vet at OutpostProFirewall funker bra sammen med NOD32 så er det ikke umulig at jeg kjører dette en gang.

Lenke til kommentar
Er det noen forskjell på demoversjonen og kjøpeversjonen av NOD32 foruten tidsbegrensing?

Jeg fikk inntrykk av at demoversjonen ikke lot seg registrere, selv om den tok koden og holdt den i en mnd. Men den løp ut hele tiden. Lastet ned en annen versjon fra medlemsområdet, og den tok koden, og har holdt på den siden...

Så jeg tror det er en programeringsforskjell i dem for å unngå piratkopier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...