Plecto Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Meg og en kamerat har driti oss skikkelig ut. Vi har kjøpt delpcer hvor vi da ikke hadde så mye peil på pc. Vi oppgraderte og lærte mer, men det hjalp jo ikke stort for små problemer dukket stadig opp. Jeg skaffet meg derfor en reserve pc som var laget av restedeler av min ordentlige pc, men den har blitt ødelaget nå. Det samme har min ordentlige pc, og kameraten min er dritt lei av sin han og (feilsøkte utrolig nok ALLE komponenter uten hell... må restarte CMOS til tider for å få skjermen oppe å gå. Beste teorien er stråling fra kabinettet ). Vi er nå dritt lei og vil selge det vi klarer i deler og kjøpe en helt ny pc som skal få stå i skapet til dens tid er over. Vi hadde sikkert klart å fikse noe av problemene, men det hadde ikke var stort lenge uansett. Når vi får satt oss ned for demontere og pakke i de eskene vi har, så må vi få feilsøkt dem. I og med at omtrent alle deler (virker det som) er defekte, så lurte jeg på om det fantes programmer som tester dette for meg. Memtest er jeg klar over så den skal vi bruke. Hovedkort har jeg hørt er veldig vanskelig, men skjermkort og cpu hadde vært veldig fint om noe program hadde testet for oss. Jeg har ultimate boot cd, vet ikke hva som ligger på den. Er det også mulig å teste harddisk? Hvilke programmer er mest gunstige å bruke...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå