Gå til innhold

Oldinger og datagenerasjoner


Anbefalte innlegg

Quote:


PS: de fjortisene valgte en tilfeldig maskin å sende til så de visste ikke hvem jeg var! men jeg kunne se skjermen deres så jeg visste det var dem! HAHA ler jeg... Forbanna fjortiser!


 

Ja, nå lærte de sikkert og vil aldri gjøre det igjen. Det var bra gjort av deg at du håndterte dette på en voksen måte, og lærte dem hvordan man bør oppføre seg.

 

 

 

Noen ganger kan nittiser være verre enn fjortiser :-P

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-07 13:04, arehb skrev:

Ja, nå lærte de sikkert og vil aldri gjøre det igjen. Det var bra gjort av deg at du håndterte dette på en voksen måte, og lærte dem hvordan man bør oppføre seg.




Noen ganger kan nittiser være verre enn fjortiser :razz:


mvh

Are-Harald.


 

Og jeg skal liksom være nittis?!? Jeg er sikkert yngre enn deg! Hvis ikke du er fjortis da, og har tilfeldigvis opplevd dette...

 

Jeg kunne gjort mye, MYE verre ting med deres PC, men valgte å ikke gå for hardt til verks, fordi da hadde han som eide PC'en garantert begynt å grine!

Lenke til kommentar

jaja... snart 20 og jeg synst det blir for mange småunger på lan, men hvorfor ikke?? de trenger å lære litt de også, da snakker jeg ikke om net send og sånnt, men kanskje de gode gamle dos kommandoene. hehe

 

nah, kunne trengt et lan hvor det var 18 års grense inn. hvor en kunne sitte å nyte en kald pils med "vennligsinnede" mennesker som har samme interesser.

viss noen hadde fått til et større lan med de som er myndige i lovens forstand, med lov til å ta seg en øl eller to, spille, diskutere og lære av folk som har samme interesse som en. Det hadde vert perfekt.

Lenke til kommentar

Alle her mener at fjortisser ikke har den minste peiling på data, men med den nye generasjonen kommer også den nye teknologien. Jeg er sikker på at det finnes fjortisser som vet mer deg som akkurat leser denne meldingen nå. TENK PÅ DET

 

Aldri undervurder den nye generasjonen

før du har møtt dem!!!! :smile:

Lenke til kommentar

det med at kjapp nok linje hjemme erstatter LAN blir feil! det er en helt spesiell stemning på LAN, som bare må oppleves!

 

det med 18+ LAN var ikke dumt, da disse sikkert blir mer seriøse.

 

Dagens LAN er forsåvidt greie nok, men drittunger(sorry) som drar med familiens PC for å spille har som oftest lite nyttig å tilføre et LAN, og har en forferdelig tendens til å skrike å brøle om motstanderes posisjoner, og generell ulyd..

 

en ting som bør legges mer vekt på, er scene-compo (bilde, anim, musikk, demo, wild osv.) å ikke bare fete game-premier..

 

Crew kunne plasere folk i henhold til alder/interesser, slik at barn/cs kan brøle i en krok, å resten rolig å programere, animere og lage musikk i en annen krok..

 

selv kunne jeg tenkt meg å sitte i en "stille-sone", selv om jeg drar frem noen spill i blandt! (dog ikke med skrikende røst i stemmeskifte :smile: )

Lenke til kommentar

Joda, finnes mange fjortisser som har peil også, på dagens teknologi, og det er jo den som gjelder nå. Ofte er det bare språkbruk og form for humor som avslører dem på et anonymt media som internett er/kan være.

 

Ellers er det overraskende mange som snakker om C64 her? Er det ingen her som hadde 'skikkelig' maskin? Zinclair ZX Spectrum 48K (Den med gummiknotter!) :smile: Det var jo nesten som MAC/PC debatten vi har i dag :smile:

 

Er vel ca. 20 år siden jeg kjøpte min nå, etter å ha hatt 'datakurs' på en ABC80 maskin.

 

En ting må jeg imidlertid si om de som har vært med en stund! Jeg tror du finner bedre og mer effektiv programkode hos de som lærte seg å presse hele programmer inn i en 48K maskin. Jeg laget et tippeprogram (fotball) på min maskin hvor jeg fikk tilsendt og matet inn manuelt ca. 20 år med vinnerrekker fra Norsk tipping og fikk en datafil på ca. 12KB :smile:

 

Hadde til og med en bra flysimulator som lastet komplett inn i minnet på 48K, mens MS Flightsim 2000 trenger 2 cd-er...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 21:35, Sargent Fire skrev:

Alle her mener at fjortisser ikke har den minste peiling på data, men med den nye generasjonen kommer også den nye teknologien. Jeg er sikker på at det finnes fjortisser som vet mer deg som akkurat leser denne meldingen nå. TENK PÅ DET


Aldri undervurder den nye generasjonen

før du har møtt dem!!!! :smile:


 

tja, kanskje den nye teknologien, men en må nå tenke litt tilbake også da. kanskje ikke alle har samme troen på nye ting. når jeg sier lære som tidligere i threaden så mener jeg om DOS og eldre operativsystemer. der en måtte bruke kommandoer ( vet linux bruker kommandoer). kanskje lære litt om oppbyggingen av systemene. de kan kanskje vite mer enn meg om de nyeste operativsystemene, men de bruker ikke nye kommandoer til å lage OS. de bruker de gamle kommandoene... et OS er byggd etter de eldre, bare at de blir mer stabile fordi de vet hva de gjorde galt sist gang.

 

men dette bevegde seg litt langt unna. det jeg mener er at en fjortiss som ikke har lært basisen umulig kan vite mer om oppbyggingen av et os enn de som har prøvd seg fram med kodingen... de fleste fjortissene jeg vet om kan bare småtriks i windows, men når det kommer til dos så er de amatører. det gjelder en stor del av dem.

 

når det kommer til spill og den nyeste teknologien så kan vi eldre også vite like mye, det er bare å følge med det. ellers så er vi eldre litt mer reserverte med å bruke x antall kroner på spill og programmvare i året når vi har noe som fungerer akseptabelt. (if it works, don't fix it)

Lenke til kommentar

Hadde aldri ventet så mange svar i denne tråden, men det er godt og se at de fleste mener det samme som meg.

 

Argon264:

Jeg skrev Commodore64 i første melding!

 

Killer_DT:

Ja net send bombing har jeg vært ute for før, heldigvis er ikke net send vanskelig å disable

 

Odden:

Øl og data går ikke sammen på data treff. Det har noe med den norske drikke kulturen å gjøre. Her er det liten forskjell mellom "fjortiser" og eldre. De fleste drikker til de sjangler avsted og det blir vanskelig for ikke å si umulig å stenge ute en og en fordi du vet de drikker for mye.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 23:42, Hans Erling skrev:


Øl og data går ikke sammen på data treff. Det har noe med den norske drikke kulturen å gjøre. Her er det liten forskjell mellom "fjortiser" og eldre. De fleste drikker til de sjangler avsted og det blir vanskelig for ikke å si umulig å stenge ute en og en fordi du vet de drikker for mye.


 

 

Du har forsåvidt rett i dette, men hvis man legger litt til rette går det helt fint. Var bl.a. på et LAN for en del år tilbake hvor det var rundt 120-150 personer. Dette var et scene party så det var ikke noen "småtroll" å se. De aller fleste var 17-18+. Rundt 2/3 av folkene drakk inne på området uten at det ble noen problemer av den grunn... Når man først har kommet over "fjortiss-alderen" så klarer de fleste å (tildels) begrense seg.

 

Tror altså heller jeg ville hatt et LAN med aldersgrense og småfulle folk som enten halvsover eller valser rundt, enn jeg ville hatt småunger som løper hylende rundt i lokalet for så å snuble i en TP og dra med seg et par PC'er i samme slengen. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 22:01, trn100 skrev:


Ellers er det overraskende mange som snakker om C64 her? Er det ingen her som hadde 'skikkelig' maskin? Zinclair ZX Spectrum 48K (Den med gummiknotter!)



 

HYL! JEG hadde (+ Commodore Vic20 og C64 senere)... Morro den gangen, morro i dag (å mimre)...

 

Lars (Load Error - generasjonen), 33 somre...

 

_________________

MSI K7T-T2 Pro Socket A

AMD Athlon 1,4 GHz XP1600+, 266 MHz Bus

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA

1152MB SDRAM PC133 (2x512+128)

Seagate U6 20GB IDE 5400 RPM

LG CD-spiller 52x (CRD-8522BB)

Gainward AGP GeForce 2 MX-200 64 Mb

 

[ Denne Melding var redigert av: LDI på 2002-08-08 09:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 17:17, Bluesix skrev:

pøh, horungan fikk som fortjent


 

Amen!

 

Har ofte oensket at jeg hadde meg ett lite arsenal av ting og tang jeg kunne brukt for aa DREPE Cun***** forbindelsen til alle ***** som sitter rundt meg og hyler og skriker paa internett-kafeer og **** ikke kan gi BENG med aa springe fram og tilbake og snuble over ett flatt gulv og ler hysterisk og soeler brus og dritt og ....

 

...men jeg er en alt for elskverdig og avbalansert person til aa finne paa slikt. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...