Gå til innhold

Oldinger og datagenerasjoner


Anbefalte innlegg

Jeg blir straks 21 og reiser av og til på mindre datapartys og jeg er sikker på at gjennomsnitts alderen ligger rundt 15-16år om ikke lavere. Det er igrunn litt plagsomt. "No offence", smårollinger! Når jeg begynte å reise på lan var jeg ca 15-16 år og det var kjempe heftig med 200Mhz... Men vi var vel kanskje data generasjonen som vokste opp da? Hadde jo Amiga og Commodore 64, men linket ikke noe særlig med disse, var nok litt for ung da.

Når jeg kommer på LAN nå føler jeg at aldersgruppen min er en truet menneskeart :smile: Du finner jo 12 åringer og yngre som "fast" inventar på noen lan, jeg vet også om en 8 åring som ofte er på lan, han kan ingenting om maskina, men er kongegod i Starcraft og CS :smile:

 

Nå sitter jeg bare her og tenker at jeg må bli kvitt min maskin nr. 1 og at det holder med reserve maskinen mens jeg går på Høgskolen, der får jeg jo ikke vinterferie engeng :cry: sikkert andre ferier som forsvinner også... til sammenligning arrangeres det partys rundt omkring hvor hovedansvarlig ikke er ferdig med U.skolen!

 

Bare noen tanker som jeg måtte skrive ned...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med småfolk på LAN er vel ett mer og mer utbredt fenomen, men det kommer veldig an på hvilket LAN du er på. Selv sitter jeg for øyeblikket på Xenox02, og her er det vel rundt en 200 personer eller no. De aller fleste her ser jeg har passert 15-16 for en god stund siden, selv om 10-12åringer er å se her og der. Poenget mitt er iallefall at jo større og mer seriøst LAN`et er, jo mer "voksne" folk vil det komme.. Skjønner det ganskje godt. Vil påstå jeg er en PC-bruker med kompetanse over gjennomsnittet, og lo godt da jeg leste infoen på ett lite lokalt LAN på en skole i området;

"For å sitte i LAN trenger du ett såkalt nettverkskort, så du kan få kontakt med de andre maskinene. Slike kort kan vi sette i for deg på LAN`et."

Samtidig var de fleste av de som dfrev LAN`et alle under 15. Det handler vel litt om målgrupper, eller hva :razz:

Poenget var iallefall at de mer voksne holder seg langt unna overnevte LAN, og de begynner det å bli mange av :wink:

Lenke til kommentar

Er det ikke bare bra at data interessen finnes hos de yngste også?

En gang må jo vere den første, ikke sant?

Jeg er nå 15 år.. husker første gangen på LAN.. med en lånt bærbar maskin satt jeg der å lurte på hva cs. stod for :smile:

Jeg kan forstå at det er kjiipt for dere som ikke akkurat er 13 lenger å komme på et LAN men bare unger på, men derfor synes jeg det burde vere flere aldersbestemte LAN (som jeg ser det har blitt også).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 11:13, Dan Hansen skrev:

Poenget med LAN-party er vel at mennesker med samme interesse møtes.


Da spiller alder, kjønn eller etnisk tilhørighet ingen rolle.


PS: andreash: serveres det noe "godt" der da? :razz:


 

*kremt* Du mener ikke at du behandler en skikkelig nerde-babe på samme måte som en nerd?? Nerdebabes er fint og sitte ved siden av :smile:, det er verre og sitte ved siden av en missunelig feit nerde jævel :wink:.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 11:39, MrA| skrev:


*kremt* Du mener ikke at du behandler en skikkelig nerde-babe på samme måte som en nerd?? Nerdebabes er fint og sitte ved siden av :smile:, det er verre og sitte ved siden av en missunelig feit nerde jævel :wink:



 

Hehe, omgås så mange babes ellers om dagen så det går bra :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...