ensveio Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Har et pci ethernet kort som jeg ikke klarer å lirke nedi hovedkortet!!! Er det noen som vet hva (hvis) som kan være galt? Lenke til kommentar
ksjoet Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hadde akkurat det samme problemet på en gammel Compaq Presario "Statoil-hjemmepc".... Ente med at jeg måtte skru av hele "metalholderen" fra kortet. Lenke til kommentar
ensveio Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 hmmm, er det hoverkortet eller pci kortet som har skylden? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Joda går nedi, bruk en hammer så knuser du til... Neida.. du må nok mekke litt, løsne på skruer, tilpasse litt her og der eller rett og slett ta av metallplaten.. Lenke til kommentar
ensveio Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 hehe, jaujau hadde sikkert funka det Men vil jo ha kortet en en bit helst. Takk for hjelpa da Lenke til kommentar
alexio Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 hadde samme problem med mitt 3com kort på en compaq deskpro.... bare dytt litt hardere... pc'er tåler mer enn du tror...... Lenke til kommentar
tokr Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 jeg måtte en gang slå med hammer for og få prosessoren ordentlig nedi (hadde noe imellom)... gode gamle 486... lenge før det var noen riskfri måte og få opp prosessoren på så snart du hadde satt den i... husker ennå ordene fra bror "vi får slå litt hardere" funket gjorde det også Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hadde samme problem med et firewire-kort. Du har 4 muligheter: 1. Løse alle skruene som fester hovedkortet i kabinettet, slik at du kanskje får noen tidels millimeter mer. Sett i kortet før du drar til skruene igjen. 2. Evt bøye litt på åpningene bak på kabinettet under monteringen, for så å rette det ut igjen etterpå. 3. File bort noen hundredeler på enden av pci-kortet. 4. Kombinasjon av ovenstående. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Prøv å skvise ned metallkanten først.... Også dytter du bare resten etter, hvis du skjønner hav jeg mener?! Lenke til kommentar
kvest Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Merk: de fleste som har skrevet om at de har problemer med dette har prøvd seg på ferdig-pc'er fra compaq :smile: Hadde samme problemet her på jobben for en ukes tid siden. Det er bare å trøkke det sinnsykt hardt nedi, prøv med forskjellige ender først. Skal nok gå skal du se :wink: Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hvis du er ute etter ekstra underholdning, inviterer du en lokal nerd å lar han få slite med det istedefor. Gå ut i sola å kjøp deg en is selv!! Lenke til kommentar
A|exander Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Noen ganger tåler pc`er mere en du tror, andre ganger ikke :smile: Det fant jeg ut på den harde måten... Ødela et HELT nytt nettverkskort en gang jeg skulle linke! Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 13:56, tokr skrev:husker ennå ordene fra bror "vi får slå litt hardere"funket gjorde det også Hehe....artig den posten der ja Storkoste meg da jeg leste den... Lenke til kommentar
ensveio Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Fiksa problemet. Hovedkortet lå litt skjevt slik at det ble litt liten plass til pci kortene. Løsnet på noen skruer og fikk lirka nedi kortet! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå