Gå til innhold

Oldinger og datagenerasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha !

man er så gammel man føler seg :smile: jeg er 38 nå og husker med fryd 1987 da jeg anskaffet meg en commondore 64 med kassetspiller hehe. neste skritt var en diskettstasjon (lefseleser). det var stas det !!

 

så ble det amiga og edelig ca 1990 fikk jeg meg en 386 med hele 2mb minne, hardisk og hele pakka rofl.

 

Men jeg har ikke samme følesen av at et "under" skjer nå når jeg slår på min pc nå, det er blitt et arbeidsverktøy ikke lek lenger desverre.

 

Men tilbake til alder det er vel som bestefaren min sa en gang : "du ekke gammel før du ligger under torva gutten min" haha så sant, så sant :grin:

Lenke til kommentar

jaaah...

jeg har enda min commandore64 med kassettspiller liggende på loftet :smile:

 

skal tro om den enda funker? jeg husker at kassettspillern gikk i stykker, og jeg ville ha diskettstasjon, men fikk bare en ny kassettspiller :grin:

 

kanskje man skulle ta fram den, bare for å teste...? hmmm...

 

<-L , Run

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 11:39, MrA| skrev:

Quote:


Den 2002-08-06 11:13, Dan Hansen skrev:

Poenget med LAN-party er vel at mennesker med samme interesse møtes.


Da spiller alder, kjønn eller etnisk tilhørighet ingen rolle.


PS: andreash: serveres det noe "godt" der da? :razz:


 

*kremt* Du mener ikke at du behandler en skikkelig nerde-babe på samme måte som en nerd?? Nerdebabes er fint og sitte ved siden av :smile:, det er verre og sitte ved siden av en missunelig feit nerde jævel :wink:.

 

 

 

Feite nerdejevler finnes ikke.. finnes bare bleike tynne nerder :smile:

Lenke til kommentar

hey!

 

da jeg gikk på u-skolen, arrangerte jeg å broren min(som gikk på vgs) et lokalt treff.. alle i alderen 6.klasse til 30 år kom til treffet...

 

nå er jeg 18 og var nettopp på et lan i begynnelsen på sommerferien..

 

vil bare si en ting: utviklinga går rett vest!! så å si ingen utenom arrangørene var over u-skole - alder!!!!

 

tåpelig!!!

 

det er viktigt at datainterresserte samles om sin felles hobby.. og alle vet at det finnes data-folk som er eldre enn 15 år!!

 

lan er blitt til spille-treff!!! hva er vitsen???? kan vel bare linke på nettet hjemme da!!

 

mye kulere å ha et lan der folk kan lære noe, eller diskutere over noen data-komponenter! lage ett eller annet sammen...

 

off...

 

synes d bare er tåpelig hele greia...

 

mvh

Lenke til kommentar

Litt av problemet med party nå er nettopp LAN'et (dvs lokalnettet). Alle har kontakt med de andre maskinene uten å bevege seg fra plassen sin, derfor blir det mye mindre av å gå rundt og hilse på ukjente folk. Jeg er ikke noe bedre selv, så jo bare på siste TG, jeg ble sittende og tanke filmer med DC... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 04:26, Hans Erling skrev:

(...) Nå sitter jeg bare her og tenker at jeg må bli kvitt min maskin nr. 1 og at det holder med reserve maskinen mens jeg går på Høgskolen, der får jeg jo ikke vinterferie engeng
:cry:
sikkert andre ferier som forsvinner også... (...)


 

Ikke ferier nei, men min erfaring er at det ofte er såkalte "studieuker" omtrent samtidig som skoleferiene. Aldri hatt mer fri enn som student. (Men det stilles selvsagt krav til lesing etc).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 14:34, rakett skrev:

jaaah...

jeg har enda min commandore64 med kassettspiller liggende på loftet :smile:


skal tro om den enda funker? jeg husker at kassettspillern gikk i stykker, og jeg ville ha diskettstasjon, men fikk bare en ny kassettspiller
:grin:

kanskje man skulle ta fram den, bare for å teste...? hmmm...


<-L , Run



 

Jeg har faktisk en Commodore 64 med kassettspiller, diskettstasjon (større enn selve maskina) og MONITOR av alle ting. Den står ferdig oppkoblet på ett bord bak meg her. Det er bare å sette i strømkabelen og slå på maskina. Den fungerer helt fint, og jeg har mange spill til den både på kassett og lefser.

 

Ved siden av står en Amiga 500 med monitor og to ekstra diskettstasjoner. Den også virker fint og her har jeg vel ca. 1000 spill.

 

Ved siden av den igjen står en gammel Amstrad PC med 086 prosessor eller noe. Uten harddisk, men med to 5,25" diskettstasjoner.

 

DET er nostalgi det. Hender jeg setter meg ned og spiller noen gamle spill. De gamle spillene var da mye bedre enn de nye, eller føles det bare slik ettersom det er nostalgi?

 

Har to gamle Mac'er også som står på kottet. Har ikke plass til de, og ettersom jeg ikke har særlig med software til de så er de satt inn der til fordel for de andre maskinene.

 

:grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 21:57, las^se skrev:

hey!


da jeg gikk på u-skolen, arrangerte jeg å broren min(som gikk på vgs) et lokalt treff.. alle i alderen 6.klasse til 30 år kom til treffet...


nå er jeg 18 og var nettopp på et lan i begynnelsen på sommerferien..


vil bare si en ting: utviklinga går rett vest!! så å si ingen utenom arrangørene var over u-skole - alder!!!!


tåpelig!!!


det er viktigt at datainterresserte samles om sin felles hobby.. og alle vet at det finnes data-folk som er eldre enn 15 år!!


lan er blitt til spille-treff!!! hva er vitsen???? kan vel bare linke på nettet hjemme da!!


mye kulere å ha et lan der folk kan lære noe, eller diskutere over noen data-komponenter! lage ett eller annet sammen...


off...


synes d bare er tåpelig hele greia...


mvh


 

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke liker eller har noe imot gamere på LAN. Ikke gjør vi noe galt og ikke whiner vi over at det er masse folk på f.eks på TG som sitter å koder dagen lang. Uansett om det er koding eller gaming så må da folk få holde på med det de har lyst til...

 

Og NEI, det er ikke det samme å "linke på nettet hjemme"!

Lenke til kommentar

Mulig jeg som 27-åring i et forum som tydelig har stor spredning i alder går litt OT nå, men er det ingen som husker at C64 faktisk het Commodore 64, ikke Commandore, Commondore eller andre fantasifulle omskrivinger :wink:

 

Har foirøvrig en meget velfungerende CBM 64 stående selv, er ikke lenge siden forrige gang jeg hadde'n oppe faktisk. Og for de som lurer på om den kan brukes til noe fornuftig i dag:

 

http://c64.cc65.org/

Lenke til kommentar

Quote:


Dan Hansen skrev (2002-08-06 11:13):

Poenget med LAN-party er vel at mennesker med samme interesse møtes.


 

Jeg tar det ikke seriøst hvis en som er mer enn to år yngre enn meg slår meg i SC, Q3, MOHAA, UT... Derfor spiller jeg aldri med dem, for når de begynner å skryte over at de klarte å hukke en som var SÅ mye større og bedre klarer ikke jeg å holde knytteneven i lommen!

 

Kan forresten fortelle at de fleste fjortisser på LAN er Stokk stauranes DOMM, ihvertfall de som "messer" med oss store og kompitente mennesker!

Her er historien: Det sitter en gjeng med 14-15 åringer et bord bortenfor meg, de seg jeg sitter i et intenst spill med SC, itilleg har de sikkert akkurat funnet ut at hvis men sender en Net send melding til en pc hopper den PC'en ut av spiller. Det gjorde de til meg en ca 3 ganger med 5 minutters mellomrom! Jeg ble pissed! Leste maskinnavnet den meldingen kom fra, så laget jeg en bat fil som sendte en melding til dem i sekundet (ca) og den stod på fra fredags natt kl.0300 til søndagsmorgen kl.0700! De kunne ikke bruke maskinen, en av dem begynte nesten å grine, det var sikkert han som eide maskinen!

 

PS: de fjortisene valgte en tilfeldig maskin å sende til så de visste ikke hvem jeg var! men jeg kunne se skjermen deres så jeg visste det var dem! HAHA ler jeg... Forbanna fjortiser!

Lenke til kommentar

Litt slemt, men det er jo en fin måte å lære dem å ikke kødde med andre.

 

De kunne jo ha møtt noen som hadde formatert PC'en deres.

 

___________________

 

Personlig har jeg ikke vært på organiserte LAN, kunne tenke meg å bruke påsken et år på TG, da jeg har hørt at det er et bra LAN. Men det er ikke veldig fristende hvis man skal ende opp i en situasjon der man er 6-7 år eldre enn alle andre. Ikke at jeg har noe imot yngre folk, mer at de kan bli litt anmasende over lengre tid. Men jeg er glad at LAN finnes, det virker som gode arrangementer, men det er viktig som det nevnes høyere opp her at de brukes til mer enn bare spill. Selv om LAN spilling er vanvittig morro. Stikkord lagg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...