Gå til innhold

ingen farger ved overføring av bilde til tv fra pc

th0mask

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg en 32" widescreen, regner med den har alt som trengs for å få overført bildet fra pc'en i farger, men jeg har et gammelt skjermkort (nVidia GeForce2 MX/MX 400). Jeg bruker en S-Video kabel som jeg i fra skjermkortet har den plugget i et adapter (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105633&cks=ACC).

Har jeg noen innstillinger feil eller bør jeg kjøpe nytt skjermkort? I så fall, hvilket? (Billig, takk).

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet ditt begynner vel å dra litt på årene ja. Har selv Geforce4 MX og syns det er urgammelt.

Selv har jeg også problemer med tv-ut. Det kommer en svart rand rundt tv-bildet fra PC'en..... Har noe med Overscan-kompensasjon å gjøre men ingen kan hjelpe meg med å fikse det.

Har tenkt på nytt kort rundt 1000-1500,- og da står det mellom 6600GT, 6800LE og X800GT(hvis den finnes med AGP).

Lenke til kommentar

Tv-ut ryker lett på de gammle kortene. Et vanlig symptom er nettopp det du beskriver. Har selv vært borti 3 slike tilfeller. Et av disse klarte vi å få til å virke igjen ved å skifte litt gjennom signalene kortet sender til tv. Altså skifte mellom PAL og NTSC. PAL er det vi bruker her i norge og N(not)T(the)S(same)C(color) Brukes andre lure steder. Instillingene for dette finner du på Advanced menyen på display properties.

Lenke til kommentar

Hvilke drivere bruker du. Kanskje du bruker disse driverene med overlay-bug ?

Prøv nye drivere i så fall, eller gå inn på color correction >> overlay >> advanced mode >> apply ...

BTW: Enkelte av de gamle gf-kortene har faktisk bedre TV-chip (Phillips ?) enn de nye kortene. På en maskin som kun skal vise på vanlig TV uten prossesering kan et passivt MX400-kort gi bedre res enn de nye kortene.

Endret av RulleRimfrost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...