th0mask Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hei. Kjøpte meg en 32" widescreen, regner med den har alt som trengs for å få overført bildet fra pc'en i farger, men jeg har et gammelt skjermkort (nVidia GeForce2 MX/MX 400). Jeg bruker en S-Video kabel som jeg i fra skjermkortet har den plugget i et adapter (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105633&cks=ACC). Har jeg noen innstillinger feil eller bør jeg kjøpe nytt skjermkort? I så fall, hvilket? (Billig, takk). På forhånd takk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Sett signaltypen til composite. Lenke til kommentar
th0mask Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Ok. Nå har jeg i alle fall litt farger, men hvordan ordner jeg det sånn at det ikke blir svart når jeg kjører en film? Lenke til kommentar
th0mask Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Glem det med svart skjerm ved video. Jeg sliter litt med fargene. Virker som jeg mangler MANGE farger Pga skjermkort eller innstillinger? Svar! Lenke til kommentar
th0mask Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Driter i om 1000 andre har spurt om cirka det samme. Har uansett farger, men ikke alle. Vanskelig å beskrive, men det er i alle fall ikke noe å ta vare på. Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kortet ditt begynner vel å dra litt på årene ja. Har selv Geforce4 MX og syns det er urgammelt. Selv har jeg også problemer med tv-ut. Det kommer en svart rand rundt tv-bildet fra PC'en..... Har noe med Overscan-kompensasjon å gjøre men ingen kan hjelpe meg med å fikse det. Har tenkt på nytt kort rundt 1000-1500,- og da står det mellom 6600GT, 6800LE og X800GT(hvis den finnes med AGP). Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har du valgt s-vhs inn på tv-en da? Blir svart hvitt eller svart skjerm hvis du ikke har valgt riktig inn på fjernsynet. Lenke til kommentar
th0mask Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Jeg får ikke svart/hvitt lengre, jeg får farger (omtrent like mange farger som man får når man kjører windows i sikkerhetsmodus). Det er vel skjermkortet tipper jeg, om ikke noen andre vet bedre? Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Prøvd å sette til høyere enn 8 bit/16 bit fargemodus? =) Bare utelukke alt. Lenke til kommentar
th0mask Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Color quality er på 32 bit (highest) Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Tv-ut ryker lett på de gammle kortene. Et vanlig symptom er nettopp det du beskriver. Har selv vært borti 3 slike tilfeller. Et av disse klarte vi å få til å virke igjen ved å skifte litt gjennom signalene kortet sender til tv. Altså skifte mellom PAL og NTSC. PAL er det vi bruker her i norge og N(not)T(the)S(same)C(color) Brukes andre lure steder. Instillingene for dette finner du på Advanced menyen på display properties. Lenke til kommentar
th0mask Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Kalvadoss, ok. Men jeg har vært innom de fleste innstillingene, og jeg tror rett og slett det er skjermkortet som er utdatert. Noen som vet om et billig skjermkort, som klarer jobben? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Hvilke drivere bruker du. Kanskje du bruker disse driverene med overlay-bug ? Prøv nye drivere i så fall, eller gå inn på color correction >> overlay >> advanced mode >> apply ... BTW: Enkelte av de gamle gf-kortene har faktisk bedre TV-chip (Phillips ?) enn de nye kortene. På en maskin som kun skal vise på vanlig TV uten prossesering kan et passivt MX400-kort gi bedre res enn de nye kortene. Endret 12. august 2005 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
th0mask Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har lastet ned de nye driverne, men har fortsatt bare disse få fargene. Føler meg rådløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå